Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 485 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2009-03-19 22:15 | |
![]() | vill man ha jobb så får man det! det handlar bara om engagemang och att inte bara söka de jobben man finner roligast. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-19 22:17 | |
![]() | men alla kanske inte vill flytta 100 mil för jobbet finns sådana med Jesper M ..... | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-19 22:18 | |
![]() | var finns jobben Jesper M ............. | |
| YamahaJet | 2009-03-19 22:20 | |
![]() | Jag känner också folk som söker jobb men inte får något trots goda betyg. Telefonförsäljarjobben är dock inget för dem, inte heller lagerarbete, restaurangjobb, industri eller butiksjobb - och helst inget där man behöver gå upp tidigt. Receptionist är dock optimalt, det har dom provat förut och det är "liksom det dom kan riktigt bra" så de sitter tillsammans med tusen likatänkande och väntar på att receptionistjobb dyker upp, samtidigt som arbetsgivarna sitter och undrar varför det finns fleråriga luckor i CV:t | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-19 22:20 | |
![]() | nä,,,å jobb,då tänker jag JOBB,fast=!inte nå extra jobb elr vikariat! Att gå så år ut & år in...iaf jag mådde inte alls bra av det Men jag orkade ta tag i skolan och ska söka in till utb nu i april vilket kändes omöjligt för mej för några år sedan | |
| YamahaJet | 2009-03-19 22:23 | |
![]() | Katten, det är inte heller en mänsklig rättighet att bo i en stuga på Härjedalens fjäll och finansieras av det kollektiva bara för att drömjobbet som modestylist inte finns i jokkens omedelbara närhet. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-03-19 22:27 | |
![]() | Så skrev ju TS om att jobba med de man VILL!man söker de man vill jobba med men man får ett nej för en massa betyg krävs det var ju inte frågan om att vara lat å inte jobba ba för man inte får jobba med just de man vill vet de finns dom oxå mer än väl men då handlar de ju ifaktiskt inte bara om betygen de inte har heller... Jag kan ta vad jobb som helst hellre det än att gå helt utan!men det är tryggheten jag vill åt å det blir ju svårt med tex ett vik elr ett extra jobb | |
| Nunnelunan | 2009-03-19 22:30 | |
![]() | YamahaJet: :) ... Känner igen min sons resonemang i ditt. En vecka efter gymnasiet hade han ett fast jobb (inte drömjobbet, men fast), en timanställning och en anställning som DJ. Han fortsatte ett par år i väntan på universitetet, där han går nu (på andra sidan Sverige). Timanställningen fick han genom kontakt (mig), de andra fixade han helt själv! Han säger likadant som dig och inkluderar en del gamla kompisar i diskussionen. Visst måste man kunna flytta på sig, eller gå under. Alla har val! Lycka till alla! | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-19 22:32 | |
![]() | okej YamahaJet | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-19 22:55 | |
![]() | ja säger följer inte ungarna med i skolan idag så är det kört vissa barn unga pojkar som flickor behöver stöd i vissa saker o inte hållas på sträckbänken hela tiden då blir det press | |
| le-lou | 2009-03-20 00:03 | |
![]() | det är väl knappast kört för att man inte hänger med. Jag såg knappt röken av skolan i tonåren och ändå blev jag den stjärna jag är idag. spännande. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-20 00:12 | |
![]() | stjärna är du säkert i din himmel | |
| athena666 - Ej medlem längre | 2009-03-20 00:59 | |
![]() | Livet leker,,,man behöver inget jobb,,många stackare som inte fattar det...man behöver ju bara kärlek eller cashflow...flyttar ut i skogen bygger sig en nice hydda..ta med några som känner denna press och skaffa er ett enkelt men behagligt liv:) | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-20 01:01 | |
![]() | athena666 bygg du din hydda med glädje bara ja får se | |
| Nasty Nimrod | 2009-03-20 01:09 | |
![]() | Hade inte Hollingworth och Ljungman något LP-spår om en kille som flyttade ut i skogen för att bygga sig en nice hydda, tills polisen kom förbi och frågade om han hade byggnadstillstånd. www.hollingworth.se/...as p?lid=22 ("Barnlåtar" - klassisk barnproggplatta...) | |
| Nasty Nimrod | 2009-03-20 01:15 | |
![]() | "Sången om Stefan", alltså... | |
| NadaR | 2009-03-20 01:30 | |
![]() | Yamaha har rätt ( men så är han serb också) mina barn fick gå i skolan jätte länge. Den äldsta i 19 år mellersta 15 år och den minsta 17 år.Så dett är klart att dom har bra jobb och bra lön för det har dom kämmpat för så det var inte lättare förr att få bra jobb utan rätt utbilning.Med rätt utbildning har man större möjlighet att välja | |
| grinolle1 | 2009-03-20 01:57 | |
![]() | Det är inte för mycket krav, snarare tvärt om. För mycket curlingföräldrar. Inflation i betygssystemet. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-03-20 06:24 | |
![]() | Har aldrig levt för att jobba. | |
| le-lou | 2009-03-20 07:12 | |
![]() | katten65 - du låter bitter och arg. Är du det? | |