Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 330

Forumkategorier

Användare Inlägg  
upa - Ej medlem längre2009-04-04 22:55
Antal inlägg: 2565

Jag tycker inte heller du ska träna för mycket om du är så ung, du har som sagt inte vuxit klart, det kan bli lite oproportionerligt sådär i tonåren. Titta på dina föräldrar så kan du ju på ett ungefär se hur du kommer se ut.

Basta - Ej medlem längre2009-04-04 23:00
Antal inlägg: 3528

Läs matematik och spela innebandy så kommer du smälta in fint med dina pilsneraxlar och låga BMI.

Pottränad - Ej medlem längre2009-04-04 23:01
Antal inlägg: 4315

Kolla upp så att du inte har för hög ämnesomsättning.
Görs mycket enkelt via ett litet blodprov på närmsta vårdcentral.

Snoosy2009-04-05 10:18
Antal inlägg: 4273

Rör dig mindre, ät mer.

Snoosy2009-04-05 10:20
Antal inlägg: 4273

;) det var ett skämt.
Du kanske äter dåligt efter motion ? Man förbränner som mest efter ett träningspass. Så det är viktigt att du får i dig det din kropp behöver just då. Men dock ingen överkonsumtion.

anktejp - Ej medlem längre2009-04-05 10:29
Antal inlägg: 695

jag är 186 och har vägt runt 60 kg sen jag gick i högstadiet. En flickvän som lagar god mat och ett stillasittande jobb (truckförare) botade dock detta och nu ligger jag på 75kg och ökar sakta men säkert.

(tråkigt nog måste jag nog börja träna snart för när man har så smal kropp och plötsligt går upp i vikt så... ser man lite man-gravid ut.)

Viktor_M - Ej medlem längre2009-04-05 10:44
Antal inlägg: 1637

bnita

Jag har absolut inte några expertkunskaper på området men jag tror mycket kommer med åldern. Och då pratar jag inte om 10-20 år utan då snackar jag närmare 2-3 år. Jag har också alltid vägt ganska lite men har på senare år lyckats gå upp nåt kilo genom ökad muskelmassa... bland annat :P Mycket är genetiskt också. Ämnesomsättning kan ha med saken att göra. När du bestämmer dig för att börja träna på gym hur som helst så kan jag tipsa om en "Weight Gainer".(det som myspruppen talade om tidigare, förmodligen) Alltså ett kolhydrat- och protein-tillskott som du kan käka i sammanslutning till träning. Helst bara i sammanslutning till träning. Annars gör det inte så mycket effekt. I vart fall inte positivt.

Pottränad: Hög ämnesomsättning vore väl knappast något negativt?

YamahaJet2009-04-05 11:17
Antal inlägg: 2239

Om du verkligen vill gå upp mycket i vikt så är det enda sättet att träna stenhårt och äta allt du kommer över, även när du inte är hungrig. Med träna menar jag inte gå till gymmet och göra situps samt bicepscurls tills det börjar bli tungt för att sedan gå hem - utan att träna hela kroppen och göra tunga basövningar såsom knäböj och marklyft tills du vill spy. Dessa frigör nämligen tillväxthormon och lägger på massa på hela kroppen snarare än stimulerar enskilda små muskelgrupper.

Du har de bästa träningsåren framför dig, ta vara på dessa väl. Jag gick själv upp från 65 kg/188 cm vid 15 års ålder till att se lite mer serbisk ut på 110++ kg vid 17 års ålder genom sådan träning.

magga2009-04-05 13:44
Antal inlägg: 2533

Myspruppen: tack, men liksom.. Självdiciplin.. Är sockerberoende och klarar av att vara utan godis i högst 2 dagar, det bygger man väl kanske inte muskler av :) Men nu vill jag ha en snygg kropp så det är dags o ta tag i sitt liv nu

Peddape2009-04-05 13:50
Antal inlägg: 647

Äta riktigt mycket! Ofta och så mycket att det inte är gott med mat längre.

Yonderboy - Ej medlem längre2009-04-05 13:54
Antal inlägg: 1661

Låter som du väger lite väl lite, skulle nästan råda dig att gå till en dietist eller läkare.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-05 13:55
Antal inlägg: 5000

magga:det är svårt att svara då jag inte vet hur du äter i dag elr vad du vill med din träning
ja som du själv säger,du bygger inte muskler av godis,men du kan ju fortfarande äta det men inte så mycket,det är ju varken bra för den som ska upp elr ner i vikt!elr så får du satsa på att bli av med ditt sockerberonde vilket vore det bästa!
fokusera på rätt mat å rätt träning!
& det jag menade med självdiciplin är att lyckats ha den tills man lyckats göra detta till en livsstil,vilket kan ta sin tid!för det är det det handlar om,annars är man snabbt tillbaka till det ohälsosamma livet & kroppen man inte trivts med,å man mår ju heller inte bra av att inte röra på sig å äta dåligt
vill du ha snabba resultat krävs de mycket självdiciplin å inga återfall!
hoppas det går bra för dig,tuta & kör!

bove2009-04-05 14:01
Antal inlägg: 1333

Åk till Bayern på studiebesök, där vet de hur man går upp i vikt. En diet på endast kött och öl borde göra susen.

bnita2009-04-05 16:56
Antal inlägg: 61

till younderboy: notera att jag spelar och tränar fotboll 5 ggr i veckan....äter annars som en häst!!

Viktor_M - Ej medlem längre2009-04-05 23:30
Antal inlägg: 1637

bnita: I så fall är väl saken biff. Fortsätt din vanliga träning men ät mer protein efter träning. Det är väl spontant vad jag skulle göra om jag ville gå upp. Just biff är väl rätt proteinrikt och inte så dum kost alls i det avseendet.

snorklan2009-04-06 14:29
Antal inlägg: 1686

Yamaha.. är du säker på det? Vad jag vet så frigörs/tillgodogör du dig tillväxthormon under djupsömnen.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?