Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 310 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| HumbleBug | 2009-03-30 01:32 | |
![]() | "- svarta adoptioner av spädbarn i resväskor t ex. Ingen bryr sig om barnen dör, det är bara att skaffa ett nytt. Har hört talas om tvångsaborter och barnamord också" Idiot! Du menar på fullaste allvar att du tror att alla kineser är känslokalla och grymma varelser som inte respekterar liv? Ditt inlägg är inte bara korkat och generaliserat och rasistiskt. Be om ursäkt! Krutmarie: Jo, problemet är att svarta pengar och korruption styr hela den kinesiska ekonomin. Detta är grundproblemet i Kina och beror på det politiska systemet. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-03-30 08:54 | |
![]() | Ja... beror det inte på det politiska systemet så är det religionens fel. Allt som inte är så bra alltså. Och nej, jag är inte ironisk. | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-03-30 09:04 | |
![]() | okej... men låt säga att det är merhumant att bli avrättad direkt i en buss som plockar upp en, än att vänta år in och ut på sin avrättning. men hur funkar rättssystemet? det ser till synes ut på bilden att mannen blir upplockad på gatan. Har han fått en rättvis rättegång? Eller är det ett sätt att snabbt bli av med landets anarkister. Tänk er att ni är ett barn i en fattig familj. Ni älskar er pappa som tar hand om er. Tyvärr får han inget jobb för han är enögd eller stammar, så han får stjäla ihop till dagsfödan. Och en dag, en vacker dag, solen står högt på himmeln, vad händer då? Jo - dödsbussen kör upp på uppfarten och hämtar pappan. Trevlig känsla. Då hade jag inte som barnet i familjen tänkt: "fan vad bra .... vid confusius... organen går till välgörenhet. Då går jag in och spelar på min marackas igen" | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-03-30 09:07 | |
![]() | HumbleBug, det var det kinesiska styrelseskicket jag pratade om. Fattar du inte det, så är det synd om dig. Hur lycklig tror du genomsnittskinesen är, som saknar de flesta mänskliga rättigheter? Godtyckliga dödsstraff, tvångspolitik över lag. Även om du är kinesisk diplomat, skulle jag aldrig be om ursäkt eller ens prata mer med en som tvärsäkert dömer ut mig som idiot. | |
| Tess 08 | 2009-03-30 09:22 | |
![]() | BAUDI- det är fortfarande inte bussen jag fördömer utan rättssystemet och den knepiga politik dom har. Själva bussen är ju bara ett litet instrument i det hela. Mommes: Nej, det var jäkligt lätt att fatta vad du menade! Trodde inte det kunde misstolkas, men tydligen... | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-30 16:25 | |
![]() | BAUDI - vad tusan är det i bilden som gör att det ser ut att "mannen blir upphämntad på gatan"? Det säger väl mer om dig än om bilden? Det är väl ingen som försvarar Kinas syn på mänskliga rättigheter här. Kina genomför väl mer dödsstraff än något annat land, och antagligen för fler brottstyper än något annat land. Att det skulle finnas något bra med det är det väl ingen som säger. Läs dock ditt eget öppningsanförande i tråden så förstår du varför du får svar som de ser ut. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-30 16:49 | |
![]() | Vad sjukt att så många skriver att det är bra att de tar vara på organen, när brotten står uppräknade ovanför. "skattefiffel" Ja, där fick han! Helt psycko värld | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-03-30 17:16 | |
![]() | Handlar tråden om dödsstraffet eller om "dödsbussarna" kan man ju undra belugavis... | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-03-30 18:27 | |
![]() | Ja, om man införde dödsbussarna i Sverige kanske vi lättare skulle förstå "kärnan". | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-03-30 20:08 | |
![]() | mm... jättebra. man skulle ju kunna använda bokbussarna, de dagar de inte är i bokbusstjänst... så skulle man slå två flugor i en smäll. jag tycker tråden handlar om många saker. 1. relationen kina-resten av världen... varför är vi så toleranta mot kina? 2. usa.. varför är de så jäkla snabba på att ingripa så fort något land med olja gör ett snedsteg. 3. dödstraffet. 4. dödsbussar?.. osmakligt och urk. 5. ska staten sälja organ? välj och vraka dudde. och en sak till dudde... jag förstår inte varför det skulle säga "mer om mig" för att jag tycker det ser ut som att mannen blir upplockad från gatan. | |
| ALFASUD | 2009-03-30 20:36 | |
![]() | 1. Jag vet inte om vi är orealistiskt toleranta mot Kina. Möjligen så har Kinas uppsving gjort att Kina på många områden har närmat sig västvärlden, bland annat så är Kina numera en ekonomisk faktor att räkna med i ganska många sammanhang, samtidigt så går utvecklingen framåt i Kina, det torde vara enklare att vara kines idag än på Maos tid. 2. Dels har USA gjort sig ganska beroende av Kina rent ekonomiskt dessutom så ingriper sällan USA med sitt "världssamvete" om de inte själva har något att vinna på aktionen. 3. I mitt tycke fullständigt horribelt, men det finns ju även i ett antal demokratiska stater som exempelvis USA. 4. Förvisso osmakligt, men egentligen inte värre än arkebusering utomhus. Egentligen så är det dödsstraffet i sig som är problemet inte bussarna. 5. Jag anser inte att staten skall sälja organ, å andra sidan så tycker jag att dödsstraff är värre. | |
| ALFASUD | 2009-03-30 20:38 | |
![]() | tillägg till punkt 2 Det skulle det vara väldigt konstigt om USA tillrättavisade Kina angående Kinas dödsstraff så länge som man själv har dödsstraff. | |
| Skeppsråttan | 2009-03-30 20:54 | |
![]() | Innan jag läste artikeln trodde jag bussarna kördes ut över en klippa med fångarna inlåsta inuti. Det känns som om jag har missat något. Varför just bussar? Varför är det billigare att använda bussar än att avrättas i ett vanligt rum? Och är det verkligen säkert att transplantera ett organ från någon som blivit förgiftad? | |