Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 393

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SylviaPlath - Ej medlem längre2009-03-17 10:59
Antal inlägg: 31064

Jag och facebook har ett komplicerat förhållande... :) Gillar att ha kontakt med mina vänner i Göteborg via FB, men ogillar att mina egna nostalgiska impulser får en helt ny lekplats där.

Mekano - Ej medlem längre2009-03-17 11:00
Antal inlägg: 182

Är det inte bara svårt för de som äger facebook att få bort korten? Alltså det kanske blir en massa extra jobb för dem pga det sätt som facebook är skapat kanske? Kanske problemen består av att det krävs någon typ av manuell aktion från deras sida, pga hur siten är uppbyggd? Och då de inte orkar sitta och ta bort allas kort så låter det ligga i modulen eller vad det nu kan vara...
Alltså jag skulle vara intresserad av om det kan vara så eftersom jag inte tror att de som äger sidan verkligen är intresserad av allas kort

Caligatia2009-03-17 11:02
Antal inlägg: 2187

De som äger sidan är med all sannolikhet inte intresserad av allas kort, nej. Däremot kan de sälja korten vidare till andra som är det.

Har facebook, men lägger inte in bilder som är speciellt betydelsefulla. Har samma förhållningssätt som till övriga internet, använder det, men har också ett visst mått av försiktighet.

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:03
Antal inlägg: 3784

Låter inte helt orimligt, Mekano. Själv är jag mest irriterad på att de kan starta upp någons nedstängda konto sådär bara.

Facebook har säkert sina fördelar - har svårt att se dem just nu bara.

Mekano - Ej medlem längre2009-03-17 11:05

Ja, creepy att de öppnade din sida igen. Vad läskigt att de kan sälja vidare ens kort. Så många som har sina småbarn upplagda där

Caligatia2009-03-17 11:06

Mekano - jag har svårt att tänka mig att de säljer vilka bilder som helst till vem som helst - förmodligen säljs de isf för att användas inom reklamsammanhang.

Alla ni som inte har facebook - ni kan mycket väl redan finnas där om människor NI känner lägger upp bilder på er...

pion ekrot2009-03-17 11:07
Antal inlägg: 3340

Usch, Flubber! Jag kan slita hår för sånt där.

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:08

Fast gör inte det, Pion. Du vill inte ha min friss. ;)

cookieass2009-03-17 11:09
Antal inlägg: 8

Men herrejisses, vad man än lägger upp på internet, var som helst när som helst kan vem som helst spara och göra precis vad som helst med. Detta är inget unikt för facebook om man kunde lägga upp bilder här så skulle dem också vara kvar för evigt och evigt, det är lite så internet fungerar förstår ni.

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:11

cookieass

Som sagt. Inte det som är mitt primära problem. De har alltså öppnat mitt konto igen - efter ett år. Också något man får köpa enligt dig?

cookieass2009-03-17 11:22

Nej absolut inte, jag har bara lite svårt att se syftet till varför någon skulle öppna ditt konto igen. Jag säger inte att du ljuger men kanske blev det inte riktigt gjort första gången?

sannas_man2009-03-17 11:23
Antal inlägg: 17

Nää...fy fan håller med! Facebook är en pest som bör utrotas... eller ska man säga Stalkerbook. Det är ju bara ett evigt spionerande på varann. Usch! Nää, slopa fan mobiltelefonen också medans vi håller på. Maken till stress och besatthetsmaskin finns ju inte.

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:25

Jag har vänner som har konto där - och min bror, som sagt. Min sida har varit borta i ett års tid ... tills förra veckan. Så nog plockade jag bort den allt.

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:25

@ cookieass, såklart.

Mekano - Ej medlem längre2009-03-17 11:26

Stört faktiskt. Att den dök upp.

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:26

Hade meddelanden på min sida som löd: Kul att du hittat tillbaks...

Caligatia2009-03-17 11:30

Ett vanligt fenomen att man "samlar" på vänner? Förvisso skulle det ju bara ge en extra, men finns det någon i din närhet som har tillgång till ditt lösenord?
Har också svårt att se anledningen att öppna upp ditt konto utan vidare; förvisso har facebook fördel för annonsörer - iom att du skapar en profil ges möjlighet till direktreklam på ett helt nytt sätt, men att öppna upp ett konto när det finns så många aktiva känns lite som en droppe i havet vad gäller reklamintäkter; så det skulle nog inte heller räcka som motiv.

Tekniskt fel kanske? (Jag antar att tidigare användaruppgifter sparas just för att det faktiskt finns de som väljer att återuppta gamla konton)

FLuBBeR - Ej medlem längre2009-03-17 11:31

Har dessutom varit väldigt noga med att inte klicka på banners/länkar som är förknippade med Facebook - just för att slippa se vad mitt ex håller på med.

cookieass2009-03-17 11:32

Ja, det låter mycket mysko måste jag säga..
Varför skriver du inte och frågar till någon på facebooks ledning då? Och ser till att det inte händer igen.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-17 11:33
Antal inlägg: 7605

Det här var intressant men kryper i kroppen av obehagliga myror.
Blev till slut inlockad i fb:s kontaktnät och det var faktiskt jättekul att få kontakt med ett par gamla skolkompisar igen. Har en hel del bilder där nu, som endast vänner ska ha tillgång till. Kan de ändå dyka upp på google eller i kommersiella sammanhang?
Låter mycket skumt att ditt konto återöppnats. Kan du inte prata med någon rättslig instans om det eller tipsa tidning/tv att ta upp det?
Vore absolut värdefullt för många att få reda på.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?