Spelrum
Giraffen40
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
36
Inloggade77
Mobilspel
Pågående19 437

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2009-04-15 16:14
Antal inlägg: 6214

Min fru lagar nästan alltid mat, för hon är en så jävla bra kock så allt annat vore löjligt. Jag tar hand om disken. Städning 50/50 (det här håller nog inte hon med utan skulle säga 70/30 iofs).

Vi byter inte däck på bilen (åretruntdäck!). Jag tankar oftast. Handla mat 50/50, jag köper "vardagsprylar" på "Shop and Save" (tacky!), medan hon åker till finare affären för att köpa det hon vill ha tillmatlagningen. Småplockar gör min fru mer än jag, som försvarar mig med "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete". (Min fru är också hamstern, hon drar hem saker hela tiden, så det känns rättvist att hon får plocka en del). Min fru slänger kläder på golvet mer än vad jag gör, och jag brukar inte plocka upp hennes kläder.

Jag är vanligen den som tvättar kläder.

Toapappersrullen känner jag att vi delar lika på. Jag tar oftast vår dotter till förskolan, min fru hämtar oftast.

Vad mer? Båten tar jag upp och i skön med farsan. Ved behöver inte huggas.

Tess 082009-04-15 16:20
Antal inlägg: 18003

För att fortsätta fylla på... Vi har fått färdighuggen ved, hjälpts åt att bära in och stapla. Jag byter däck, fyller på bensin och spolarvätska...

blankomblank2009-04-15 16:32
Antal inlägg: 1403

sambon sköter allt jobb utomhus + all matlagning
Jag sköter allt övrigt jobb inomhus som tvätt och städ.

När det gäller barnet gör jag lite mer, han är mest en bus och lekpappa...mycket trevligt för honom...

Annars väldigt jämställt tycker jag, men det beror nog på att vi jobbar så mycket båda och helt enkelt inte orkar mer än 50% av hushållsjobbet.

Nattravn - Ej medlem längre2009-04-15 17:07
Antal inlägg: 9141

Min sambo städar aldrig, jag får alltid ta tag i det. Fast ibland hjälps vi ju åt, på mitt kommando.

Liisa-Pirjo2009-04-15 17:09
Antal inlägg: 55

Jag sköter allt hemma. I alla dokument som vi behöver i UAE är min titel "housewife". Min man, Johan jobbar och är min sponsor. Han är den som enligt lagen här är ansvarig för mig och även ger sitt ja till om jag skulle söka jobb utanför hemmet.
Många västerläningar har anställda som sköter hemmet, städning, tvätt, matlagning och barnen. Trädgårdsmästare till en tomt på 25 kvadratmeter och så ngn som tvättar bilen ett par ggr i veckan. Man kan inte göra avdrag för hushållsnära tjänster däremot är rekommenderad lön för en heltidsanställd "maid" 1.500-2000 dirham i månaden. Samt logi och mat och en hemresa vartannat år. En dirham motsvarar 2,20 kr. Vi tankar aldrig bilen själv utan kör fram till pumpen och beställer och betalar utan att kliva ur. Däremot tvättar jag bilen vilket kan leda till blickar från förbi passerande. Jag är alltså trädgårdsmästare, maid och kock. Inte illa!

_astrud_ - Ej medlem längre2009-04-15 17:26
Antal inlägg: 398

Jag gör cirka 50% av hushållsarbetet, tyvärr gör ingen annan resten eftersom jag lever solo. När jag är ledig några dagar brukar jag komma ifatt med disk, tvätt och städning. För tillfället har jag även tapetsering av en vägg på attgöralistan, den stirrar på mig oslipad och ospacklad och längtar efter den snygga medaljongtapeten jag ska klistra upp på den. I helgen kanske.

Fördelen med att leva ensam är ju att man får ha det lite som man vill, nackdelen är väl att man måste göra allt själv. Även då sånt som att fånga vidriga spindlar, rensa det fruktansvärda avloppet och sånt som man tidigare kunde se gråtfärdig ut för att någon sambo eller kombo skulle göra.

kissed - Ej medlem längre2009-04-15 17:37
Antal inlägg: 3037

Jag gör 95% och 5% gör barnen.

apbur2009-04-15 17:40
Antal inlägg: 9699

Jag är oerhört lat men städar när jag måste. Eftersom jag bor själv är det ingen som gör det åt mig. Jag försöker dock skärpa till mig om jag har nån annan än mig själv att ta hänsyn till. Visserligen har alla i mina tidigare relationer haft lägre tröskel för stök och således plockat efter mig :)

myran_64 - Ej medlem längre2009-04-16 00:23
Antal inlägg: 3157

Vi har det som hos Kissed ungefär.. Mamma gör det mesta och när hon blir arg så hjälper vi till lite :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?