Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 330

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ades2009-04-05 19:29
Antal inlägg: 162

Det där hände mig också på Konsum.. Jag stod i kön och tänkte .. "klart fan dom kommer ta fullt pris på broccolin jag köper"...

Och visst gjorde dom det, jag ides inte ens nämna det när det handlar om småpengar.. Jag snattar ändå lite naturgodis och knaprar på när jag handlar där.. Det är vad dom förtjänar...

Knevertism - Ej medlem längre2009-04-05 19:51
Antal inlägg: 1032

Nästa gång jag handlar så går jag till COOP för att se om det är samma deal där som hos de andra två konkurrenterna. Känner mig lite som James Bond (som ganska roligt nog är producerat av Albert R. Broccoli). Konspirationen har djupa rötter.

Behringer2009-04-05 19:55
Antal inlägg: 3575

Hur djupa rötter har broccollin...?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-05 20:04
Antal inlägg: 6214

Så länge folk inte går tillbaka och klagar och begär kompensation så kommer butikskedjorna att fortsätta med sina översittarfasoner. De måste helt enkelt fatta att kunden har rätt och att de förlorar kunder på sina försök att dribbla bort kunderna, de enda de jobbar för!

"Min" butik Hannaford (motsvarar Hemköp skulle jag vilja säga) här i Maine, och alla andra butiker, har ofta lockpriser "Köp två för X pengar", OCH köper man en så betalar man hälften av X. Ännu fräckare är att de uppmärksammar varandras lockpriser, och en del butiker godkänner andra butikers "kupongerbjudanden"!

Någon gång måste vi ju kunna nå dit att man kan säga "rätta felet" till en kassörska på konsum och de är de som ursäktar, inte den som gör att man känner sig som en rättshaverist och till allmänt åtlöje för att de försökt rippa en på ett par ynka kronor. Någon dag vore det ju najs om chefen kom ut och sa, "du jag har kollat och vi har fel i vårt system, jag ber om ursäkt" och räcker en en kupong på 50 kronor för nästa gång man handlar. Jag vet inte varför det känns som det är helt otänkbart att det skulle ske på konsum eller ica, men trots allt... för vem jobbar de? Vem vill de skall komma tillbaka?

Är vi kunder för viljelösa

Cement - Ej medlem längre2009-04-05 20:05
Antal inlägg: 710

Var det inte lite hårt att be kassabiträdet dra åt helvete :p

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-05 20:05

(Fräckt i andra stycket använt i göteborsk andemening)

Pottränad - Ej medlem längre2009-04-05 20:08
Antal inlägg: 4315

Håller med Cement här.
Döda inte budbäraren!

//f.d kassörska som med bestämthet påstår att kunden har minst lika många fel som han har rätt och då har jag varit snäll i min bedömning.

Basta - Ej medlem längre2009-04-05 20:11
Antal inlägg: 3528

Vad gjorde Knevertism på ICA? Denna kapitalistiska högborg!

goldmine2009-04-05 20:11
Antal inlägg: 52

knevert: jag köpte 2 för 10 igår man kan mixa dem i tomatjuice med vitlök- vips en nyttig gaszpacho.

Blippa2009-04-05 20:16
Antal inlägg: 13

jamen det är ju lustigt - fick höra en historia ur livet idag som handlade om rutten broccoli
det var på en dagverksamhet som en personal öppnade kylen och hittade snarare luktade att nog broccolin hade ruttnad - och utbrast:
åå det luktar apa
varpå städerskan som inte klarade språket så bra senare hördes muttra:
"sa hon att det var en apa i kylskåpet"

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-05 20:21

Pottränad. Det är ju precis det jag menar. Jag förstår att DU kan se att kunden har fel, men vad är poängen med det?

Det är lite som när man har något att säga om maten på en restaurang och får som svar "nej du har fel, det skall vara så".

