Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 82 |
Mobilspel
| Pågående | 19 445 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zickzacker | 2009-04-18 09:20 | |
![]() | Tur att man kan googla, så slipper man komma på saker själv. | |
| emmylicious | 2009-04-18 09:21 | |
![]() | Ja men jag menar ju naturligtvis inte att allt som möjliggör brott ska straffas, det finns ju undantag, bilarnas hastighet är väl uppenbarligen ett sånt undantag. Fast ändå inte. Att dom kan köra fortare än 120 km/h finns det ju också anledningar till. Polisbilar, ambulanser, Autobahn... | |
| emmylicious | 2009-04-18 09:26 | |
![]() | ...och det är fortfarande den enskilda individen (i det här fallet föraren av bilen) som gör ett val :) | |
| ralfus | 2009-04-18 09:27 | |
![]() | vill tillägga att man inte kan straffa bilarna. En jäkla skillnad på människor och ting. | |
| emmylicious | 2009-04-18 09:28 | |
![]() | Tror zickzacker menade att det är biltillverkarna som ska straffas. | |
| emmylicious | 2009-04-18 09:29 | |
![]() | Eller bilarna förbjudas, som han skrev. | |
| Zickzacker | 2009-04-18 09:30 | |
![]() | "...och det är fortfarande den enskilda individen (i det här fallet föraren av bilen) som gör ett val :)" Och vem bestämmer om du ska ladda ner? | |
| ralfus | 2009-04-18 09:30 | |
![]() | Jaja, fel av mig. Tycker dock fortfarande att det ä'r skillnad och jag håller med dig. | |
| ralfus | 2009-04-18 09:30 | |
![]() | Jaja, fel av mig. Tycker dock fortfarande att det ä'r skillnad och jag håller med dig. | |
| babatrik | 2009-04-18 09:32 | |
![]() | Om länkning till upphovsrättskyddat material är ett brott, begås detta brott av de ansvariga för många andra internetsajter, bl.a. Google och YouTube. När påbörjas processen mot dessa? Svenskt rättsväsende har i och med domen skämt ut sig. Lyckligtvis har vi två högre instanser. Denna fråga kommer rimligen att ta sig ända upp i Högsta Domstolen, och där kommer bakåtsträvarna att torska dit så det sjunger om det. | |
| Zickzacker | 2009-04-18 09:32 | |
![]() | Vad är skillnaden? Du kan begå brott för att du har utrustning som tillåter det, vad spelar det för roll om det är en bil el en dator? | |
| Amiable | 2009-04-18 09:36 | |
![]() | Särbons pojk på övre tonårssträcket, han bara skrattade när hans pappa har försökt att få honom att respektera förfarandet ang lagen och särskilt nu när dommen kom. Vad gör man åt det? Ett tag var det ok att vara tolerant ang fildelning o nu är det tabu. Ungarna/de som laddar ner fortfarande hånar 'oss'... | |
| klöverdam | 2009-04-18 09:40 | |
![]() | Jag brukar låna böcker och filmer av mina kompisar. Nån som inte gör det???? Ska jag åtalas för det???? (Jag betalar ju inte för dem då..!) | |
| Zickzacker | 2009-04-18 09:42 | |
![]() | Klöverdam, om det är upphovsskyddat material får du inte låna eller låna ut. | |
| Pococurante | 2009-04-18 10:05 | |
![]() | Nånstans läste jag att det i tingsrättens dom stod att "De haft kännedom om att upphovsrättsskyddat material fildelades". Om det är något man kan bli fälld på borde de ju åtala sig själva. | |
| klöverdam | 2009-04-18 10:06 | |
![]() | Eller om man är med i en bokklubb och låter en bok gå runt bland tolv personer.... är inte det "fildelning"??? Är det brottsligt????? | |
| klöverdam | 2009-04-18 10:06 | |
![]() | Lånar du aldrig böcker eller filmer?? Eller musik? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-18 11:04 | |
![]() | Dags att stänga alla bibliotek? | |
| y not | 2009-04-18 11:28 | |
![]() | biblioteken betalar faktiskt för upphovsrätten på varje lån. Just någon sådan form av varje nedladdning skulle vara intressant. Alltså att jämföra med ett lån snarare en ett nytt materiellt verk. Det tror jag skulle kunna få fart på kommersialismen runt saken. En intressant fråga som flera vart inne på är ju just You tube, google mm som ju tillhandahåller olagligt material på exakt samma sätt som TBP, vad händer om domen vinner laga kraft i högr instanser, vad innebär det för andra webbtjänster. Vad gäller kopieringsmedia har en rättegång redan varit mot Sony som redovisas i artikeln. och inte minst "Den fällande domen mot The Pirate Bay får sannolikt inga omedelbara konsekvenser – positiva eller negativa. Fildelningssajten stängs knappast ned och möjligheterna att dela filer på internet kvarstår. Det mesta talar dessutom för att fallet går vidare till ytterligare en eller ett par högre instanser, vilket i så fall innebär att vi får vänta på det slutliga avgörandet. På den tiden kan den i dag dominerande torrent-tekniken bli obsolet." www.svd.se/opinion/b...75 6153.svd | |
| kajix | 2009-04-18 11:53 | |
![]() | Jag misstänker att upphovsrättsbrott inte faller under allmänt åtal, utan målsägandebrott. Och nöjesindustrin har inte funnit att de vill/behöver polisanmäla bilbliotek, youtube eller google. Dessutom, när warner bad you tube att ta bort material gjorde youtube det. Likväl som google böjer sig för kinesiska myndigheters lagar :-) | |