Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 317 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kriasa | 2009-04-01 20:02 | |
![]() | Handla på Tradera. Där är det ofta så billigt så mankan chansa på att storleken ska passa. Tänk dessutom på att kläderna används väldigt kort tid. | |
| Tess 08 | 2009-04-01 20:05 | |
![]() | Har varit gravid tre gånger (så pass att man måste ha gravid-kläder) och har varje gång funderat på mamma-kläder. De två första gångerna fanns det inget att köpa i min stad, men man kan ju fara till Sundsvall eller så... Tredje gången fanns det så då köpte jag väl lite.. Min fundering har dock, varje gång, varit om det är värt att betala närmare 1000 spänn för ett par jeans du kanske använder 5 månader... Jag har haft liten mage de två första gångerna och den tredje gick jag, pga medicin, upp ofantligt i vikt (hela kroppen). Detta gjorde att jag inte behövde ha mammakläder så lång tid... Så frågan är: Är det värt att köpa en massa dyra mammakläder man inte kan använda så länge? Inget elakt mot någon, vill bara ha någon annan syn på det hela... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-01 20:12 | |
![]() | Om pojkvännen inte är alltför liten kan man ju låna hans mysiga skogshuggarskjorta. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-04-01 20:24 | |
![]() | Funkar alldeles utmärkt med snickarbyxor för "ogravida"!! :D Bara knäppa upp knapparna i sidorna vart efter magen växer.. Vanliga jympabrallor passar väl också hela tiden. Idag finns det ju snygga jympabrallor som passar till vardags. Sen kan man med lite fix och trix fixa egna mammabyxor genom att ta bort den vanliga byxlinningen och sy dit en BRED ribbstickad dubbel tygbit, som sedan kan vikas neråt eller upp över hela magen.. Om någon fattar hur jag menar :D Sen kan man alltid köpa någon uppsättning "finbyxor" utifall man ska göra annat än gå till jobbet/äta på McD..Tröjor går, som de flesta här uppe skriver, att ta det man har redan, eller vad gubben har :D Men kolla begagnat båda på Blocket och Tradera, för inte är mammakläderna billiga inte!!! | |
| Ärtan Pärtan | 2009-04-01 20:32 | |
![]() | Jag tycker det är värt det att köpa några uppsättningar mammakläder när man är gravid. Känns ju lite tradigt att gå näck i tre månader då man inte kommer i sina andra kläder längre. Första barnet klarade jag mig ganska länge genom att låna större kläder men andra barn så fick jag börja med mamma-byxor redan i tredje månaden för magen smällde upp som en ballong på en gång. | |
| Tess 08 | 2009-04-01 20:36 | |
![]() | Jo, några mammakläder är ju nästan ett måste.. men ska man köpa tex jeans för närmare 1000 spänn som man kan ha i tre månader.. och dessutom kan man ju inte gå i SAMMA jeans alla dagar dessa månader... | |
| nystan1 | 2009-04-01 20:46 | |
![]() | Jag bor strax utanför Göteborg, så jag har turen att ha H&M-butiker med förhållandevis bra utbud i närheten. Om din vän ej gått upp mycket kanske hon kan ha vanliga typ stretch-kjolar, de kan man ju ha lite under magen, om du är med. Komplettera med lite längre vanliga toppar/linnen samt mamma-leggings (inte lika avancerat att beställa på nätet som "riktiga" byxor.). Tycker det är riktigt gott att det är vår nu, så man kan ha kjol och leggings, mamma-byxor sitter förjäkla illa på mig. Lycka till i jakten =) | |
| emmylicious | 2009-04-01 21:22 | |
![]() | Hon vill ha jeans. Och nej, hon är inte heller beredd att lägga en tusenlapp på ett par nya byxor. Och second hand (inkl tradera osv) går bort direkt. | |
| Eva_Margaret | 2009-04-02 10:06 | |
![]() | Mammakläder...ska det vara svårt att få tag i ? Det verkar ju inte klokt med tanke på hur många barns om föds varje år. Jag minns att man försökte med vanliga kläder så länge det gick....men sen..... Mina 4 barn är födda med 6 års mellanrum....så "graviditetsmodet " ändrade på sig... Barn nummer 1 : då var det mycket lila och manchester. Barn nummer 2 : Blommiga tröjjor ,thigts. Barn nummer 3 : Sjukhuskläder i 5 månader. Barn nummer 4: Klänningar, svala sköna det var sommar. Jag tycker det borde finnas en STOR marknad för vettiga och snygga....lite moderiktiga mammakläder...för vem vill gå omkring i fula tält! Det kan vara komplicerat att bli bjuden på någon stor fest typ bröllop när man är kanske i 8:e månaden och har en enorm mage... Känns lite trist att lägga pengar på snygga mammakläder då... Men ibland får man bita i det sura äpplet... | |
| Caligatia | 2009-04-02 11:11 | |
![]() | Angående storlekar om man beställer via nätet; måttband är inte så himla dyrt, och de flesta har en måttabell så att man lätt hittar vilken storlek man skall ha. :) Laredoute råkar vara min favoritsida, och där har de kläder i alla prisklasser (är dock inte jätteinsatt i hur det ser ut på mammaklädesfronten) - priserna kan variera från 79-1500 för en topp, och ca 300-jättedyrt för ett par byxor. :) | |
| lehena | 2009-04-02 21:20 | |
![]() | www.lillamirakel.se har fina mammakläder. Har alltid någon form av erbjudande!! | |
| DennisPlz | 2009-04-02 22:14 | |
![]() | Kolla på pappakläder istället. Mkt större utbud. | |
| Polly Juice | 2009-04-02 22:23 | |
![]() | Emmy, en fråga som antagligen kommer att väcka skratt hos en del: hon är inte möjligtvis bra på att SY, din kompis? | |
| emmylicious | 2009-04-02 22:24 | |
![]() | :) Nä. | |
| Kajsasson | 2009-04-02 22:45 | |
![]() | Har ni kollat XL sortimentet på exvis KappAhl, det funkade bra för mig. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:47 | |
![]() | Har man lite långtråkigt kan man virka sina mammakläder. | |
| Polly Juice | 2009-04-02 22:58 | |
![]() | Inte för att jag har sett några mammakläder, men kläder i större storlekar som är både moderna och ärtiga brukar jag köpa hos Ulla Popken. www.ullapopken.se/ | |