Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 991

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Leoella2006-04-07 22:19
Antal inlägg: 201

Där jag växte upp fanns den lokala fyllgubben som alla kallade Isak. Han hade världens största röda näsa och var alltid på glatt humör och brukade ställa sig och dansa i gathörnet när han mötte folk. När vi var nyinflyttade stötte mina föräldrar på honom sent en kväll och visste inte vem han var. "Hur går jag för att hitta hem?" sa Isak. "Vi vet inte var du bor" svarade de. "VA?!? Vet ni inte var jag bor?? Jo, säg nu hur jag ska gå!"

Leoella2006-04-07 22:20
Antal inlägg: 201

I den lilla byn där jag var varje sommar som liten fanns en lokal jeppe som hade någon form av utvecklingsstörning. Han kände alla och alla kände honom. När vår släkt var på gården kom han alltid dit på sin moppe och snackade med alla. Men jag förstod aldrig vad han sa och var lite rädd för honom som liten.

emmylicious2008-06-12 22:13
Antal inlägg: 4501

Kryckbögen, men han dog häromveckan.. Tycker hans "namn" säger allt.

Fia Fuff-Fuff - Det sägs att hon har hoppat från en järnvägsbro och landat på linorna och fått ström i sig och därför blivit som hon blivit. Hon gåromkring med ylletröjor o vinterskor mitt i sommaren och tofflor på vintern, till exempel.

Mormonen - En kvinna som sägs vara mormon och alltid går omkring med en cykel och låtsas ha en arm. Den andra armen har hon instoppad under tröjan. Ibland använder hon båda armarna. En gång på Konsum så hade någon glömt två gurkor i sin korg vid kassan och hon utbrast "Nämen, titta, stackars små gurkor".

mantikoran2008-06-12 22:26
Antal inlägg: 183

På Östermalm (Sthlm) finns en man som mäter avstånd - mellan lyktstolpar, portar osv o tar sig fram sidledes. På Södermalm finns/fanns en gubbe med långt, grått hår som han förmodligen hade doppat i tapetklister o som stod rakt upp i en häftig, stelnad surfvåg.

laiste2008-06-12 22:35
Antal inlägg: 96

Vår lokalkändis har flyttat... Stellan Hagmalm. Går runt med en skylt där det står "Carl-Erik Rosén sköt Olof Palme". Han har en hel lång teori om hur Olof Palme mördades för att mörka att Stellan själv är landets rätta tronarvinge. Jag tror han numer bor i Lund?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?