Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 437 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CHL | 2009-04-15 20:43 | |
![]() | hehe.. ok wildman :) inte så svårt att motstå om man faktiskt inte vill då eller? | |
| Pumpagubben | 2009-04-15 20:57 | |
![]() | Att folk tjatar på at nykterister borde ta ett järn är ungefär lika vanlig som nykterister som pådyvlar en sitt patos. Själv tycker jag det är underbart att inte vara vid sina sinnens fulla bruk hela tiden, ibland behöver man helt enkelt en real ale och en whiskey. Sen är en väldresserad lever inte helt fel att matcha tvättbrädan med =) | |
| Tess 08 | 2009-04-15 21:13 | |
![]() | Helt ärligt så är jag inte benhårt nykterist (som sagt så drack jag alkohol en gång i höstas) och förespråkar inte ett nyktert leverne... lika lite som jag förespråkar alkoholintag 24/7.. Mår alla bra och inte alkoholen styr levernet så är det helt ok :) | |
| betapatos | 2009-04-15 21:53 | |
![]() | Samtidigt styrs nog många studenter av alkoholen, utan vetskap därom. Men om de nu skulle missbruka alkohol under denna period så kompenseras det av den omöjlighet till berusning mitt i veckan som en framtida anställning innebär. Men givetvis faller somliga dit. Liksom somliga faller lika tungt av duktig- och nyttighetstvång (anorexia, bulimi, utbrändhet, dålig självkänsla, stress, press, krav, ångest). | |
| mrperfect | 2009-04-15 21:59 | |
![]() | Undrar om jag lämnar ut mitt drogberoende liv för mycket ifall jag meddelar att jag aldrig varit intresserad av droger? För så är det.....fyller livet istället med: intensivt letande efter arbete motion naturintresse musik och pianospel teknikintresse, bilar, datorer, radioteknik omskötande av ett par fastigheter båtåkande konst och matlagning språkintresse förmodligen har jag glömt något.... | |
| mrperfect | 2009-04-15 22:00 | |
![]() | jag är helnykterist men jag tycker att Tess08 har en sund syn på alohol :) | |
| Caligatia | 2009-04-16 00:25 | |
![]() | Dricker väldigt, väldigt sällan - men det händer. Oftast trivs jag bäst utan (vilket gör att många tycker det är ett hemskt slöseri att jag inte har körkort... ^^) Det enda jag missbrukar är coca cola och nikotin, i övrigt unnar jag mig en massa gott - både att äta och göra - överhuvudtaget. | |
| wildman | 2009-04-16 09:54 | |
![]() | Pumpagubben. Kan faktiskt tänka mig det, jag har också råkat ut för rabiata nykterister som ser mig som deras bundsförvanter, vilket jag inte är. Det är ju jättebra att folk dricker, vet du hur lätt det är att manipulera någon som är full när man själv är nykter ;-) Den möjligheten skulle jag inte vilja vara utan ;-) | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-16 12:01 | |
![]() | nu är det ju viss skillnad på nykterist och absolutist. En nykterist dricker alkohol i mycket måttliga mängder och undviker berusning. Ett glas vin till maten är definitivt inget hinder för en nykterist. Själv är jag nykterist, men inte av något aktivt eller ideologiskt val. Jag struntar fullkomligt i om mina vänner dricker sig fulla. Jag pådyvlar ingen mitt patos, Pumpagubben, men har (hör och häpna) blivit ombedd att lämna en fest för att folk inte var bekväma med att jag var nykter. Jag avskyr vin. Har provat med jämna mellanrum genom livet, men det är något speciellt med själva vinsmaken som finns i varenda variant: vitt, rött, mousserande... Blä. Sprit tycker jag också är äckligt. Har aldrig lärt mig dricka det rent eftersom det liksom tar stopp i halsen. Bränner och huuu! Groggar tvingade jag i mig som tonåring för att haka på polarnas fyllor, men inte tusan var det gott! Öl kan vara gott. Mellanöl. Men bara ett halvt glas, sen är det nåt med eftersmaken som liksom... näe. Under ungdomstiden var jag full betydligt mer sällan än mina vänner av praktiska skäl. Det gjorde att jag inte hade några svårigheter att festa och ha kul utan alkohol. Så småningom blev berusningen totalt överflödigt och bara i vägen. Uppskattade inte känslan heller. Så det blev glesare och glesare mellan fyllorna. Glesare och glesare mellan salongsberusningarna. Nu minns jag inte ens när jag var berusad senast. Men inte tusan är det något slags statement. Finns ingen ideologi eller annat bakom. Det passar inte mig helt enkelt. Synd att andra stör sig på det bara. | |
| pion ekrot | 2009-04-16 18:19 | |
![]() | Jag kan nog räkna på min ena hand de få tillfällena som jag har tackat nej till alkohol utan att någonting i luften och stämningen förändras - bara genom att säga "nej tack" och svara på frågan varför att "nej, jag gillar typ inte alkohol bara". Få kan hantera det som om det inte vore något som helst problem eller en "grej". Det tycker jag är helt sjukt. Katalias, det låter jätteotrevilgt men jag är inte förvånad över att du ombetts lämna en fest. Jag har inte blivit bjuden på en fest för att "jag gillar ju inte när andra blir fulla" - helt utan att jag någonsin påstått, insinuerat eller tycker något sådant. Slutsatserna folk kan dra av att man inte dricker alkohol är helt fantastiska. Pumpagubben: Vad menar du rent konkret att det innebär att hävda sin patos? Om det innebär att hävda sin patos genom att bara säga "nej tack" så förstår jag om man tycker att det är "lika vanligt". | |