Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 459

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Päronmüsli2009-04-18 10:57
Antal inlägg: 391

*lagg*

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-18 12:40
Antal inlägg: 460

Lejonmix - har du spelat för mycket hockey? Utan hjälm?

Palini2009-04-18 13:30
Antal inlägg: 1381

Jag tycker inte att det är så konstigt. Det blir lite oftast mer mål i ishockey, även om målsnittet heller tiden sjunker till förmån för stök och bök i sargerna. Det är nog lättare att förstå sig på ishockey också.

Sverige är ju också lite mer framgångsrika i denna relativt lilla sport. Klart att den då får stor uppmärksamhet här i Europas utkanter, när lilla Sverige kan slå sig för bröstet och kalla sig världsmästare gång efter annan.

Det är som sagt en relativt liten sport. Det skulle vara elakt att göra en jämförelse med innebandy. Riktigt så illa är det dock inte, men nästan. Jämförelsen fotboll vs hockey haltar dock mer än jämförelsen ishockey vs innebandy, vad gäller storlek och intresse.

USA och Ryssland är stora och ökar väl statusen en hel del. Sporten är också stor i Ryssland men i USA är ishockey en skrämmande liten sport, med tanke på hur mycket pengar som florerar på andra sidan pölen.

Jag föredrar fotboll framför ishockey, alla dagar i veckan. Fotbollen har stora brister och svensk fotboll är påfallande ofta riktigt usel och tråkig, men det finns ändå mycket större utrymme för artisteri, bollkänsla, taktik etc.

"Hokki" och "puckey" är väl två typiska uttryck från ishockeyhatare? =)

lejonmix - Ej medlem längre2009-04-18 19:31
Antal inlägg: 2692

japp som PALINI skriver så försöker jag inte vara gullig eller söt. utan jag skriver "Hokki", "håkky" och isgruff m.m. för att visa vad jag tycker om en sport där 99% av klubbarna sålt sig i Sverige. Tradition har gladeligen bytts ut mot engelska namn på djur och nya klubbmärken.

Jag är en hokki-hatare.

Hej hehe2009-04-18 19:34
Antal inlägg: 5

Majoriteten har alltid fel. Vet ni inte det?

Hr Winbladh2009-04-18 19:48
Antal inlägg: 384

Ishockey är väl sånt som omogna fjortisar och testosteronstinna kroppsbyggare gillar att gasta åt. Vi som har växt upp och lämnat sandlådestadiet föredrar självklart fotboll.

LowProfile - Ej medlem längre2009-04-18 20:30
Antal inlägg: 959

Ishockey är kul att kolla på, men det finns inte mycket som går upp mot en VM-turnering i fotboll. Så om jag måste välja så blir det fotboll. Som tur är måste jag inte det, utan fortsätter att kolla in båda sporterna. :-)

Gottis2009-04-18 20:49
Antal inlägg: 49

Vad ska man säga .F örst och främst så är det inte konstigt att inte tycker om hockey för där existerar dom ju inte, fotboll likaså och där skapar dom ju bara en massa bråk,se vart guldet gick sist.Tack Kalmar för att ni gjorde det.Stockholmare är som vi brukar säga här i landet ,,,,,,,,,´dom är som blandfärs hälften nöt och hälften gris

slånbär2009-04-18 20:49
Antal inlägg: 5539

Hockey-är det en sport? Trodde det mest var nåt slags meningslöst tidsfördriv för folk med dålig kondis och mycket aggressioner. Dom är ju på isen typ 17 sekunder och sen sitter dom i båset igen. Eller blir utvisade för nåt ruffel. Fotboll det är enda sporten värd att kolla på vare sig det är live eller på TV. Där springer dom i 90 minuter och om dom har lite flyt blir det en och annan gruppkram. Spännande och underhållande.

Gottis2009-04-18 20:53

slånbär du är riktigt kokt har du provat att köra intensivt i 30 sek du är helt slut .Fotboll är till för primadonnor och sådana som vill bli skådisar som kan filma

Viktor_M - Ej medlem längre2009-04-18 20:56
Antal inlägg: 1637

som Hr Winbladh säger så är ishockey endast en anledning att få utlopp för sin höga testosteronproduktion. Inte för att jag är särskillt intresserad av fotboll heller personligen men svaret är självklart fotboll! Gillar VM- och EM-spel. Vissa ligamatcher kan vara kul att se också.

Chewbacca2 - Ej medlem längre2009-04-18 20:58
Antal inlägg: 2790

Jag säger ishockey självklart
fotboll suger

skogstorparn2009-04-18 21:15
Antal inlägg: 2287

som tv-sport är ju hockeyn totalt överlägsen..

Gottis2009-04-18 21:33

frökensport nummer 1 är fotboll så fort någon råkar röra någon annan sä lägger man sig ner och blir utburen på bår och vrider sig i smärtor, DETTA GOTT FOLK FÅR MAN ALDRIG SE I HOCKEYN.DET ÄR EN SPORT DÄR ALLA VET VAD SO
M GÄLLER.

Limer2009-04-18 21:58
Antal inlägg: 1214

Som live-sport också, Skogstorparn.

Gunilla No - Ej medlem längre2009-04-18 21:59
Antal inlägg: 1866

Word Gottis ;)

Palini2009-04-18 22:23
Antal inlägg: 1381

Jo, som sagt. Fotbollen har brister och fel som är långt värre än att sälja ut sin tradition och sitt klubbmärke, enligt min åsikt.

Att påstå att folk blir utburna på bår varje gång man rör vid varandra i fotboll, är som att påstå att man slåss med knytnävar och klubbor vid varje nedsläpp och sargduell i ishockey. Generalisera mera. =)

Och, visst, det är inga filmande primadonnor som blir utburna på bår i ishockey, men hockeyn har också en del problem med filmningar, osportsligt uppträdande, fult spel, våld, etc.

skogstorparn2009-04-18 22:37
Antal inlägg: 2287

tacka vet jag månskensrinkar!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-04-18 22:41
Antal inlägg: 5000

förstår inte varför de ena måste ta ut de andra,går ju inte ens att jämnföra fotboll & hockey tycker jag.
Bara det tjaffset mellan de som gillar fotboll & hockey,retar mig mer än vad sporterna för sig kan göra,skit larvigt
Man gillar ju olika & så är det
Ingen sport är väl helt felfri
Själv föredrar jag hockey låååångt före fotboll

mrperfect2009-04-18 22:58
Antal inlägg: 11437

Hockey är mer lättöverskådligt och lämpar sig bra för TV.
Fotboll kan vara ganska komplicerat och förtjänar epitetet: Det gröna fältets schack.

Hockey är korta inhopp, mycket kamp och mjölksyra, snabba bytem, mycket muskler.
Fotboll är konditionskrävande.

Jag tycker det är konstigt att man klankar ner på hockey att det skulle vara en spot för några få, där har man ju nuförtiden ökat nivån på B -nationerna, jämför istället med Bandy, där är det i stort sett bara "de närmast sörjande" som deltar. Till karaktären så är bandy en fascinerande sport i sig med högt tempo och konditionskrävande.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?