Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:53 | |
![]() | Karma är till för en småfet och trött övre medelklass. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2009-04-04 22:59 | |
![]() | Vilken tur att jag varken är småfet, trött eller övre medelklass. Halleluja! | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:01 | |
![]() | Fan vad snygg du är! Ursäkta, det är en gammal hjärnskada jag har. | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:07 | |
![]() | Nej, jag tror inte på karma. Jag tror att vi ska lära oss hantera orättvisor. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:08 | |
![]() | "Gafflaren" Jag håller med dej för en gångs skull ...... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:10 | |
![]() | Att du tycker jag är snygg det förstår jag.... | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:12 | |
![]() | "så småningom?" som att helt plötsligt blir man rik och lycklig. jo det vore dunder om det var så. | |
| E Soul - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:12 | |
![]() | Det beror på vad du menar att man förtjänar. Förtjänar man döden så är svaret ja. | |
| Gafflaren - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:14 | |
![]() | Det där om Mother Forker lär du ju få skit för i nästa liv. | |
| ingson | 2009-04-04 23:14 | |
![]() | Bra talat upa Basta 22:53. Det kan vara precis tvärtom, att snacket om "karma" är ett sätt att hålla nere dom som syr fotbollar | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:14 | |
![]() | Alla vi som inte ska dö klarar oss. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:30 | |
![]() | Varför försvinner alltid "Gafflaren "? | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:31 | |
![]() | Jag har verkligen inte valt att tro på det men gör det på något mystiskt vis ändå. Saker händer av en anledning tänker jag. För mig så gör det att det finns någon slags ordning i en annars helt meningslös och kaotisk tillvaro. Den tron har nog tillkommit av någon slags självbevarelsedrift. Däremot tänker jag aldrig det om andra, att de har förtjänat ett visst öde eller att saker händer dem av en anledning. Jag har aldrig funderat över inkonsekvensen i det... möjligtvis ser jag mig själv som universums mittpunkt på något vis och alla andra som statister. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:48 | |
![]() | astrud, fast nu talar du väl mer om ödestro än karma? Fast det är väl hur som helst en sund tro du har antar jag. Jag vet inte vad jag tror riktigt men min tro har alltid varit fäst vid samma sorts strukturtänkande. att det finns en ordning i det hela. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:54 | |
![]() | Vad är skillnaden på ödestro och karma? | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2009-04-04 23:58 | |
![]() | Jag skulle väl inte ens kalla det tro, det är något löjligt ihopkok av gammalt skrock, ödestro och karma. Jag är annars en väldigt icke troende person, cynisk och jävlig. Men så kan jag ändå inte lägga nycklar på bordet och tänker att jag missade bussen för att jag skulle träffa på den där personen. Jag kan heller inte tänka eller säga typ "det här är så tråkigt, skjut mig!" då måste jag genast göra klart för "universum" att jag inte menade att jag ville dö på riktigt. Men whatever, det är inget som påverkar min vardag. Jag behöver inte knacka i trä hela tiden eller spotta på katter, jag är inte djupt störd. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-05 00:01 | |
![]() | Skrock känns som ett passande ord. | |
| y not | 2009-04-05 00:01 | |
![]() | Det är väl en väldig skillnad, ja snarast motsatsen. Rent fatalistiskt kan du ju inte påverka något eftersom allt är förutbestämt. Karma däremot så påverkar allt du gör allting i ditt liv. Jag gillar karmatanken, den passar bra in i min tro att man har ansvar för allt man gör, tänker och känner, och den går helt utmärkt ihop med att allt hänger ihop. Sen om karmat gäller detta eller också kommande är för mig egalt. Jag vet att jag lever det här livet men vet inget om något nästa. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-05 00:05 | |
![]() | Så jag som inte tror på ett liv efter döden och inte heller tror på någon övernaturlig rättvisa behöver inte oroa mig? | |
| upa - Ej medlem längre | 2009-04-05 00:07 | |
![]() | Men om man tror på karma men är en skitstövel och försvarar sitt beteende med att man faktiskt mår jättebra och vann på lotto i förrgår. Är det inte dåligt att tro på karma då? | |