Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-06 01:12 | |
![]() | Ja du, som sagt det är ett gissel. Hur skall man som föräldrar kunna säkra sig för det här dilemmat. Jag blir allergisk av obalansen att ens barn riskerar att bli familjens fiende nummer 1, känns inte bra. | |
| Dalkullan | 2009-04-06 08:10 | |
![]() | Inga problem i vår familj, 6 ungdomar...dock inte alla hemma samtidigt. De är fegare än vi vuxna och här rör sig diskussionerna mer om hur vi ska komma runt det. =) | |
| babatrik | 2009-04-06 09:53 | |
![]() | Lär barnen att använda sig av en anonymiseringstjänst, typ www.torproject.org/i...x. html.en. Lägg inte av att fildela; det vore ju att ge efter för bakåtsträvarnas skrämseltaktik. | |
| Tess 08 | 2009-04-06 10:04 | |
![]() | Eeeh... det bästa är väl att prata med barnen och kolla lite vad dom gör? Kanske att ge dom tillåtelse att sitta vid datorn en viss tid och vara lite uppmärksam... | |
| Svante87 | 2009-04-06 10:05 | |
![]() | Chewbacca2 "Barn är smartare idag .....) Dom tar väl väck spärren det gjorde mina ungar.... " Gör barnen detta så vet man om att de gör besök på sidor de vet att de ej skall besöka. Då skall man defenitivt stänga deras internetansltning eller ta deras dator ifrån dem. | |
| Tess 08 | 2009-04-06 10:07 | |
![]() | det finns oftast en propp eller annan anordning som gör att elen till datorn blir kapad. Kan funka om inte samtal och "förmaningar" gör det... | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-06 10:33 | |
![]() | Tro för all del inte att du vet allt!! Har inte direkt med fildelning att göra, men väl hur lätt det är att "smyga" och att leva "som vanligt". www.christiansellergren.s e/ Frid över hans minne. | |
| godrevypoint | 2009-04-08 02:16 | |
![]() | Här är det inte direkt jag (tonåringen) som laddar ner mest. Mor min har nedladdningsabstinens nu efter en knappt vecka. Så tips till oss barn som måste hålla koll då? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-08 02:58 | |
![]() | Be dom vuxna samordna sig i någon form av terapigrupp. 12 stegs modell till ett liv utan frenetiskt nedladdande kanske? Eller rekommendera dem kanske någon form av underground verksamhet där dom kan kalla sig "bokbytarförening" och smyga in brända cd skivor som bokmärken.. | |