Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 32 |
Mobilspel
Pågående | 19 885 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
pennyjenny | 2009-03-15 15:26 | |
![]() | Det som jag hört ska vara mest hälsosamt för kroppen är att gå ner max 0,5 kilo i veckan. Går man ner i vikt väldigt fort är ju risken, som många tidigare nämnt, att man går upp ännu mer sen (skillnad är ju om man är opererad pga extrem övervikt). Kroppen måste ju få en chans att anpassa sig, precis som Niko skriver. Själv ska jag ner minst fem, men max 10, kilo tills i augusti. Hittills ner 2,5 kilo sedan 1 januari. Det enda jag har ändrat på är att vi blandar in lite GI-mat här och där i veckorna, minskat på sötsakerna och rör mig lite mer. Fast all vardagsmotion man fick när man gick omkring i skolan är ju borta så det blir fler promenader nu. | |
bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:31 | |
![]() | allt som du är övertygad om fungerar | |
nina1 | 2009-03-15 15:35 | |
![]() | jag är överviktig men inte fet och det var anledningen till att jag gick på denna diet. jag går promenader på 6- 10 kilometer varje dag , går på stepup en gång i veckan, tränar på crosstrainer 4-5 ggr i veckan, tänker hela tiden på vad jag stoppar i mig och äter sällan på kvällen innan jag lägger mig. och jag vet också att det inte är bra att gå ner för mycket på kort tid så jag är nog lite fundersam egentligen på allt som händer just nu men som sagt ... jag ville testa och sen får vi se hur det kommer att bli sen när jag äter som vanligt igen. Jag började att öka i vikt(hör o häpna) vid jul. är ju så gott ju med allt julgodis och all mat. nu vill jag inte se ut som jag gör i kroppen mer så jag tänkte att jag skulle ta och testa denna diet eftersom det är mycket mat man får äta och mycket grönt och frukt. | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:35 | |
![]() | nina, öka i vikt vid jul? Märkligt...;) | |
hannaroman - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:37 | |
![]() | GÖTT! | |
Tess 08 | 2009-03-15 15:38 | |
![]() | Brukar inte jag göra... men det kan bero på att jag inte gillar så mycket julmat... fast så är ju jag lite konstig :) Skulle vara intressant att prova dieten, men jag har nog för dålig karaktär och alltför många ursäkter... | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:40 | |
![]() | Jag ska börja fasta från och med i morgon. Har nedtrappningsdagar nu med bara fil och frukt. Ska bli mycket spännande och se hur mycket man tappar i vikt. Men största anledningen till att jag fastar är min värk i kroppen. Det sägs att det kan vara bra att rensa ut systemet ibland. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:46 | |
![]() | Nina1, återkom gärna om några veckor och berätta hur det utvecklar sig. Själv tror jag att 5 kg på några dagar är ren vätskeförlust och att din egen muskelmassa förbränns. Dylika dieter/fastekurer brukar alltid följas av viktuppgång igen. | |
nella35649 | 2009-03-15 15:47 | |
![]() | jag har ätit rotsakssoppan som säkert är precis som denna kycklingsoppa. På den gick man ner mellan 5 och 7 kg på 1 vecka. Jag körde den i 5 dagar för att få en liten kick så man såg att vågen rörde sej neråt. Det var mkt lättare att sen äta nyttigt o forts gå ner . | |
Tess 08 | 2009-03-15 15:50 | |
![]() | Tror inte heller på fasta som viktnedgångsmetod heller. En f.d arbetskompis fastade varje vår och var stenhård på det hon fick i sig under fastan. Inget kaffe eller annat med koffein, inget nikotin och så var det en massa annt jag inte minns... Hon rensade ur kroppen med sin fasta och det var mycket morotsjuice och sånt. Det gick jättebra för henne även fast hon inte gick ner i vikt. Hon ansåg att hon mådde så mycket bättre efteråt. Jag tror det krävs stor kunskap om man ska utföra någon typ av fasta eller soppdiet. Just för att veta hur allt verkar i kroppen och varför man ska intaga dessa produkter... | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:53 | |
![]() | Jag har köpt ett fastepaket på fem dagar. Det står utförligt hur man ska göra och man har allt i ett och samma paket. Det är första gången som jag provar och som sagt så är det inte viktnedgången som jag vill åt utan vill prova om det har nån effekt på min reumatiska värk. Ska bli spännande men säkert jättesvårt eftersom jag kommer sakna att få tugga:-) | |
