Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 310 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| babatrik | 2009-03-29 01:00 | |
![]() | Löjligt, mrperfect, och det är du antagligen medveten om. | |
| HumbleBug | 2009-03-29 01:01 | |
![]() | Ladda ner och skicka en slant till artisten istället. Då får dom mer royalty och mellanhänderna/skivbolage n får vad dom förtjänar. Det är inte nedladdning i sig det är fel på, utan skivbolagens och politikernas sätt att hantera den. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-29 01:01 | |
![]() | Äh, gilla evolutionen och hitta alternativa betalnignsmodeller, fan, finns ju STIM, räkna antalet lyssningar och kör in det under en licens som liknar tv licensen och sluta tramsa, finns ju viktigare saker och fokusera på som t ex Världssvält och Svensk Vapenexport. | |
| Nemi | 2009-03-29 01:13 | |
![]() | Det finns ju andra sätt att fildela på än bittorrent. Sen hoppas jag att det snart kommer finnas innehållsmässigt vettiga och välfungerande musik/fildelningstjänster att kunna ladda ner sådant från för en viss summa. Musik/film-bolagen har ju satt krokben för sig själva genom att vägra medverka till utveckling av musik/film-försäljning/sp ridning via internet, istället för att se det som ytterligare en inkomstmöjlighet så ville de förhindra fildelningen och det har ju inte gått så bra.. Jag kan absolut tänka mig betala för att kunna få ner film och musik till datorn men det är svårt att göra det när det inte är tekniskt möjligt.. så jag håller mina tummar för att det kommer en lösning nångång framöver (ja jag vet att spotify finns). | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-03-29 01:29 | |
![]() | Dom ser väl inte min ip med perr guardian? | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-03-29 01:38 | |
![]() | Jag tror att ftp kommer blomstra då.... | |
| Tedacious | 2009-03-29 03:34 | |
![]() | En fråga om det här. Låt oss ta Piratebay som exempel. Registreras ditt IP nummer bara du laddar ner genom ett bittorrent program, eller är det endast besöken på sidor som piratebay som registreras? Alltså, går det att lagra upp med torrents nu innan första april, och låta dom ladda även efter. eller registreras det vid själva laddningen också? | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-03-29 03:38 | |
![]() | Tedacious kan inte tro det skaffa perr gardian så kan dom ju försöka | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-03-29 05:13 | |
![]() | alt.tech.idealist.nu..._i pren.png | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-03-29 11:41 | |
![]() | Nattravn, haha! :) Tedacious, enligt en lag från några år sen så lagrar din internetleverantör all information som din IP/Dator 2 år bak i tiden pysslat med, utöver detta så sparas även dina sökningar hos google i minst 2 år via cookie eller ås, men dom kedjas nog så alla dina googletankar kommer nog ligga dig till fatet resten av livet. Jag är betalande Spotify kund, och det funkar ju skitbra bortsett från att skivbolagen stoppar tjänsten och inte tillåter fullt sortiment. Frågan är ju då hur mycket MEDIA får kosta en person per år, jag betalar som det är nu 250:- i månaden för internet och 99:- i månaden för spotify. Om jag vidare räknar in dator kostnad som jag förnya var annat år så, har jag en årskostnad för internet media på, 6688:- + antivirus då ca 600:- för årlig avgift. Det är ju en rätt hög kostnad igentligen. | |
| Lasse1978 | 2009-03-29 12:26 | |
![]() | Äh, det är ju bara de STORA bolagen som klagar på fildelning, alla små skivbolag (exempelvis Hybris) hyllar den gratis marknadsföring de får genom fildelning. De artister som "förlorar" på fildelningen är de som gör dålig musik och ingen annan då skivförsäljningen inte är artisternas största inkomst utan konserter och försäljning av t ex tröjor, affischer etc. Skivindustrins tid är förbi men musikutbudet blomstrar som aldrig förr, för nu är det inte skivbolagen som avgör vada det är vi ska lyssna på och det är väl mest där skon klämmer. Ni som följt TPB-rättegången vet att dessa film- spel- och skivbolag inte har någon som helst respekt för kulturen (kultur betyder "odling") och hellre levererar en genmanipulerad modell i ett format vi inte längre efterfrågar och detta till ockerpris. Varför ska jag betala närmre 200kr för en CD jag inte vill ha utan enbart tänker rippa för att lägga in på min mp3-spelare? Jag kan lika bra ladda hem skivan och betala artisten 20kr direkt, vilket är betydligt mer än de får för en styck såld CD. win-win-loose (skivbolagen dårå ;D) För att undvika IPRED på ett enkelt sätt utan proxy, så kan de som har låsta trådlösa nätverk låsa upp dessa (dvs så att andra även kan använda sig av ditt nät) för då får privatpolisen lite svårt att bevisa att det är just du som laddat ner den och den filen, det kan ju lika bra vara en av dina grannar. | |
| creatorno1 | 2009-03-29 12:27 | |
![]() | så ni kommer ladda? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-29 12:31 | |
![]() | Det är inte slutladdat på långa vägar. Är lite enig med clownen faktiskt. | |
| Tess 08 | 2009-03-29 12:33 | |
![]() | Har aldrig laddat ner något och kommer inte att göra det heller... finns ju andra här som gör sånt | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-29 12:34 | |
![]() | Inte? Inte en uppdatering av program eller så? Då är du unik. | |
| creatorno1 | 2009-03-29 12:39 | |
![]() | alla är unika | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-29 12:40 | |
![]() | Don't get me started. | |
| Tess 08 | 2009-03-29 12:43 | |
![]() | trashis: Om jag säger såhär: Jag är inte ensam i familjen men JAG laddar inte hem!!! (bara någon gratis grej till datorn, men det var tydligen tok-lagligt) | |
| Tess 08 | 2009-03-29 12:44 | |
![]() | <----- Jätteunik! :-) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-03-29 12:45 | |
![]() | Ja? Så blanda inte ihop det. All nedladdning är inte olaglig. | |