Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 489

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-04-22 18:15
Antal inlägg: 3069

Barn låter det ska man vara medveten om men jag vet inte alls om jag tycker att det är acceptabelt i alla lägen! och på en restaurang kan man förvänta sig ordnade former även av en barnfamilj.
Den senaste tiden så har jag råkat hamna på de bussar som alla föräldrar med småbarn åker med, skitjobbigt! jag fattar inte att föräldrar ska åka buss med sina barn sent på kvällen då de egentligen bör vara hemma och sova, klart att de är griniga då och det till alla andras förtret.
Det är till viss del ok då föräldern lägger ner sitt engagemang och lyckas få tyst på skrikhalsen men inte som för en tid sedan då två föräldrar med gapig unge mer eller mindre uppmuntrade ungen i dess oljud, det är så att man vill ta det i egna händer och kasta av barnvagnen och låta dem följa efter själva om de bryr sig tillräckligt.

De finns barnvakt att ta till om man vill gå ut och äta och om man vet att ungarna är duktiga på att ställa till det.
Jag som restaurangbesökare betalar mina surt förvärvade penar på något som jag vill ska vara en trevlig upplevelse. Den vill jag inte ha förstörd av skrikiga ungar, i det fallet så kan föräldrarna faktiskt betala min nota också eftersom att de väljer att ta upp all plats på resturangen.

Bitte - Administratör2009-04-22 18:23
Antal inlägg: 24223

Men stanna hemma , beställ hem maten så behöver ni inte ha oturen att träffa andra ,, som kanske INTE passar er,,

Bitte

Malla132009-04-22 18:24
Antal inlägg: 1810

Givetvis ska barnfamiljer gå ut och äta lika mycket som en ensam person kan göra det. Men man bör ta hänsyn till övriga människor som är uta och äter, precis som alla andra ska göra.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-22 18:29
Antal inlägg: 1032

Jag kan nog hålla med Risotto lite grann iaf.
Kan ju inte vara så kul för den familj som kanske äntligen lyckats få barnvakt och äntligen kan gå ut och äta att drabbas av en stökig barnaskara på restaurangen.
Låter kanske negativt, men många barn nuförtiden tycks ha extremt svårt att sitta stilla och har en en ljudnivå som är extrem hög.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-22 18:37
Antal inlägg: 3069

Jag vet att det finns ungar som är helt kapabla till att vara med på restaurang eller dylikt och det är klart att de ska få vara där.
Jag såg en mamma (på bussen) med tre barn varav ett i barnvagn. De två äldre gabbarna, kanske 5-6 år, hjälpte mamman med barnvagn och lillasystern och de satt i "snurren" och pratade i vanlig ton med varandra. De ungarna får gärna vara på restaurang vilken dag som helst när jag är där.

Amiable2009-04-22 18:51
Antal inlägg: 1365

Men kära nån då!
Barn är människor, föräldrar är människor...

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-22 18:52
Antal inlägg: 6214

Livet är så jävla riskfyllt. Om man nu har turen att hamna på restaurang utan högljudda och dryg ungar, så kan man ge sig fan att det sitter någon pompös jävel vid bordet brevid och talar vitt och brett om att de har seglat i Adriatiska havet och spelat golf på Mallis eller något annat skit. Så då är kvällen förstörd i alla fall, eftersom jag inte kan ha kul utan att totalt vara besatt av hur andra människor beter sig.

Barn kan vara jävligt stressigt på restaurang, både ens egna barn och andras ung(jävlar). Det är lite risken med att gå på restaurang, man vet kanske vad man får för käk men aldrig med säkerhet vad man skall få för mat. En sak vad gäller barn är att man kan tajma det om man inte vill störas, sannolikheten minskar statistiskt signifikant att man stöter på de där dryga barnfamiljerna efter klockan 20, och ännu senare blir det nästan en ovanlighet.

Det samma gäller tyvärr inte herr semesterseglare vid bordet brevid. Honom kan man tvingas lyssna på när som helst.

