Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 382 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-12 11:10 | |
![]() | Mentalt tafatt, talang.. Detta med att skriva i forumet är svårt, speciellt när några är så överbra på att kladda ihop inlägg och älska sitt egna dravel. De glömmer visst att deras ord är förbi på 2 millisekunder. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:29 | |
![]() | :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:32 | |
![]() | Förlåt min fråga men, foliehatt? Detta är alltså vad jag väljer att fokusera på i den här tråden, men min nyfikenhet måste stillas. | |
| vulcan | 2009-04-12 13:33 | |
![]() | NiN: Om vi inte utförde en viss - ska vi säga "smärre beskärning" - av det alltmer vildvuxna buskage som dina femtielvatusen trådar på temat "Världen suger och är dessutom en stor fet konspiration vilket farbror NiN nu ska berätta för er en gång till" så skulle åsiktsfriheten på Betapet gå om intet av det skälet iställlet: Allt skulle drunkna i dina trådar. | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:34 | |
![]() | Wikipedia: En foliehatt är en huvudbonad inklädd i aluminiumfolie. Som satir och humor påstås en del människor bära sådana i tron att den skall skydda från exempelvis elektromagnetisk strålning och tankeläsning, till exempel från utomjordingar. Foliehatten har kommit att bli en symbol, särskilt i bloggosfären, för pseudovetenskap och konspirationsteorier. En foliehatt kan även vara en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på diverse konspirationsteorier. Ingen eller bristande källkritik är ett utmärkande drag. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:37 | |
![]() | Pappas Docka, jag tackar och bockar med mössan i hand. | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:38 | |
![]() | foliehatten menar du? | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:39 | |
![]() | <:-) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:39 | |
![]() | Det skulle man kunna tänka sig, men jag använder en annan modell. :) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:40 | |
![]() | Det är lätt och ta till dehumaniserande retorik för att rättfärdiga sitt eget tillkortakommande. | |
| U Lose - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:43 | |
![]() | Det är svårt att hitta bra argument när man har konstiga åsikter. Därför brukar jag titta på TV istället. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:45 | |
![]() | För att återgå till ämnet, NiN: Vad skulle du föreslå som lösning på de problem du listat i början av tråden? | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-12 13:47 | |
![]() | Gatuvåldet ökar i takt med gatukonsten | |
| vulcan | 2009-04-12 13:53 | |
![]() | Äntligen! Ett senkommet erkännande från NiN. Vad var det nu: "Snålfisande forumadmin" "Strypsex" och lite annat smått och gott som man fått sig till livs under din karriär här :-) | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-12 19:25 | |
![]() | vulcan, erkännande? om vad? linn79, skall skriva något vettigt här lite senare, har haft middag här och behöver varva ner lite först. | |
| NameIsNobody - Ej medlem längre | 2009-04-13 00:55 | |
![]() | x) Gatuvåldet ökar i brist på politiska lösningar För att få bukt på gatuvåldet så måste man presentera politiska styrmedel och lösningar som gör att folk återfår förtroendet och ekonomin/marknad stabiliseras, jobb skapas. Man bör speciellt fokusera sig på dom mest synliga grupperna, kanske en form av intern nationell diplomatisk lösning där man bjuder in dom till ritborden och ger dom en möjlighet till att få presentera bättre hållbara lösningar, samt får möjlighet att dra sina ideer den demokratiska vägen. Alternativt då erbjuda terapier och sånt för dom som är där av dom orsakerna. Bredda partifloran i sverige så fler ideologier får plats inom den demokratiska ramen. x) Socialdemokratin sjunker in under isen för att dyka upp igen efter nästan val. Dom behöver en ordentlig nyanda och ansiktslyft, generationsskifte, nya politiker som framhäver solidaritet. x) Kriget i Afghanistan eskaleras, fler svenska soldater får sätta livet till. Dra sig ur. x) Sverige får problem med Islam Skaffa egen nationell integritet, sluta exportera vapen och stridandet i afghanistan. x) En ny underklass erkänns som existerande i brist på fungerande socialförsäkringar och arbetsmarknadsåtgärder Se till att lösa hemlösheten och servicenivån hos försäkringskassan, socialtjänsten. Hjälpa ungdomar och arbetslösa in i meningsfulla aktiviteter som känns kreativa för alla, även skattebetalare. x) Konkurrserna går på löpande band till storföretagens nöje Adoptera en intelligentare ekonomisk politik som inte faller offer för storföretagen. x) Plasma TV blir årets julklapp trots att folk igentligen köpte kinakopierade mp3 spelare blaj. x) Svensk Vapenexport ökar med över 100% Lägga ner omedelbart och sätta samtliga inblandade brottslingar i fängelse. x) Den officiella siffran hemlösa blir över 30 000. Återskapa allmännyttan, kvotera in boendet i dom kommuner man kan göra något kreativt av det. Bostadsbyggarna gnäller om att det saknas handlingskraft hos regeringen för att generera arbete, här har du framtidens kunder. x) Christer Fugelsang gör en dokusåpa om hans äventyr Har jag inget emot :) varför inte ett besök hos Muppetshow med i "Pigs in Space" | |