Poängen är - kunden är i din affär för att handla (så ni kan gå med vinst), och en glad kund kommer tillbaka. Därmed pottränad, är det du säger att kunden har fel ett uttryck för just det som är "feltänket" idag:

Om jag garanterar att du alltid skall vara nöjd efter att ha ätit på min restaurang, eller handlat i min butik - så innebär det att jag gör mitt bästa för att kunden skall vara nöjd. Vad du personligen tycker om att kunden är knäpp eller om hon har fel, blir sekundärt. Det viktiga är att kunden är nöjd.

Sen skall naturligtvis inte en kassörska behöva ta skit på grund av det. Men jag tror att en del av skiten kassörskor får ta, är för att inte ens kunderna förstår att de faktiskt kan få en juste behandling. I stället för att lugnt och stilla bara säga vad de uppfattar är fel, så går de direkt i anfall för att försöka få sin vilja igenom (de antar att det kommer att bli svårt).

Det är jävligt knas när man tänker på det. Jämför med att bo på hotell eller att flyga, eller att köpa en bil... inte fan förväntar man sig att höra "kunden har minst lika många fel som han har rätt" som kommentar i ett sånt sammanhang?!

Dallonpaj2009-04-05 20:33
Antal inlägg: 92

Finns det ingen lag som förbjuder sånt här lurendrejeri med priser?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-05 20:42

Jo, det gör det säkert dallon. Men så länge de flesta inte gör något annat än att konstatera att de blivit lurade när de väl är hemma och tittar på kvittot, för att sedan inte gå tillbaka till affären och påpeka det, så spelar det ju ingen roll.

Pottränad - Ej medlem längre2009-04-05 20:43

Haha men söta Dudde.
Jag är lite rörd över ditt långa fina tal, även fast jag har väldigt lång butiksvana och därmed vet EXAKT hur viktigt det är att bemöta kunden på ett alltigenom bra sätt.
Mitt inlägg var till hälften ironiskt.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-05 20:48

det där med "söta dude" var väl också ironi? Det är svårt med ironi i skriven text, halvironi dubbelt så svårt! ;)

Jag kan inte säga något om din vana, och jag säger därför generellt att det skulle behövas en liten finjustering av vad "kundservice" innebär inom många branscher i sverige. Man kan ju vara hur trevlig som helst som individ, men om det inte ligger i "systemet" där man jobbar att faktiskt alltid ge kunden rätt, så blir man ju lätt den som bränner ut sig och bara irriterar andra medarbetare.

susila2009-04-05 20:50
Antal inlägg: 459

Jag tittar på kvittot i affären och sen klagar jag direkt när det inte stämmer. Det känns väldigt drygt ibland, men det torde vara absolut enda sättet att få butiker att sluta blåsa folk på det viset. Konsum här i vårt kvarter var helt oslagbara, det var alltid ett betydligt högre pris i kassan än på hyllkanten/prislapparna - ofta flera tior för högt bara på ett par tre varor. Det var där jag började kolla kvitton, jag blev så jävla irriterad.

Dallonpaj2009-04-05 20:54
Antal inlägg: 92

Ok, klaga på plats alltså!

Pottränad - Ej medlem längre2009-04-05 20:57

Äsch då, det var inte alls någon ironi inblandad där, sweetie :)

mollee - Ej medlem längre2009-04-05 21:59
Antal inlägg: 6087

Kanske därör att folk sällan äter broccoli och därför rear dom ut dom billigt vid köpet av två. En broccoli kostar antagligen så jäkla mycket av samma anledning, efterfrågan är låg därmed höga priser.

Och varför i hela friden går du och köper endast en broccoli ena dagen för att två är för många, bara för att några dagar senare gå och köpa ytterligare en till ensam liten broccoli när du vet att du får två för 10 kronor på första stället :D

Du kan få ett recept av mig på broccolisoppa, den är jätte god, och det behövs två 250 grammares broccoli till soppan ( så du slipper fundera på vad du ska göra av skiten)

vulcan2009-04-06 01:20
Antal inlägg: 7666

Varje gång jag köper broccoli och tillagar den så inser jag att jag bara gillar broccoli i teorin för att det är så attans nyttigt. I praktiken är det en tråkgrönsak som inte gör någon maträtt glad. Jo, i en del wokar passar den hyfsat.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?