Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 285 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-23 18:52 | |
![]() | Jag håller med dig Bertil Truck, klockrent! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-03-23 18:59 | |
![]() | Jag ser ingen mening i patriotism så som vi har det i Sverige nu. Sverige är fint, vi har en unik skärgård utanför Sthlm t.ex. men det finns många andra ställen i världen som gott ställer upp samma skönhet. Kan inte se att Sverige skulle vara särskillt speciellt i sig och mer värt att älska än något annat land förutom för oss svenskar, precis som en thailändare älskar Thailand. | |
| PongGongPing - Ej medlem längre | 2009-03-23 19:04 | |
![]() | "Det är väl inte konstigare att älska ett land jämförelsevis med.. en bil, ett marsvin, sin mobil, cigaretter mm" Nej, men det är fortfarande konstigt. Att älska ett djur eller en människa är väl en sak. Men prylar och länder - patetiskt. | |
| Bertil Truck - Ej medlem längre | 2009-03-23 19:07 | |
![]() | Om man kallar det patriotism eller inte tycker jag kvittar lika, men det är ju just på grund av att man har en speciell koppling till landskapet som man tycker om det. Jag tror nog dom flesta inte är dummare än att dom fattar att det är en emotionell fråga och inte objektiv estetik, och inser att finland är vackert för en finne på samma sätt som sverige är det för en svensk. | |
| PongGongPing - Ej medlem längre | 2009-03-23 19:12 | |
![]() | Otroligt meningslös tråd. Bye bye. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 19:12 | |
![]() | dudeniro ja håller med händerna så det så | |
| Palini | 2009-03-23 19:45 | |
![]() | Jag är alltid lika fascinerad av att så många måste skriva i trådar som de tycker är meningslösa, ointressanta eller tråkiga. =) Vad är egentligen vitsen med det? | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 19:46 | |
![]() | vits finns på ett annat forum vitsar | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 19:48 | |
![]() | varför skriver du då om dom är tråkiga Palini trådar | |
| eeistan | 2009-03-23 20:03 | |
![]() | Jag har bott/jobbat utomlands i åtta år (canada/usa/irland) och inget är bättre än att komma tillbaka och bo/jobba i det land man är född i. Som tur är så är jag lyckligt lottad att kunna göra så... oavsett vilket land jag varit i så har jag respekterat deras kultur och lagar eftersom jag är gäst i landet. Detta hoppas jag alla som kommer till Sverige från olika länder också gör. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-23 20:04 | |
![]() | eeistan tittar du inte på hockey | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-03-24 10:24 | |
![]() | Väl skrivet Palini Jag älskar och gråter när jag tänker på Människor jag träffat under min barndom i Sverige. Jag har spenderat min barndom i detta land. Jag har låtsats vara stora svenska idrottsprofiler i en VM-final, när jag sprungit med klubba o tennisboll på asfalten utanförhuset, eller när jag skjutit fotbollen i nätet bakom en kamrat. Jag har älskat min mormor, jag har saknat mina nära och jag har retats för att va den yngsta av alla kusiner. JAg har gråtit på begravningar och sett mina minnen bli till inget mer än minnen. Jag har andats här och det gör att min kropp och mitt sinne har ett band till olika delar av det land, den plats vi kallar Sverige. Därför älskar och hatar jag. Sverige är en del av mig. JAg är en del av Sverige. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:18 | |
![]() | lejonmix fint skrivet | |
| run-marie | 2009-03-24 16:34 | |
![]() | Eeistan, håller med dig till 100 %. Har också bott utomlands (9 år) och verkligen längtat HEM. Visst trivdes jag i Österrike, ett underbart land och vänliga fina människor, men Sverige är mitt hemland och när nationalsången spelades vid olika tillfällen (ex sport med svensk seger) så rann det ett par tårar varje gång. Det är lätt att klaga när man inte har något att jämföra med, men vi har det bra i vårt land, alla kriser till trots. | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-24 16:35 | |
![]() | fint skrivet run-marie ...... | |
| kanamana | 2009-03-24 16:37 | |
![]() | svenskt godis. det kan få mig att bli lite patriotisk. | |
| krutmarie | 2009-03-24 17:27 | |
![]() | Tack för det Katten :) | |
| katten65 - Ej medlem längre | 2009-03-24 17:39 | |
![]() | vilket krutmarie | |
| Popsicle - Ej medlem längre | 2009-03-24 17:44 | |
![]() | Har inte alls förstått den där patriotismen som är så utbredd i t ex USA. Klart jag gillar Sverige - jag har det otroligt bra här och har inte för avsikt att lämna landet för nån längre tid. Men kärlek? Nej, det kan jag verkligen inte påstå att jag känner. | |
| magga | 2009-03-25 00:16 | |
![]() | Jag älskar och saknar Sverige mycket. Kan inte förklara på nåt bra sätt eftersom min svenska är så rostig. Men framför allt älskar jag Lund. Grönskande parker.. gamla gubbar som spelar Boule i solen, barn som springer runt och leker, människor som håller hand och äter glass och hånglar. Åhléns och Din Sko och Tehuset Java. Sverige.... | |