Tess 08 | 2009-03-15 15:56 | |
![]() | Tydligen är det just avsaknaden av tuggandet som är svårast... Men berätta gärna hur det går och gick så vi andra får veta! | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-03-15 15:57 | |
![]() | Det ska jag göra tess:-) | |
Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-15 16:02 | |
![]() | Jag har ingen aning om fasta är bra eller dåligt, om man upplever att man mår bättre så är det väl jättebra. Däremot tycker jag att hela diskussionen om vikt i sammanhangen är helt ointressant. Visst kan jag tappa 6 kg om jag bara dricker i en hel vecka, men inte tappar jag 6 kg fett. Det är mycket mer intressant att mäta sitt kroppsfett innan man bestämmer sig för att minska sin fettmängd på kroppen, strunta i vikten, och mäta en gång i månaden eller så. Då får man se att vikt och fettmängd inte alltid går hand i hand. Rekommenderas varmt :) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-15 16:41 | |
![]() | De brukar säga om reumatism att man får en förbättring genom att utesluta socker, alkohol och rött kött. Inte så mycket mjölkmat heller. Potatis, havregryn, frukt och baljväxter ska visst vara bra men man kan ju prova sig fram och se om det är värt att avstå från det man tycker om då. När jag är tuggsugen brukar jag gnaga på vitkål eller morötter. | |
nina1 | 2009-03-15 19:18 | |
![]() | denna diet är lite som fasta så man får ju ta den för det den är jag känner ju att jag blir piggare och mer lugn men detta med vikten är ju som en del säger säkert så att jag inte tappar fett o att jag säkert kommer att gå upp dessa igen men som sagt i kombination med viss träning så kan det ju i förlängningen leda till det positiva att jag går ner rätt jag kommer nog att återkomma till det när o om jag ser resultatet framöver Sen har jag ju problem med mina leder så om jag kommer ner lite i vikt och kommer igång ordentligt så blir det ju bra till slut ...förhoppningsvis | |
Zizzi | 2009-03-15 20:34 | |
![]() | Tack för ett bra tips, nina1. Jag skriver receptet en gång till och undrar om det är rätt? Men gröna bönor, är det gröna ärtor, eller? Och ska morötterna vara skivade eller rivna? Om det inte är för mycket besvär skulle jag gärna vilja veta hur dieten är upplagd under en vecka. Du skrev något om att man fick lägga till frukt, grönsaker och biff under olika dagar. Skulle vara jättegulligt av dig om du skrev ner vilka dagar man får lägga till det där extra och vad man lägger till och hur mycket :-). 2 burkar tomater(krossade eller passerade 3 stora purjolökar 5 st kycklingfileer ett paket nudlar 1 stångselleri 2 burkar gröna bönor nästan ett kilo morötter 2 gröna paprikor | |
_astrud_ - Ej medlem längre | 2009-03-15 21:38 | |
![]() | www.aftonbladet.se/k...le 23676.ab Här finns en bantarsoppa men den låter tristare. Det kan ju dock vara samma upplägg... | |
nina1 | 2009-03-16 09:20 | |
![]() | haricot verts, har jag använt. de finna i burk och färska och även i frysen i påse.långsmala gröna. grönsakerna hackar du i bitar så store eller små du vill . du kan krydda soppan som du vill. dag 1 äta alla slags frukter idag (inte banan) o soppa dag 2 bara grönsaker idag .råa frysta, kokta eller burk o soppa . till middag en bakad potais med kryddsmör dag 3 fruktoch grönsaker hur mycket du vill o soppa dag4 bananer o lättmjölk hur mycket du vill o soppan dag5 biff eller kyckling och tomater (200-560 gr) minst 4 tomater o soppa dag 6 biff och grönsaker så mycket du vill och soppa dag 7 brunt ris (råris) grönsaker som även kan blandas med riset du får dricka svart kaffe te, juicer utan socker, vatten hela tiden. hela tiden ska man äta soppan , man ska aldrig vara hungrig. man kan äta den hur mycket man vill. jag har inte varit hungrig nån gång under tiden jag har hållit på | |
nina1 | 2009-03-16 09:29 | |
![]() | givetvis soppan även dag 7 drick mycket vatten hela veckan enligt anvisningar jag har fått så ska man gå ner mellan4,5 - 7.7 kilo på denna diet. den rensar kroppen på toxiner enligt uppskriften. jag tycker att det är mycket mat man får äta så enligt mig så är det inte nån svältkur direkt. lycka till | |