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-22 18:53
Antal inlägg: 6214

("man vet aldrig med säkerhet vad man skall få för sällskap" skulle det ju stå i andra stycket!)

salty2009-04-22 20:07
Antal inlägg: 61

Jag tycker inte att det passar sig att gå ut och äta på random restaurant med stökiga barn. Det man betalar för som restaurantgäst är lugn och ro, service och god mat. På samma sätt som man stoppar allt för fulla människor i dörren eller kastar ut folk som väsnas, bör skrikande ungar också portförbjudas.
Jag går inte ut, och betalar, för att se och höra snoriga, skrikiga barn som inte lärt sig bordsskick ännu.

ankijoh2009-04-22 20:07
Antal inlägg: 100

Jag tar väldigt sällan med mina barn till restaurang eftersom jag vet att dom inte uppskattar att sitta still och njuta av maten lika länge som jag vill göra. Det är som bäddat för konflikter. Därför väljer jag att gå ut och äta om jag någon gång har barnvakt. Nu pratar jag om de små barnen...när de blir äldre är det naturligtvis en annan sak, men då har de ju också nått en annan mognad (förhoppningsvis).

pentrollet2009-04-22 20:10
Antal inlägg: 376

salty: kunde inte sagt de bättre själv, håller med dig helt och hållet!

Polly Juice2009-04-22 21:25
Antal inlägg: 395

Visst ska ungar få vara lekfulla och spralliga och glada, men det hör också till vanligt folkvett att man lär sina ungar att lugna ner sig och visa hänsyn till andra människor när de besöker en restaurang eller en bio eller nåt sånt. Springa omkring och skrika kan de få göra är de kommer hem, när man är på restaurang ska man uppföra sig hyfsat.

Basta - Ej medlem längre2009-04-22 21:48
Antal inlägg: 3528

Det är inga problem att ta med barn på krogen, däremot kanske man ibland skulle vilja att dom hade andra föräldrar med sig. Om man tar med sig barn på krogen kanske man får göra avkall på en avsmakningsmeny som ska avlsutas med en grappa.
Sen kan vi på krogen göra det enkelt för oss och gästerna också. Om vi t.ex ser till att ha ritblock och pennor så kan man köpa lite tid i lugn och ro både för oss i personalen och för våra gäster.

Barn och bihang är hjärtligt välkomna.

barbi2009-04-22 22:27
Antal inlägg: 1924

Salty och pentrollet ni har inga barn va? tror ni på fullaste allvar att nån förälder vill att äns barn ska skrika och bråka när man väl går ut och äter? Det kanske kommer som en chock för er men man kan INTE styra ens barns känslor!

pentrollet2009-04-22 22:32

Klart vi tror....eller iaf jag...barn är maskiner som man bara programerar och sen blir de som man vill =)

Barn eller inte, jobbar inom handikappomsorgen sen 14 år tillbaka. Jobbat med både barn och vuxna. Så jo jag vet mer än va Du tror.

trashone - Ej medlem längre2009-04-22 22:33
Antal inlägg: 18678

Det är föräldrarna av idag som det felar på, även i detta ärendet.

Basta - Ej medlem längre2009-04-22 22:34

Sen kan man ju också välja tillfälle och krog. Om man säljer dyra weekendpaket med betoning på avkoppling och lugn så blir det lite bökigt att sätta ner ett sällskap med fyra vuxna och fem barn bordet invid ett par som har skaffat barnvakt för att få en lugn helg.

pentrollet2009-04-22 22:35

precis trashone

Basta - Ej medlem längre2009-04-22 22:36

trashone: Du är så underbart bitter.

barbi2009-04-22 22:38
Antal inlägg: 1924

oki om du säger de så.. men hur kan du då bli såå upprörd av lite stökiga barn? Du borde väl veta att dom barnens föräldrar säkert inte hade räknat med att barnsa skulle bete sig så när dom gick ut

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?