Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 697 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-23 13:13 | |
![]() | utan mens inga barn det är synd om männen som inte får föda barn,men då skulle det bara födas ett barn sen har ryktet spritt sig hur ont det gör | |
| gnill | 2011-11-23 13:59 | |
![]() | Det finns både manliga och kvinnliga orättvisor givetvis, men nu var det de kvinnliga det frågades efter. Ännu inte lika lön är ju en given kvinnlig orättvisa, samt att flickor/kvinnor vid ofredande och våldtäktsmål fortfarande kan bli ifrågasatta utifrån om de klätt sig "utmanande". Den här svenska fideikommissen är också ett sådant exempel där egendom går i arv till den förstfödda sonen (om jag fattat det rätt). Sen om vi tittar i världen i stort är de kvinnliga orättvisorna många: stening, arvslagstiftning, könsstympning, inte rätt att köra bil, tvingad att bära slöja mm mm. | |
| les fleurs | 2011-11-23 14:25 | |
![]() | Det är ju fantstiskt att få föda barn, stackars männen som inte får uppleva det. Det gör ont, verkligen jätteont, men är världens upplevelse. Men det finns miljoner kvinnliga orättvisor i denna världen. | |
| marmeladov22 | 2011-11-23 15:23 | |
![]() | jag tycker det är mest orättvist med män som ljuger och bedrar | |
| gnill | 2011-11-23 16:12 | |
![]() | hm svårt att se det som en orättvisa eftersom vi har rätt lika möjligheter att ljuga och bedra... | |
| slånbär | 2011-11-23 16:49 | |
![]() | Att äggdonation inte är tillåtet i Sverige men spermadonation är det. Fast om jag inte är helt ute och cyklar så är det väl på gång? | |
| Megaherz | 2011-11-23 16:56 | |
![]() | När jag lämnade in min dator till reparatur var exet med. Trots att JAG pratade och ställde frågor tittade och pratade han bara med exet. Blir sur. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-11-23 16:57 | |
![]() | Fruktansvärt orättvist att det ännu 2012 (i allafall i vissa kretsar) kan höras om en tjej som testar många partners att hon är horaktig, medan detsamma aldrig sägs om en kille. Helsjukt! | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-11-23 17:00 | |
![]() | Jobbar med datakurser. Så fort något tekniskt krånglar vänder sig damerna mot den ende mannen i församlingen på våra handledarträffar. Tilläggas ska att övriga är 60+ och naturligt nog inte kan så mycket om datorer. | |
| Paradispesso | 2011-11-23 17:37 | |
![]() | Tydligen är det en kvinnlig orättvisa att behöva betala för sina bindor/tamponger... Sen läste jag en artikeln häromdagen där det kom fram att det är en kvinnlig orättvisa att inte ha förtur på jobb (oavsett vem som e bäst lämpad) i vårat "jämställda" samhälle för män kan ju inte diskrimineras. | |
| Empty Sky - Ej medlem längre | 2011-11-23 19:45 | |
![]() | Om det är samma artikel som du länkade till i mensskyddstråden, Paradispesso, så har du ju läst den som fan läser bibeln. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 23:22 | |
![]() | Tydligen så fattar inte män vad det innebär att ha mens. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 23:23 | |
![]() | Kan inte en man starta en sån här tråd och skriva vad som är orättvist där? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-23 23:23 | |
![]() | För män alltså (försöker vara tydlig) | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-11-23 23:29 | |
![]() | Har läst inläggen om hur män (för det handlar oftast om män) fått för sig att kvinnor inte fattar tekniska prylar. Lite kände jag igen mig. Men när det här hänt oss, till exempel ute i butik, så har jag bara tagit ett steg framåt och sagt: "Det är lika bra att du vänder dig till mig. Jag är den smartare av oss två och dessutom är det jag som bestämmer." Haha! Jo, jag har faktiskt gjort det. Mannen? Han skrattar bara, för han tycker att beteendet är lika sjukt som jag. Dessutom är det jag som är duktigast på teknikprylar. Men jag bestämmer inte allt. :) | |
| Nauticat | 2011-11-23 23:34 | |
![]() | Fick höra igår att kvinnors bäckenben är lite sämre att springa med än mäns, eftersom det är gjort för att föda barn genom. Dessutom finns det någon skillnad i axeln som gör att män kan kasta saker bättre. Det tycker jag är lite orättvist. Samtidigt är det en lättnad att ha något att skylla på, jag kastar nämligen hopplöst dåligt ;) | |
| Cardis | 2011-11-23 23:58 | |
![]() | Det med att män har förutsättningarna för att springa snabbare än kvinnor, kasta bättre, mer styrka är ju något som har växt fram under lång lång tid tack vare evolutionen då det var just männen som jagade. Men något som är orättvist för kvinnor är faktiskt förmågan att inte kunna släppa "naturliga orättvisor" =) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-24 00:04 | |
![]() | Släppa fisar? | |
| Cardis | 2011-11-24 00:05 | |
![]() | Hahaha, det får ni göra hur mycket ni vill =) | |
| Nauticat | 2011-11-24 00:05 | |
![]() | Jag tror du tar gnället för seriöst, Cardis :) Detta är nog något som väldigt få grämer sig över dagligen, på samma sätt som ni män smågnäller över en hel del utan att mena det så allvarligt. Men just under den period av mensen då man har som allra ondast, och hela kroppen känns som en ballong och ömmar överallt och det känns som om man blöder litervis, ja då tycker man nog synd om sig själv på allvar. | |