Spelrum
Giraffen | 11 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 26 |
Mobilspel
Pågående | 20 114 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Celestine | 2009-05-02 21:46 | |
![]() | Coca colan gör köttet mörare, men det kan lika bra vara vilken dricka som helst som har kolsyra i sig. | |
Tess 08 | 2009-05-02 23:46 | |
![]() | annars kan man skiva en kiwi och lägga på köttet några timmar. Det gör köttet mört (säger min messerschmitt till svåger) | |
pion ekrot | 2009-05-02 23:47 | |
![]() | Coca cola och kiwi på kött för att det ska bli mörare - hur kommer man på sånt? | |
Tess 08 | 2009-05-02 23:50 | |
![]() | Ja, och VEM har suttit hemma och testat... *får en inre bild* havregryn på kött - nej karamellfärg på kött - nej mjölk på kött - nej osv... | |
pion ekrot | 2009-05-02 23:51 | |
![]() | : ) | |
kanamana | 2009-05-02 23:51 | |
![]() | är det inte syran i cola, kiwi och citron som gör grejerna mörare? man kan ju laga mat genom att citronsyra-marinera saker, bara de får tillräckligt lång tid på sig. | |
steffin - Ej medlem längre | 2009-05-03 17:28 | |
![]() | Jag tycker att rödvin också gör köttet mörare. Ska ligga i påse, minst 4 timmar, blandat med lite soja, lök, vitlök och olja. *slurp* | |
steffin - Ej medlem längre | 2009-05-03 17:28 | |
![]() | Men jag tänkte... blir inte köttet "sött" av coca-colan? | |
steffin - Ej medlem längre | 2009-05-03 17:30 | |
![]() | Kom på min egen supergoda grill-sås!! Gräddfil majonnäs pressad vitlök Lite aromat Småhacka ner salami med chili-smak Låt stå ett dygn, så gräddfilen får smak av chili-salamin. SUPERGOTT! | |
steffin - Ej medlem längre | 2009-05-03 18:11 | |
![]() | Inte speciellt nyttigt, men GOTT:) | |
ewokerna74 - Ej medlem längre | 2010-04-13 15:49 | |
![]() | Kidnappar den här tråden då man inte ska starta så många nya, har jag hört!! :) jo, så här när grillsäsongen börjar undrar ju jag... Vad grillar ni helst och hur grillar ni? Gasol, kol eller briketter? Jag själv grillar gärna lax eller entrecote och då på¨gammalt hederligt vis med grillbriketter i grillen och utan tändvätska (bismak!!). Gillar fräscha sallader av olika slag till och gärna något gott att dricka, som en cider eller en iskall Mariestad. | |
nettan23 | 2010-04-13 15:58 | |
![]() | åhh hungrig jag blir Vi grillar i trädgården, i en gammal cementtrumma med en grillkolshållare gjord av en halv tunna och ett STORT galler över. Runt grillplatsen har vi fyra stockar gjorda till sittplatser. Det blir verkligen sån bonfire feeling över det hela. Vi brukar göra egen potatissallad eller egen cole slaw Till det har vi en köttbit eller olika spett (kyckling, grönsaker osv) Hemmagjorda hamburgare är en favorit med.... Längtar till första grillkvällen detta året :D | |
Tinna | 2010-04-13 16:04 | |
![]() | Grillade i fredags, gjorde supergod kycklingmarinad.. :) olja, soja, vinäger, vitlök, peppar, curry och etiopisk peppar. :) | |
Jumanjia | 2010-04-13 16:21 | |
![]() | min pappa lärde mig också coca cola tricket.. köttet blir jättemört! :-D | |
Pseudonymf | 2010-04-13 19:50 | |
![]() | Nu läste jag erotisk peppar, Tinna... Betyder det att jag är skadad?? :O | |
Irkko_Pirkko | 2010-04-13 19:59 | |
![]() | Brukar marinera mitt kött i: Olja, lite sirap, soja, vitlök, timjan, peppar. Laga egen potatissallad och egen tzatziki. Annars är det jättegott att grilla i "grillkorgen" för grönsaker: Paprika, lök, champinjoner, zuccini som man har hällt lite marinad över. Då blir det ju lite mindre kolhydrater och suuuuuuuuuper gott. | |
Tinna | 2010-04-14 19:51 | |
![]() | Nymf. Ja. ;) | |
Lillstölla | 2010-04-14 20:10 | |
![]() | Japp, som ni säger Coca Cola is the shit! Det och så om man tar en påse med Santa Maria BBQ-krydda och ska vara Allround-sorten. Blir mört o gott som attan! Sen om man grillar en majskolv och lite Halloumi till så är kvällen gjord. Och kanske en kall öl eller två. | |
Lillstölla | 2010-04-14 20:11 | |
![]() | Pseudonymf: Det var väl en s.k. freudian slip:D | |
Kuppchocken | 2010-04-14 20:14 | |
![]() | Jamie Olivers favoritmarinad blev också min favorit efter att jag provat den. Ingredienser 4-5 nejlikor 1 rågad tsk spiskummin 2 msk fänkålsfrö 1 tsk svartpeppar 2-3 tsk salt lagerblad färsk timjan färsk rosmarin fyra rågade tsk paprikapulver vitlök apelsinskal ½ flaska balsamvinäger ketchup olivolja Mortla de blåtextade kryddorna och lägg sedan i en skål. Tillsätt sedan de gröntextade kryddorna. Höfta och smaka av. Häll i en halv flaska balsamvinäger, mycket ketchup, apelsinjucie från ca en halv apelsin och olivolja efter behov. Marinaden kan användas till i princip vad som helst. Så himla god! :) | |