Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 114 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-21 03:45 | |
![]() | Alltså, folk gnäller så jävligt på varandra och för sig själva. :) ehm.. jag me.. MEN, inte över pengar. Jag äter riktigt bra och gott för 1300:- i månaden, visserligen älskar jag köket där jag bakar flera gånger i veckan, om jag då har 3550:- som riksnormen är på så innebär det ju att jag ofta kan spara pengar. Och till alla dom tomtar som gnäller på socialbidragstagare hellre vill att vi drar in dom pengarna och hellre köper säkerhetsutrustning för att skydda sin egendom så fine, men jag tror faktiskt att folk skall kunna känna sig säkra och låta sina barn gå till skolan för att slippa få dom rånade på matlådor när folk är arbetslösa, sjukskrivna utan sgi osv. Social bidraget är lika mycket en social säkerhet för dom som tar det till dom som betalar för det. Det undviker en form av desperation och skapar en av det mest rättssäkra platserna på jorden. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:03 | |
![]() | NameIsNobody: Pratar du om din verklighet på fjället eller om någon annan verklighet? | |
| le-lou | 2009-03-21 04:06 | |
![]() | Basta - finns det någon du inte muckar med inatt? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:08 | |
![]() | Att tillägga är nog att vi har all anledning till oro, min magkänsla säger mig att vi har nog förlorat 10 placering från top 3 till max top 15 när det kommer vår välfärd, mental som fysisk. Några orosmoment är: - Racism gentemot minoriteter (Sudaneser, Bidragstagare, Knarkare mm) något som går så långt ibland att det är brott gentemot de mänskliga rättigheterna - Hemlösheten iom att man avskaffade allmännyttan 1991 och sedan 1996, på snart 13 år, så har hemlösheten eskalerat 500%, vilket knevert får smaka på, och när man inte är "beräkningsbar" enligt systemet så faller man för den undre medelklassens ångestbedrövade projektioner och rädslor när d kommer till sin boendesituation - På gränsen till kollaps av det Juridiska systemet, när Staten själv bryter gentemot lagar om Vapenexport, Mänskliga Rättigheter, Integritet mm mm - Stress. En egen tråd. Jag borde skriva en bok. :) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:08 | |
![]() | PRATAR DU MED MIG? :-) | |
| le-lou | 2009-03-21 04:10 | |
![]() | robert de niro borde gå och nanna, basta! | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:10 | |
![]() | Basta, lite av varje. För att tillägga ovan så borde man ju ta med Försäkringskassan som har en egen tråd här på forumet, likaså i "andra" lägret, "Bidragsfuskare" ett vedertaget fenomen som accepterar all form av öppen racism i det svenska samhället. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:12 | |
![]() | Så är det alltid le-lou, fast imorgon är det Andys leklabb som gäller. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:12 | |
![]() | Lab med ett b kanske? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:15 | |
![]() | Men om han får vara Robert De Niro, vem får jag vara då? Jag får besök av elektriker som skall installera min nya Virrpöl tvättmaskin nu på morgonen vid 10 tiden... ehm.. låt mig va .. Ullabella Sekreterare... Battleförslag: Robert De Niro vs Ullabella Sekreterare? Natti. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:18 | |
![]() | Du kan få vara den förvirrade halicken som får en cigg i bröstet. Det är det bästa vi kan erbjuda så här dags. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-21 04:19 | |
![]() | Dealio yo. | |
| nachtwacht | 2009-03-21 04:21 | |
![]() | Whirlpool... | |
| nachtwacht | 2009-03-21 04:47 | |
![]() | Och Knevert bor svart, så han bidrar väl knappast till staten genom dem utgifterna, således inte mottagaren spenderar pengarna i Sverige. Knevert går i skolan, men det är nog inte ekonomi han läser. Du ser inte ut att vara så gammal på din bild och din familjesituation vet jag inget om, men du jobbade i 8 år sa du. Kan jag säga att du hade 12.000:- netto/månad? Hur stora omkostnader har en ensamstående för det nödvändiga: hyra, mat, telefon, försäkring, personliga omkostnader,vård, tv licens ( betalar du den?) resor till jobb. - 9000:- /mån? Kvar att spara 3000:-/mån x 96 månader = 288.000:- Ändå har du varit i behov av socialbidrag, vilket med tanke på din uppskattade åldern inte kan ha varit under flera år. tror att dagens ungdomar lever, festar och reser upp sina inkomster nästan innan de kommit in på kontot, helst skall de nog ha sms-lån också. Detta leder självklart till att de måste ropa på hjälp hos Moder Svea så fort de inte har inkomster under ett år eller så. Förvånar mig egentligen inte om de endast ser näringslivets toppskiktet som inte nöjer sig med miljonlön, men måste i girighetens namn också ha bonusar i flermiljonklass. Får man inte jobb efter avslutade studier sitter man klart i en besvärlig sits, men har man haft jobb i 8 år borde man haft en egen stor buffert i.st.f. förlita sig på statens hjälp så klart. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-21 05:14 | |
![]() | Kunde inte låta bli att titta till den här en gång till, "he he he" (läs INTERNETBEROENDE (offerroll)). Nachtwacht, du måste va trångsyntheten personifierad på andra sidan jorden där jag aldrig varit. :) Du menar alltså, att alla människor är enligt dina ideal och har samma ekonomiska sinne som ditt skrivna ideal ovan samt att alla ungdomar går inom dom ramarna för påstådda inställning? "Dagens ungdomar", det är nog kanske 1 miljon du lyckas lobotomera med påskrivna bild :D. Åandra sidan så ligger det massor i din bedömning som till många fall stämmer lite här och där, men du känns väldigt "Rubrik"-styrd enligt aktuell mediabild. :) Jag vill korrektera mig i mitt uttal om att racism inte är olagligt tidigare, men den dolda Dehumanisering som finns under negativt projicerande generalisering som finns i Nachtwacht inlägg ovan är samhällets sanna fiende nummer 1. När Knarkare, Ungdomar, Bidragstagare, Män, Forumanvändare blir mentala målbilder för en hatkultur baserad i motpartens yttersta existentiella ångest så är dom jusst det, målbilder för ångest och behandlas inte respekterande av andra människor. En del av det moderna klasssamhällets problem och kanske potentiella kollaps (hoppas), Bonusarna redigeras ju kvickt nu iaf. Dehumanisering av minoriteter är ett brott mot de mänskliga rättigheterna. Något som har blivit vardag sen "The War on Terror" implementerades successivt sen i början av 80 talet med Reagan och ytterst nu utfört globalt med dödsstötarna av Bush clanen, PNAC och gänget. Det är ett kulturellt sattyg som en del hävdar går under "Unilateralism", "Imperialism", "Kapitalism", företagsdriven "Globalism"; , alternativen är då "Multilateralism", "Mångfald", "Humanism" och reell "Globalism" där man värnar om samtliga folkgrupper och kulturvärden. Trevlig Helg! | |