Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade16
Mobilspel
Pågående19 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ässät2009-04-26 01:20
Antal inlägg: 4824

Gifter jag mig nånsin så ska jag ha mina mysbyxor och urtvättad tshirt. Det har nog gästerna aldrig skådat på ett bröllop så det blir nog ett minne för livet för dom :)

Ässät2009-04-26 01:22
Antal inlägg: 4824

Men nu ska jag krypa ner hos mitt besök som kom ut från duschen just och nej, mellan oss blir det aldrig bröllop *s* godnatt

-BAUDI - Ej medlem längre2009-04-26 01:24
Antal inlägg: 1089

varför gifter man sig egentligen?

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-26 01:27
Antal inlägg: 11612

Huvudsaken är att du har dom rätta känslorna.

anneli72 - Ej medlem längre2009-04-26 01:33
Antal inlägg: 11612

Jo,tack,jag blir lite pretto.

anktejp - Ej medlem längre2009-04-26 09:05
Antal inlägg: 695

"och kom ihåg att det är inte personen på bilden som har skrivit brevet" -bullen.

haha jag trodde stenhårt att det var snubben som frågade om bröllop, tyckte tillochmed att det va lite fint sådär men nehej då, klart det inte va så. Lycka till med bröllopet iallafall.

Zizzi2009-04-26 15:49
Antal inlägg: 866

Tänk igenom hur NI vill ha ert bröllop, inte hur omgivningen förväntas sig att ert bröllop ska vara.
Jag tror inte det är svårare än så.
Frisyr, bukett, klänning, tårta blir svindyrt om det står bröllop före. Beställ tid för ett vanligt frisörbesök, köp en vacker bukett blommor, köp eller hyr en klänning som du tycker är vacker och tårtan...tja, måste det vara en traditionell tårta med? När jag gifte mig så gjorde jag smörgåstårtor och det gick lika bra.
Jag var gravid i 6:e månaden och köpte en röd klänning och en röd vacker blus på Indiska.
Vårt bröllop kommer jag och min man (numera exman) alltid att minnas genom att vi lyckades med konststycket att säga fel siffror på psalm till prästen, så det som spelades när vi stod framme i kyrkan var en 6 verser lång psalm ur "Sorg och förtvivlan" om hur man hamnar i mull och förmultnar. En sång vid begravningar alltså *gapskratt*.
Jag tycker man ska strunta i andras förväntningar och göra bröllopet till något som man kan känna sig nöjd med själv. Något som skulle vara väldigt romantiskt vore ju om din pojkvän valde blommorna och om ni valde ett musikstycke var att spelar under bröllopet. Musik som för alltid kommer att få er att tänka på varandra.

MissT2009-04-26 16:10
Antal inlägg: 1110

Jag har gift mig två gånger! Båda gångerna har det varit väldigt budget. Jag tycker att det är det mysigaste och vackraste som finns med bröllop och jag ångrar inte något av mina ;)
Om du vill kan du läsa mer och se bilder på www.imammasmage.blogg.se vi gifte oss i januari, då blir det lättare att hitta rätt inlägg...

gummirumpa2009-04-26 16:21
Antal inlägg: 128

Jag förstår inte heller varför man ska lägga ut såna enorma summor på ett bröllop. Är det för sin egen skull eller för att "alla andra " har dyra bröllop? Showing off, alltså. Jag är gift 2 ggr borgerligt.
Kostar ingenting om man inte vill. Andra gången jag gifte mig gick vi till tingsrätten och vigde oss... och köpte en sprillan ny bil för pengarna som vi INTE la på ett vräkigt bröllop. Så romantiskt är jag :-)
Första gången så hyde vi en lokal och bjöd ALLA vi kände och hade knytkalas. Gissa om det var en brakfest?! (Så kunde man göra på 70- talet)

MissT2009-04-26 16:21
Antal inlägg: 1110

Vill du ha mer tips så maila mig så kan du få vår kostnadskalkyl och hur vi löste allt. Första bröllopet kostade 15 tusen och det andra 25 inklusive ringar, kläder, blommor hår och annat.

Mårten2009-04-26 16:26
Antal inlägg: 2529

emman och jag hyrde ett hotell som ligger nära den plats där jag växte upp ( www.tradgardshotellet.se/ ) och höll allting (ceremoni, middag, fest) där. Det var smidigt att ha allt på samma plats, och även smidigt för utsocknes gäster att inte behöva bekymra sig om vart de skulle ta vägen när firandet var över.

ewaleena - Ej medlem längre2009-04-26 17:37
Antal inlägg: 1977

Hahaha... 15 lakan!! och 25!!! Där ligger man i lä! Jag har gjort "misstaget" en gång och då var det nog budgetbudgetbudget för det gick på ca 5000 med ALLT!!!! :D Det är i och för sig 13 år sen, men ändå! Och jag håller med, man ska INTE skuldsätta sig för att gifta sig, det är liksom inget kul att börja på det viset!!

