Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 810

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vinterresa - Ej medlem längre2009-03-19 14:25
Antal inlägg: 253

Vad du ska fråga beror på vad det är för ett företag. Ta reda på så mycket du kan om företaget, t ex på nätet. Visa att du söker jobbet för att du är intresserad om deras affärside och de uppgifter du kommer att genomföra.

Det är bättre att visa att man är en bra lyssnare än att vara alltför frågvis. Lyssna och visa intresse, nicka instämmande då och då. Ställ relevanta frågor ( t ex i ett privat företag kan man säga att det var ju en bra idé att starta ett företag inom den branschen. Då kanske personen börjar berätta med stort intresse och du får svar på dina frågor)

Det värsta du kan göra är att komma för sent. Även ett par minuter för sen ankomst gör att dina chanser ryker.

Tänk på att du tycker om den person som intervjuar dig. Då bemöter du henne öppet och har lättare ha den VIKTIGA ÖGONKONTAKTEN.

(Jag har varit på intervju, där jag direkt kände att min och intervjuarens personkemi inte passade ihop. Jag kände från början att jag inte ville jobba med den personen, men hade svårt att avrunda intervjun och led till slutet. I stället för mig tillsatte de då jobbet med en tillfällig anställning under sommartid, en skolelev som ville ha sommarjobb. På hösten ringde de mig och frågade om ja fortfarande var intresserad av platsen. Det var jag inte, Jag hade inte kunnat trivas i det företaget.)

Även du väljer - inte bara vill bli vald. Så ha skinn på näsan. VAR DIG SJÄLV. Sälj di inte alltför billigt!

Skörbjugg2009-03-19 14:25
Antal inlägg: 112

Koncentrera dig på dina svar istället...

vinterresa - Ej medlem längre2009-03-19 14:27
Antal inlägg: 253

mia_85, klä dig i samma stil som företagets tidigare anställda.

Pseudonymf2009-03-19 14:51
Antal inlägg: 8282

Men tänk om de fick sparken för hur de klädde sig?

mia_852009-03-19 16:35
Antal inlägg: 60

Tack för alla bra tips. intervjun gick jättebra.
det kändes bra hela tiden.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?