Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 159

Forumkategorier

Användare Inlägg  
broccolisaur - Ej medlem längre2009-03-18 16:38
Antal inlägg: 233

Näe, andras goda råd och rökkampanjer gör ingen nytta för mig iallafall. Jag tycker det bästa är att inte berätta för någon att man slutat förrns man varit nikotinfri en åtminstone en vecka.

MaadMaxx2009-03-18 16:38
Antal inlägg: 349

bbecker. Hur kom det sig att du provrökade om du inte kände något sug?
Jag är verkligen motiverad och har slutat, jag är bara så förvånad över hur min kropp och hjärna reagerar... Att jag verkligen varit så beroende av detta.
Att sluta med nicotin är bara ett steg i mitt nya hälsosamma tahand om mig själv liv. :)

Nä, en långpromenad kanske skulle sitta på plats nu!

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 16:39
Antal inlägg: 472

mad: jag mindes känslan av att röka och jag prövade den rollen för att bevisa för mig att jag var sker på mitt val att inte röka
tips: lyssna på anthony robbins
han hjälpte mig hitta motivationen

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 16:40

mad: jag mindes känslan av att röka och jag prövade den rollen för att bevisa för mig att jag var säker på mitt val att inte röka
tips: lyssna på anthony robbins
han hjälpte mig hitta motivationen

MaadMaxx2009-03-18 16:57

bbecker: Ok. Ja, han e en grym motivations couch.. (stavas det så? :S)

Grattis bbecker. Skönt att vara så övertygad.
Men stämmer det alltså att du inte överhuvudtaget hade några som helst negativa känslor till förändringen? Eller var det så att du valde bort dessa negativa känslor när de kom och bytte ut dem mot possitiva? :)

Mr Sun Green - Ej medlem längre2009-03-18 17:01
Antal inlägg: 825

SLUTA med ciggen? Det finns piller man kan ta så att man förblir sovande i två veckor, typ. Man blir trött (av allergitabletter, Mirtazapin=ofarligt och icke vanebildande, ta två). Ta varannan dag. Skit i dygnsrytmen, sov. Och när man är vaken (50% av tiden) super man (Absolut Citron, smakar gudomligt, smutta långsamt). Vad gör man inte för att bli av med suget? Då kan det gå att härda ut. Varva med massor av häftig film på dvd och eventuellt sex. Blir det för jobbigt. Varva med lite Tradolan (värktablett mot kroppssmärta). Kostar en tjuga per dag. 1000:- / månad. Beställ från oseriösa på internet, använd ej den vanliga mejlen. Undvik eget kontokort om du är något paranoid. Sjukskriv dig i tre veckor. Spring sedan skiten ur dig i 200 meters intervaller efteråt. Eller gå milspåret en gång per dag. För att bli av med eventuellt alkoholberoende. Sedan är den nödvändiga disciplinen nödvändig efteråt...säg NEJ! till de löjliga jävla grupptillhörighetsrituale rna. Psykoterapi kan hjälpa med detta.

Musik kan hjälpa också:

Stooges: Fun House eller nåt med Zappa från mitten av 70-talet. T ex "One Size fits All" på konstant repeat. Då tänker du på annat. Huvudsaken att det låter en massa och du undviker de vanliga hjulspåren.

Do It! Bli av med nikotinet! Vår folksjukdom. Trilla inte dit på tradolanet, beställ bara 50 st av de starkaste), eller spånken.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 17:02

Jag tänkte på mitt mål: vem jag vill vara, hur jag vill leva och vad rökning betyder för mig: det är inte jag. Jag vill leva evigt ung, då krvs sunda ideal. Så enkelt är det, se sanningen i vitögat och inse min egen storhet. Jag vet vem jag är, hur lycklig och stark jag var som barn, detta är alltså den jag egentligen är, mitt sanna rena jag, därför påbörjade jag den här reningen också och det är det enda som får mig lycklig i längden.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 17:04

en viktig sak är oxå att eliminera allt negativt tänkande överlag, vad är eg positivt med rökning? INGET

MaadMaxx2009-03-18 17:05

:) Hahaha. Tack bblecker. Jag hade glömt av mitt mål mitt i all denna konstiga reaktion i kropp och hjärna. Nu känns det mycket bättre. Det ÄR verkligen lätt, dock inte enkelt, när man kommer ihåg varför man ska sluta! :)

TACK!