Frisyr har man väl alltid ändå och jag förstår inte varför man måste bli någon annan för att man gifter sig, det räcker väl att man är nytvättad och HAR kammat sig, dagen till ära :D

JAg hade ljusljusgrå kjol med tillhörande blus och mormorskängor som jag hittade på vinden.. Min dåvarande hade sina vanliga ljusbeige chinos och en vit skjorta med en slips(enda gången han haft det) i matchande färg till byxorna. Vi valde en vanlig slät guldring som kostade ca 1800 för båda, vilket var det dyraste på hela bröllopet.
Svärmor stog för buffen efteråt och mina föräldrar stog för tårtan och kaffekalaset.
Kyrka!!?? Varför måste man vara i kyrkan?? Hemma i trädgården (hos någon släkting om man inte har egen) eller varför inte på en klippa vid någon sjö/något hav, eller i en skogsdunge i skymningen. Gifta sig kan man göra var som helst och det är gratis att ha en präst ur den församling man tillhör. Det är väl om prästen i så fall vill ha någon slant för att komma farande till er.
Festen efteråt behöver inte heller bli dyrt om man håller sig i föreningslokal/bostadsrät tslokalen/hyr en lada (tänk er en lövad loge för bröllopsvalsen!! Eller varför inte ha hela bröllopet på en loge) Musiker finns det väl alltid någon lokal förmåga som kan sjunga lite covers som alla känner igen och plinka gitarr en stund för några hundralappar..Annars är ju karaoke poppis nu :D
Det måste inte kosta massor och det behöver inte vara så in i helvete mycket folk som blir bjudna utan håll er till närmsta släkten och bästa vännen, det räcker!
PS: mitt liv som gift tog slut efter 6 år, men inte för att bröllopet var enkelt utan för att jag ville flytta hem och det ville inte han!!! :)

Tess 082009-04-26 22:26
Antal inlägg: 18003

JAg tycker nog att det viktigaste är att ni funderar ut vad NI vill ha!
Jag har kompisar som gift sig på stranden och ett par som absolut villa vigas i en kyrka. Det är svårt att tipsa då man inte vet vad ni vill...

Är en tjusig tårta viktig så kommer den troligtvis kosta lagomt mycket pengar. VILL du verkligen ha en "äkta" brudklänning så går den att hyra, men den kostar någon tusenlapp ändå...
Det är många frågor som bara NI kan svara på...

HumbleBug2009-04-26 23:45
Antal inlägg: 1836

Folk verkar skryta över att kunna göra det billigt. Det låter lite bisarrt i mina öron. Ett bröllop ska vara fint och vackert, något man lägger ner tid och pengar på. Det ska ju vara ett minne för livet liksom. Bättre att vara sambos och spara hårt tills man kan göra nåt riktigt bra av det. Jag skulle gärna ha ett mindre bröllop för några få vänner, men jag skulle aldrig kunna ha ett stort men billigt bröllop. Aldrig.

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-26 23:54
Antal inlägg: 460

Lagom är bäst. Man kan göra det alldeles underbart fint och speciellt utan att det kostar skjortan. En bra idé kan vara att man som "bröllopspresent" ber om hjälp från vänner, släkt och bekanta som kan ställa upp med diverse, ex. matlagning, bakning o.s.v. Så gjorde vi. Det blev för oss hyfsat billigt, men ändå rätt storslaget.

dragabol2009-04-26 23:56
Antal inlägg: 382

ca 30 000 :- vi hade 70 personer, slottsbröllop, slottsweekend, smekmånad i varmt land, vi sparade o gnetade det mesta själva och bad om pengar eller resepresentkort i bröllopsgåva. Köpte brudklänningar, (en gick sönder två timmar före vigseln och vi fick köpa en till :) hyrde frack, köpte i princip allt under en tid av ett år - vi planerade långt i förväg för att få det bröllopet vi ville ha. Buffe med ALLT , (flervångingstårta, fri sprit o vin o öl) serveringspersonal, musiker som spelade. vi sparade in på transporten till den hyrda lokalen, vi kördes dit i utsmyckad bil av marshalken.
Mina tips är att planera under ganska lång tid om man vill ha ett påkostat eller stort bröllop. Det är viktigt att man är överens. bröllopstorget.se är en kanonbra sida som ger massor av tips. Vi ska inom ett par år gifta bort en av grabbarna o kommer erbjuda lite finansiering. Har man delfinansiärer äv det lite lättare. Ge din kvinna den klänningen hon vill ha :)

HumbleBug2009-04-26 23:56
Antal inlägg: 1836

"Lagom är bäst" usch så svenskt och tråkigt det lät.

Zizzi2009-04-26 23:59
Antal inlägg: 866

Ett ekonomiskt billigt bröllop kan väl även vara fint och vackert?
Ett bröllop som inte kostar så mycket kan väl vara ett minne för livet det också?
Det viktiga är väl inte vad det kostar, utan vad man känner för varandra.
Jag skulle kunna tänka mig ett liiiitet bröllop med bara mig och min framtida man och en präst i en glänta i skogen en solig dag.
Tänk dig att han har plockat ett bukett av små, små skogsstjärnor och räcker över dem till mig med en mening som säger allt om hur mycket han älskar mig.
Det skulle ge mig ett minne för livet.

dragabol2009-04-27 00:04
Antal inlägg: 382

min man protesterade ... han säger att det kostade mer...

Basta - Ej medlem längre2009-04-27 00:04
Antal inlägg: 3528

dragbol: Slottsbröllop med fri bar för 70 personer för 30 00 papp och ni åkte på smekmånad?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?