Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 339 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2009-04-02 03:04 | |
![]() | Men då dör jag ju *smartskaft* | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:07 | |
![]() | titta på något, se det utan att sätta en etikett på, utan att dömma det. alternativt: smaka på något, andas, rör vid något. känn livet i din kropp. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:10 | |
![]() | det är inte så svårt att uppnå ett kort stopp i tankeströmmen, men att stanna där lite längre. skriv gärna om det lyckades :) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:10 | |
![]() | ...lite längre är svårt. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:12 | |
![]() | varning! det förändrar ditt liv. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:15 | |
![]() | Man kan inte veta om man lyckas sluta tänka, för då tvingas man tänka efter om man tänker eller inte. Därför är det inte lönt att försöka. Det är bättre att låta tankarna komma och gå som de vill. Alternativt kan man stänga av hjärnan genom att dö eller så. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:16 | |
![]() | Vad man däremot kan göra är att fokusera sitt medvetande bort från sig själv och på något annat. Då är man inte längre medveten om tankarna. Men de flesta av oss är inte medvetna ens om en bråkdel av våra tankar ändå. Därför brukar jag försöka jobba undermedvetet istället för medvetet. Min chef brukar dock störa min sömn tyvärr. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:22 | |
![]() | man kan, efter att man inte tänkt konstatera det. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-04-02 03:40 | |
![]() | man kan observera sina tankar också, och därigenom kontakta ett jag som ligger "bakom" tankarna. något uppfattar och upplever tankarna, ett medvetande utan tankar. det är det tomrum i vilket tankarna uppstår, men det är inte tankarna. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-02 04:09 | |
![]() | det där låter lite konspiratoriskt tycker jag. Jag har försökt kontakta det som ligger bakom tankarna, och jag fick bara ett eko tillbaka carlmartin! | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-02 04:21 | |
![]() | Det låter fint tycker jag. I mitt huvud har jag mest tomrum. Inte så revolutionerande insikt förvisso. Det har de flesta, men få är medvetna om det. | |