Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 213 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mackz_ | 2009-03-16 20:04 | |
![]() | hillegnu, hur länge o vilken temp? | |
| bongotroll | 2009-03-16 20:21 | |
![]() | Potatismjöl är grymt bra som bindningsmedel, bättre än ägg. Funkar bra till linsbiffar också. | |
| mackz_ | 2009-03-17 13:34 | |
![]() | kom precis att tänka på att man låter ju falafeldeg stå och lufta ett tag för att den ska bli fastare, kanske man ska göra samma grej med bönor?! | |
| Vasterljung | 2009-03-17 18:07 | |
![]() | Det här är brottsligt gott: 500g kidneybönor utan spad 1 finhackad lök 1 msk oliv/rapsolja 1 vitlöksklyfta 0,5 tsk sambal oelek 0,5 tsk spiskummin 1 tsk paprikapulver 0,5 smulad buljongtärning 2 msk tomatpure peppar, salt Mixa bönor, fräs lök och lägg i vitlök och sambal mot slutet. Blanda i resten + lite mjöl om det blir för löst. Låt stå och dra en stund. Forma till biffar och stek. Serveras med tzatziki och jasminris. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-22 14:23 | |
![]() | Jag såg ett recept i ICAs kokbok "Hela Sveriges Husman" på något som kallades Biff a'la Bönström. Om ingen säger sig ha det innan jag kommer hem ska jag skriva av det om någon vill ha det. | |
| run-marie | 2009-03-22 14:27 | |
![]() | Risotto, tycker din kommentar var enbart rolig, inte elak alls. Tänkte först också på nåt som har med kyrkan att göra, men det var ju helt fel. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-22 14:30 | |
![]() | marie, man vet aldrig eftersom att jag har profilerat mig ganska starkt som köttätare på det här forumet. Men jag tycker väldigt mycket om grönsaker också och dessutom så tycker jag att alla ska få stoppa i sig det de själva mår bra av utan att få kritik från andra. Så jag vill gardera mig lite men ändå vara lite rolig. | |
| run-marie | 2009-03-22 14:41 | |
![]() | Du har så rätt, vet att du är jägare och som sagt var och enfår väl äta vad den vill. Själv gillar jag både kött och grönsaker, men är inte så där himla förtjust i vego-mat. Har för länge sen ätit en vegetarisk lasagne och den var verkligen skitäcklig. Kanske var tillagarens fel vad vet jag, men ... | |
| Mirr | 2009-03-22 15:46 | |
![]() | Bra vegetarisk och vegansk mat finns på vegomums. Jag hittade många goda rätter där, min mammma är vegetarian så jag brukar testa på henne. Sist gjorde jag suveränt goda hasselnötsbullar, mycket godare än köpta vegbullar. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-03-22 15:50 | |
![]() | Tror att det finns några recept på Tasteline också som är bra, men det var ett tag sen jag var där. | |