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 17:08

Tappar du fokus? Tänk direkt på ditt mål: vem vill du vara? Hur sska du komma dit? Var den personen idag, gör det du kan i varje stund för att komma närmare det målet. Resten sker av sig självt.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 17:12

om jag känner mig oinspirerad lyssnar jag på Tony och gör något kreativt, en annan grej är promenader, träning för att ändra tankebanor.
Detta gäller ju vid alla fall då man känner olust eller missnöje, byt mönstret bli en ny person. Gör något annat. fastna inte.

KARR02009-03-18 17:27
Antal inlägg: 284

Välj ut en dag om några veckor, kanske en månad, då du faktiskt FÅR röka, då behöver du aldrig känna paniken över att aldrig mer få känna nikotinets välbehag, och därmed behöver det inte bli så drastiskt utan du har något att se fram emot.

Se till att ha EN cigg hemma, det kan också göra att du slipper ett drastiskt återfall och plötsligt hör dig själv köpa ett helt paket cigg som du kedjeröker i ett nafs. Ciggen ligger där i nödfall och påminner dig om hur duktig du är.

När dagen kommer då du får ta din efterlängtade cigg är det inte alls säkert att du vill ha den. Och annars röker du denna och sätter ett nytt datum ännu längre fram att längta efter.

Zaskia - Ej medlem längre2009-03-18 17:34
Antal inlägg: 576

Att träffa och prata med någon som har fått KOL på grund av rökning kan kanske hjälpa dig att förstå allvaret med att röka.

bbecker - Ej medlem längre2009-03-18 18:00

haha zaskia jaa

upa - Ej medlem längre2009-03-18 18:24
Antal inlägg: 2565

Jag tycker KARROS metod låter som rena tortyrmetoden. När kroppen äntligen har gjort sig av med det fysiska beroendet ska man fylla på med nikotin igen? Verkar dumt.

KARR02009-03-18 22:11
Antal inlägg: 284

upa, grejen är ju att ha något att se fram emot. Tänker man "aldrig mer" kan det bli för svårt och det skiter sig helt. Bättre då att röka EN på en månad än ett paket om dagen. Och förhoppningsvis vill man inte ha ciggen efter en månad utan.. Att banta och tänka att man ALDRIG mer får äta nåt onyttigt skulle inte heller funka i mitt fall, då skulle jag trycka i mig allt onyttgt som fanns i ren ångest

mommesfrites - Ej medlem längre2009-03-18 22:32
Antal inlägg: 7605

Jopp KARRO, det är smart med en reservcigarrett. Paniken infinner sig lätt om man vet att det inte finns. Jag rökte upp min reservcigg med följd att jag då ovan vid rök höll på att svimma av yrsel och syrebrist. Efter den "sjösjukan" var jag definitivt säker på att min tid som rökare var förbi.

playtime2009-03-18 22:36
Antal inlägg: 4

Läs boken "Äntligen icke-rökare" av Allen Carr!!! Ett HETT tips!

katalias - Ej medlem längre2009-03-19 11:02
Antal inlägg: 2032

MaadMax, att lyckas sluta röka är en helt individuell resa. Det finns flera råd och tips i den här tråden som definitivt hade saboterat för mig. Att exempelvis ha cig hemma hade varit katastrofalt. Att INTE tänka "aldrig mer" hade varit lika illa.

För mig (som var extrem kedjerökare med två-tre paket per dygn) var det enda som hjälpte att helt enkelt bestämma mig för att jag aldrig mer ska röka en cigarett. Långa promenader med go musik i öronen, Fishermans Friend och tanken "det är bara att låta bli så ordnar det sig" var min melodi.

Jag antar att det gäller att känna sig själv. Några nikotinplåster, tuggumin, piller eller annat funkade absolut inte för mig, men det har hjälpt många jag känner.

Hitta din egen väg. Motion eller annan aktivitet är förmodligen centralt för alla som försöker sluta. Precis som upa skrev så lämnar nikotinet kroppet redan efter ett par dagar (i många fall efter bara några timmar) och därefter handlar det enbart om att bryta en vana.

En dag om ett par veckor, ungefär, kommer du att upptäcka att du inte ens tänkt på cigaretter på flera timmar! För nu är det ju nästan det enda som ploppar upp i huvudet på dig, eller?

Och så kommer det fortsätta. För varje dag dröjer det längre och längre mellan huggen av röksugenhet. Och de varar bara någon sekund.

Lycka till!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?