Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 314 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-03-25 20:50 | |
![]() | jag har sett på tv att man dansar och sånt i spelet. det känns lite töntigt. men hur funkar uppdrag o sånt? hur får man högre level? | |
| emman | 2009-03-25 20:58 | |
![]() | man får "experience points" för allt man dödar som är runt ens egen level, likaså får man poäng när man lämnar in uppdrag. För varje level krävs det mer xp för att "klättra". Det finns massor av emotes såsom att dansa etc, men det är ju inte mer än en parentes till spelet och behövs inte användas öht :) Ett typiskt uppdrag kan vara "döda X vargar" / "samla X drops från mobs", och återvänd sen för belöning och XP | |
| brandman29 | 2009-03-25 23:02 | |
![]() | ice climber på gamla nintendo 8bitars...ojoj...det var grejer det | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-03-25 23:07 | |
![]() | Inget WOW i den här tråden. | |
| Caligatia | 2009-03-25 23:08 | |
![]() | katalias, min kära pojkvän kan nog intyga att det finns WoW-änklingar också... ^^ Baudi, man kan dansa ja. Fast det är liksom inte det det går ut på... ^^ Quests: Prata med npc:s med gula utropstecken, de säger vad du ska göra (döda saker, samla saker etc) o när du gjort det o lämnar in questen får du xp. Du får också xp för de monster du dödar. Som sagt testa, man får hints i början, och allting är extremt lätt i början just för att man ska förstå hur det funkar. Men... Upprepar vad folk sagt: Börja INTE med det om du har lätt att fastna för saker. När man kommer upp i lvl handlar det väldigt mycket om socialt samspel dessutom, och det är lätt att känna att man sviker gruppen. | |
| Caligatia | 2009-03-25 23:10 | |
![]() | sorry emman... läste inte ditt inlägg. O Baudi: det första du ska bestämma är HUR du vill spela. Med pvp (player-versus-player) eller utan? Det är ganska populärt i vissa områden att "ganka" (spelare med högre lvl kommer och dödar en upprepade gånger) vilket är väldigt frustrerande. | |
| eviltyrus | 2009-03-25 23:16 | |
![]() | Börja inte! *säger en gammal WoW-spelare" | |
| emman | 2009-03-26 10:22 | |
![]() | och framförallt, vilken sida väljer du? Alliance eller Horde ;) | |
| kartoffel | 2009-03-26 10:50 | |
![]() | Ytterligare en fd spelare som råder dig att undvika WoW här! | |
| emman | 2009-03-26 11:25 | |
![]() | vad föreslår fd WoW-spelare för spel istället då? :) | |
| kartoffel | 2009-03-26 11:45 | |
![]() | Vad det gäller MMORPG så är Age of Conan ett roligare alternativ med lite mer utmaning för hjärnan än WoW. | |
| Caligatia | 2009-03-26 11:52 | |
![]() | Jag har hört att det vart en massa problem med Age of Conan, och är det inte lite meningslöst att sluta med det ena för att börja med det andra? :) | |
| emman | 2009-03-26 12:12 | |
![]() | på vilket sätt skulle AoC vara mer "utmaning" för hjärnan? Har bara spelat lite men tycker det verkade tillräckligt likt WoW för att inte fastna :) | |
| Burgaa | 2009-03-26 18:11 | |
![]() | Det var ju bara massa jävla buggar i skiten...och dåligt gjort. Charmen med wow är ju helt klart allt folk.. Sen att timmar känns som minuter i den världen är en annan sak..Av dem jag spelade med var jag typ yngst.. så visst finns det massa 30+ som spelar... | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-03-26 18:13 | |
![]() | Jag tycker att det bästa MMORPG:t är arbetsmarknaden. Massor av repetitiva sysslor som ökar ens skills och xp. Verklighetstrogna karaktärer, trovärdiga miljöer, och om man klantar sig och dör så kan man inte fortsätta spela vilket borgar för att man tar spelandet mer seriöst. | |
| Agnes89 - Ej medlem längre | 2009-03-26 18:23 | |
![]() | Har du som sagt familj är nog wow ingen höjdare. När vi i min grupp (guild) spelade som mest (raidade varje kväll) var det flera i vår grupp som var tvungna att sluta för, i detta fall, deras fruar ställde ultimatum. Våran ledare hade själv skiljt sig efter ett långt äktenskap där wow var boven. Nu var ju de flesta väldigt extrema spelare i vår guild. Men var försiktig! Och du kommer inte vara äldst alls! Det finns många i din ålder. Age of conan var för övrigt inte alls kul. Spelade det ett bra tag och satt mest och väntade på att det skulle bli roligt. Vill du ha ett ganska komplicerat spel är ju EVE ett tidskrävande spel. | |
| emman | 2009-03-26 19:46 | |
![]() | man får se till att gifta sig med en lika stor n3rd som en själv helt enkelt <3 | |
| emman | 2009-03-26 19:48 | |
![]() | sen behöver man ju inte raida i hardcore-guilds heller, finns ju gott om alternativ i form av heroics och pvp | |
| milla39 | 2009-03-26 19:54 | |
![]() | precis emman..och man behöver inte vara med i ett guild om man inte vill!! | |
| Caligatia | 2009-03-26 20:41 | |
![]() | Hmmm... Vet en hel del som blivit lätt "wow-skadade" (även om det är lite kul om man är insatt). Min chef spelade, så han gav mig quests istället för direkta uppgifter (apropå E Soul), bl a ett som gick ut på att komma förbi klimakteriedrakarna lvl 48-60 på Hemköp, lyckas komma över en rektangulär artefakt (ett paket mjölk) och ta mig tillbaka igen på 15 minuter... :) Ytterliggare ett ställe hade "PVP-AREA, enter at own risk" skrivet på dörren som gick från köket ut i restaurangavdelningen... :) | |