Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eeistan | 2009-03-16 19:09 | |
![]() | dudeniro: Snacka först och älska sedan ;/) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:09 | |
![]() | Vilken slags makt menar du? Spontant skulle jag säga att kvinnan har den inofficiella "makten" inom de flesta familjer, men makten i yrkeslivet (om vi med makt menar hög befattning och mandat att fatta avgörande beslut) återfinns oftare hos männen, helt enkelt för att de är mer intresserade av den. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:10 | |
![]() | boys inte bråka över | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:10 | |
![]() | vinterresa 2009-03-16 19:04: “Makt är inget värt om den inte används rätt. Den manliga makten heter ofta prestige. Inte bra. Prestige leder ofta till ovanliga beslut. Så beslutar inte kvinnan. Hennes beslut motiveras mer av sakfrågor och god moral. Så kvinnans makt borde väl leda mer till framgång, eller hur? Det är den kvinnliga styrkan! Den manliga styrkan kanske sitter på kvinnans axlar. Kvinnor gör marktjänsten för honom så mannen kan ägna sig helt och enbart för sina uppgifter! Bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna!” Det är ju ett sätt att generalisera, och historien har visat att det oftast inte stämmer. | |
| eeistan | 2009-03-16 19:14 | |
![]() | Klagan gör intet, gör ngt åt saken istället kvinnor! | |
| eeistan | 2009-03-16 19:17 | |
![]() | Själv gillade jag min uppväxt på sjuttitalet med en mamma hemma och en pappa som jobbade och barn som lekte ute på gårdarna... | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:18 | |
![]() | gör dom inte det idagens läge med eeistan | |
| eeistan | 2009-03-16 19:18 | |
![]() | som alltid har olika skolor sin tid... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:18 | |
![]() | Den typiskt manliga hjärnans kylslagna rationalitet är en tillgång vid beslutfattande. Vissa särskilt svåra eller obekväma beslut kräver att man kan lägga känslorna åt sidan och fokusera på konkret problemlösning. Det är ingen slump att så många chefer har psykopatiska drag. | |
| eeistan | 2009-03-16 19:19 | |
![]() | katten65: näää nuförtiden ser man väl inga småungar ute som leker på gårdarna utan mamma o pappa. Det är dagis som gäller | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:26 | |
![]() | eeistan jo det är sant | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-03-16 19:33 | |
![]() | E Soul, du kanske har rätt, men, du glömde skriva, på vilket sätt det inte stämmer. Vad har historien visat? | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:12 | |
![]() | "Den typiskt manliga hjärnans kylslagna rationalitet är en tillgång vid beslutfattande. Vissa särskilt svåra eller obekväma beslut kräver att man kan lägga känslorna åt sidan och fokusera på konkret problemlösning. Det är ingen slump att så många chefer har psykopatiska drag. " Klockrent Sylvia Plath. Det där har jag funderat mycket på. (krig...) | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:15 | |
![]() | kolla, kolla... deesinbox.com/2009/0...an t-sleep/ | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:18 | |
![]() | Kvinnans och mannens hjärnor fungerar olika. Hon använder fler delar från bägge sina hjärnhalvor samtidigt för att lösa en sak (helhet), medan samma uppgift löses av mannen med färre delar i hjärnan akiverade. Det kan förklara varför det är lättare för en manlig person att stänga av känslorna kring en fråga. Det tror jag. | |
| meimse - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:19 | |
![]() | I Liberia lyckades ett gäng kvinnor (i stora drag bara genom att sitta)få stopp på krigets elände. Det kallar jag konkret problemlösning. | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:21 | |
![]() | Som i Lysistrate, där tror jag det görs något liknande. Dock är det ju en pjäs.. | |
| Bitte - Administratör | 2009-03-16 20:23 | |
![]() | Det är väl allmänt känt att kvinnans list övergår manens stånd ,,opps sorry förstånd ska det ju stå Bitte | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-03-16 20:24 | |
![]() | Mekano, "Kvinnans och mannens hjärnor fungerar olika. Hon använder fler delar från bägge sina hjärnhalvor samtidigt för att lösa en sak (helhet), medan samma uppgift löses av mannen med färre delar i hjärnan akiverade. Det kan förklara varför det är lättare för en manlig person att stänga av känslorna kring en fråga. Det tror jag." Vore intressant att se vilken källa som styrker detta dramatiska uttalande. Och vad menar du med att det är lättare för män att stänga av känslorna kring en fråga? | |
| Behringer | 2009-03-16 20:26 | |
![]() | men Bitte... kvinnans list går över när mannen får stånd.... | |