Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten3
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 382

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BiNo8 - Ej medlem längre2009-04-11 09:32
Antal inlägg: 3473

MaadMax inga djur är onödiga och alla djur fyller en funktion. Du hatar insekter säger du dom hjälper till med mycket.
Leta på nätet och skaffa dig lite information så kanske du ändrar uppfattning:)

BiNo8 - Ej medlem längre2009-04-11 09:34

MaadMax...du skrev också du hade dödat en nattfjäril och "vill döda en till" hmmm låter inte riktigt normalt i mina öron. Iså fall hatar jag människor som inte har respekt för andra levande varelser.

boffertomte2009-04-11 09:35
Antal inlägg: 1128

Jag hatar mördarsniglar och fästingar.

BiNo8 - Ej medlem längre2009-04-11 09:36

boffertomte Ja fästingar är inte så roliga:)

elmander2009-04-11 09:38
Antal inlägg: 37

Fobi för gnagare (Aik)

Ballerina2009-04-11 10:46
Antal inlägg: 1726

Jag hatar människor, de är bra mycket mer harmfulla än insekter =)

Yonderboy - Ej medlem längre2009-04-11 10:50
Antal inlägg: 1661

Älskar Aikare, fina människor och bra klubblag. Hatar kanske miljöförstöring, människorov och ogynsamma våldtäckter.

Ballerina- hatar du människor? Vilken missantrop du är då, det verkar inte så bra att ha dig ute i samhället =d

BiNo8 - Ej medlem längre2009-04-11 11:54

Yonderboy jag tror hon menar "människan"

Ballerina håller med dig:)

kilgast2009-04-11 12:03
Antal inlägg: 499

Men gud va jobbigt det låter o gå runt o hata så där.

sussieloo2009-04-11 20:04
Antal inlägg: 56

Nattfjärlirar e det enda som får mig att skrika som en liten flicka.... såna där sniglar utan hus får mig att rysa i ryggraden

kissed - Ej medlem längre2009-04-11 20:06
Antal inlägg: 3037

Jag undviker känslan hat. Kan känna mej irriterad och mycket annat men hat ska det till mycket för att jag ska känna.

Candee2009-04-11 20:18
Antal inlägg: 1256

Jag kan få en olustkänsla av vissa insekter som t ex fästingar och tvestjärtar..vissa småspindlar oxå. Fästingar tar jag kål på mer än gärna med eld som vapen.
Tvestjärtar låter jag bli, myggor dödas vilt ..kalla det instinkt under varma sommarkvällar. Men hatar gör jag nog inte..jo, kanske fästingar då..kan inte se någon anledning till deras existens men det finns säkert det oxå.
Däremot har många insekter en väldigt viktig funktion och behövs i naturen för att det ska råda balans.

Annars tror jag nog inte att jag hatar annat än orättivsa och psykopater som njuter av att se andra lida.

BorderBeta2009-04-11 20:25
Antal inlägg: 233

Candee

Hur definierar du då orättvisa? Är inte det väldigt... omöjligt, att hitta en vedertagen tolkning av det?

LowProfile - Ej medlem längre2009-04-11 20:31
Antal inlägg: 959

Jag tror och hoppas att ingen av oss på detta forum har känt riktigt hat. Att säga att man hatar insekter och fotbollslag är givetvis inget annat än struntprat. För att känna hat krävs det nog att man har blivit väldigt kränkt, eller att någon som man håller av mycket har upplevt detsamma.
Visst kan man säga att man avskyr t ex pedofili rent allmänt. Men kom igen när din dotter har blivit utnyttjad av en pedofil; DÅ kan vi börja snacka om att känna hat gentemot förövaren. Det är en naturlig reaktion att känna hat i en sådan situation, men på något sätt måste man försonas med det som har hänt. Annars kommer hatet till slut att äta upp dig inifrån.
Inget roligt ämne detta. :-(

lolinonek2009-04-12 08:23
Antal inlägg: 416

Lowprofile: Tänk om det är så då ? att min dotter har vart utsatt? Jag kan bara säga att jag vet precis hur det är att känna riktigt hat , att hata så mycket att man skakar....

LowProfile - Ej medlem längre2009-04-12 08:35
Antal inlägg: 959

Som sagt, i så fall är ditt hat berättigat.
Jag ville bara trycka på det löjliga i att prata om hat när det gäller insekter och andra bagatellartade företeelser.

Nunnelunan2009-04-12 08:41
Antal inlägg: 1172

Även jag reserverar ordet hat för väldigt extrema känslor, på samma sätt som jag aldrig skulle säga att jag älskar mina katter. Djur kan jag inte älska, däremot kan jag tycka om dem väldigt mycket!

Risotto - Ej medlem längre2009-04-12 08:53
Antal inlägg: 3069

Jo jag hatar en sak och det är KRÄM, finns det något äckligare på denna jord? Sött, sliskigt och slibbigt uäsch!
Minns fortfarande första gången då de på dagis försökte få en att äta en talrik krusbärskräm, och nej det gick inte ner.

gummirumpa2009-04-12 10:08
Antal inlägg: 128

FÄSTINGAR, de tillför absolut inget till ekosystemet. Jag är livrädd för att få Borrelia eller hjärnhinneinflammation.
Jag behöver inte ens gå ut i skogen för att träffa på dom. Igår kom katten in med årets första och lämnade i min säng :-/
Annars klarar jag de flesta insekter...

krutmarie2009-04-12 10:29
Antal inlägg: 1696

gummirumpa har du vaccinerat dig mot TBE? Förra sommaren kom vår katt (då 1 år) in med massor med fästingar som vi tog bort. Minst 1 varje dag. Nu i vår har vi vaccinerat oss, det är ju inte ett fullgott skydd än så länge, men en bra början iaf. Då har vi iaf försökt skydda oss. Borelia finns, vad jag vet, ingen vaccination emot, men man får ju vara uppmärksam om man får en rund rodnad på kroppen och absolut gå till läkare isf för att få antibiotika.

Själv hatar jag direkt ingen och ingenting, sen kan man ju tycka illa om olika saker som tvestjärtar, elaka människor osv, men det kommer ju alltid att finnas så att gå om kring att hata hela tiden verkar osunt.

Glad fortsättning på påsken allihopa! :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?