Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 494 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:05 | |
![]() | Maskulinist: Dito :) | |
| gitarrmongot - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:06 | |
![]() | Maskulinist: kallas det "abort" i djurvärlden? | |
| pion ekrot | 2009-04-19 18:14 | |
![]() | Att ta bort en oönskad avkomma funkar nog alltid om viljan finns. Jag är såklart FÖR laglig abort. Tycker inte att man ska riskera det liv som redan är tillkommet (d.v.s den som vill abortera) genom att göra det olagligt. Om männen vill bestämma något i sammanhanget så har de den möjligheten på ett lite tidigare stadium i händelseutvecklingen s.a.s. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:14 | |
![]() | Åhh you and me then. | |
| Mjuk Kisse | 2009-04-19 18:16 | |
![]() | *spinner* förrrrrr... *spinnelispinn* | |
| Lill-IT | 2009-04-19 18:20 | |
![]() | Har svårt att acceptera att de minsta och mest hjälplösa är helt rättslösa.. För mig är varje liv värdefullt, jag skulle aldrig kunna genomföra en abort och sen kunna se mig själv i spegeln igen. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:24 | |
![]() | Jag är för abort förresten men skulle nog själv ha svårt att göra en sådan. Men det finns omständigheter då abort är betydligt bättre än ett ovälkommet barn. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:24 | |
![]() | Jag tolkade det som att vissa borde ha möjlighet till fri abort. Kanske för att generna har en del med avkomman att göra. | |
| skaune - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:25 | |
![]() | som nån sa här innan är för abort men mot att det ska användas som prev.metod. | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:25 | |
![]() | Själv är jag FÖR fri abort. Inom vilken tidsram däremot kan jag behöva fundera mer över. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-04-19 18:37 | |
![]() | Många som inte har ett liv, fast dom redan är födda. | |
| Prositi | 2009-04-19 18:55 | |
![]() | Jag är för det, känner man att man inte kan ta hand om ett barn ska man inte ha ett barn. Det finns redan så många som inte borde ha barn som har det. Barn behöver tid och omsorg. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:06 | |
![]() | Malla 13: Så i länder där abort är olagligt så är det fel att ifrågasätta detta? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:20 | |
![]() | Mommes skrev i sitt inlägg denna mening. "Man har rätt att ha olika åsikter och uttrycka dem, så länge de inte är förbjudna." Kan inte den stämma in på vilken diktator som helst? | |
| pion ekrot | 2009-04-19 19:26 | |
![]() | Tror det är underförstått att det gäller i sammanhanget Sverige Just nu, typ. Eller..? :) | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:33 | |
![]() | Jag är för abort, men det ska ju inte missbrukas som nåt p-medel. Vore hemskt o m det var olagligt, tänk de stackare som blir våldtagna och gravida (en bekant till mig blev det) hur göra då? Ta bort det själv med en galge och dö på kuppen? | |
| Malla13 | 2009-04-19 19:47 | |
![]() | basta:jag har inte sagt att jag är i mot abort. LÄS vad jag skrev från början. Jag tycker INTE att man ska använda abort som ett preventivmedel. Om man har skyddat sig och ändå blir med barn ska man naturligtvis ha rätt att göra en abort. Om man blir våldtagen har man givetvis lika stor rätt att göra abort. Men att anväda abort som preventivmedel är väl inte ett sunt sätt? Eller? Dem får ha vilka lagar dem vill, jag svarade bara på frågan. Vad JAG anser. Inte vad alla andra länder har får lagar eller vad ni andra här inne anser. | |
| pion ekrot | 2009-04-19 19:54 | |
![]() | Det är väl knappast vanligt med abort som "preventivmedel" med tanke på vad det innebär. Jag tycker det speglar en lite halvmärklig syn på saken. Att det ens är något att nämna, liksom. Har du egen erfarenhet, eller vet du nån som gjort så Malla? Aborter kommer att existera oavsett om det är lagligt eller ej. Mest skada gör det förstås om det är olagligt, eftersom man då riskerar kvinnans liv på flera sätt. | |
| fasterfläng | 2009-04-19 19:54 | |
![]() | Kan man abortera egenskaper? I så fall vill jag abortera självgodhet. | |
| pion ekrot | 2009-04-19 19:56 | |
![]() | faster: Kan du inte delta i diskussionen med hjälp av riktiga åsikter och argument istället? | |