Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2009-04-26 20:19 | |
![]() | CHL, vilken hund har du där du inte får plats med bajset i en påse? Varghund eller är det en ko i koppel? | |
| FruMuffin | 2009-04-26 20:29 | |
![]() | Hundägare skall plocka upp hundbajset efter sina hundar! I det område där jag bor ligger det hundskit längs stigar och på gräsmattor. Väldigt tråkigt för min dotter och de andra barnen som vill springa runt barfota på sommaren. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2009-04-26 20:34 | |
![]() | CHL: Klart du får kåna min ryggsäck! Du kan få låna min spade jag har i ryggsäcken också, då kan man gräva ner skiten och slippa bära ;-) | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2009-04-26 20:35 | |
![]() | kåna=låna :-) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-04-26 20:39 | |
![]() | Ha en med dig en rulle toapapper istället och lägg några ark på marken där hunden ska till att göra. | |
| everthorns | 2009-04-26 20:39 | |
![]() | Låt mig berätta en liten historia om brist på papperskorgar och lite positiv civil olydnad. Om nu sådant kan kallas positivt. Resultatet blev i alla fall bra. Hur som helst. Min kommun tyckte det var jobbigt att tömma den enda papperskorg som stod längs promenadstråket på somrarna, som var överfylld av inte bara hundskit, men även alla engångsgrillar. Så många av dessa att det började staplas under papperskorgen också. Så kommunen hade en brilliant plan: de tog hlt enkelt bort papperskorgen. Underbart! Då behövde ju ingen tömma den. Men folk är vanedjur och skitpåsar och engångsgrillar hamnade i en stor hög där papperskorgen stått. Och låg där i denna enda, växande hög... som i sommarvädret började lukta duktigt. Tills en hundägare fick nog. Han samlade in skitpåsarna i en sopsäck, och gick och levererade dessa på kommunkontoret. På receptionsbänken. Han gav en kort förklaring och marscherade sedan ut igen. Kommunkontoret fattade vinken. Nu har vi två papperskorgar, och en av dessa är riktigt stor. | |
| Malla13 | 2009-04-26 20:48 | |
![]() | Vi har hund och jag har själv vänt mig till kommunen angående fler hundträcksbehållare, men det är inte så enkelt som man kan tro...att få kommunen att sätta upp fler bajskorgar. det är en KOSTNADSfråga och det gick inte alls att få upp fler korgar här. Självklart ska man plocka upp efter sin hund men kan ändå inte låta bli att tycka att det inte är konstigt att en del inte bryr sig om det eftersom det på vissa ställen inte finns så många korgar att kasta det i. Själv har jag en runda till mitt jobb på 2 km där det finns en enda på hela vägen att slänga i annars får man vackert bära med sig skiten. Jag är själv av den uppfattningen att man inte tycker det är så trevligt när barnen har sprungit i skit. Barnen ska kunna springa på gräsmattorna utan att ramla i hundbajs, tyvärr så är det helt omöjligt här då det ligger mycket hundbajs runtomkring. | |
| slånbär | 2009-04-26 20:53 | |
![]() | Tröttmössa-du kan självklart inte slänga i folks soptunnor. Jag har ju egen tunna då jag bor i villa och skulle bli tokig om folk slängde sina hundskitpåsar i min tunna. Det luktar ju och dessutom så betalar ju jag för tömningen av min egen tunna så jag vill inte betala för andras sopor. En del har ju dessutom tömning varannan vecka och då luktar det ju fan om det ligger hundskit i tunnan. Bär hem och släng hemma. Har du hund så får du leva med skiten också. Min ena hund bar påsen själv så jag slapp. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2009-04-26 20:54 | |
![]() | Det värsta är när människor inte kan plocka upp sitt eget bajs. Jag har sommarställe i skärgården och när båtfantasterna lägger till på öarna så bajsar ofta och plockar aldrig upp efter sig. Ofta försöker de gräva ner det lite slarvigt. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-04-26 21:02 | |
![]() | Om barnen rullar sig i bajs kanske det är fel på barnen/föräldrarna? | |
| Tess 08 | 2009-04-26 21:05 | |
![]() | När jag hade hund plockade jag naturligtvis upp bajset efter den så länge vi inte var i skogen. Här tänker tydligen kommunen på annat sätt än på andra ställen :) Här har de satt upp stolpar med påsar fastklämda... de sitter lite överallt där folk går med sina hundar... och "bajslådor" finns det också gott om. Att kasta i andra personers soptunnor är inte ok! Men det betyder inte att man ska lämna skiten på vägen | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-04-26 21:05 | |
![]() | -Det luktar ju och dessutom så betalar ju jag för tömningen av min egen tunna så jag vill inte betala för andras sopor.- Jag betalar skatt för att folk skall få skaffa barn jag vill inte betala för andras barn. En del har dessutom 10 ungar och då blir de ju fan så dyrt. Har du valt o skaffa barn borde du betala för dem själv. Inte sjutton fick hundägare gratis veterinärvård när hunden var valp eller fick vara valpledig i 1 år FUSK | |
| le-lou | 2009-04-26 21:07 | |
![]() | Just L - vilken fin jämförelse, även om den nu inte håller ett skvatt. Lär dig skilja på äpple och päron. | |
| LowProfile - Ej medlem längre | 2009-04-26 21:07 | |
![]() | www.youtube.com/watc...e8 2NBjJqf8 | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-04-26 21:13 | |
![]() | le-lou nä fårlåt gud jämföra hundar med barn hur kan jag... hundar är mycket mer värdefulla. Brinenr de i ett hus räddar ja LÄTT hund före bäbis. | |
| Tess 08 | 2009-04-26 21:22 | |
![]() | Fattade inte liknelsen Just L... Här betalar vi vad vi slänger... en större tunna betyder större summa att betala. Tanken är att man ska betala efter vikt så småningom och då blir det ju JAG som betalar det som ligger i MIN tunna.. detta går inte på någon skatt | |
| barbi | 2009-04-26 21:23 | |
![]() | ska ringa imorn och se vad dom säger hoppas dom sätter upp nån korg iaf:) | |
| Fobofobi - Ej medlem längre | 2009-04-26 21:24 | |
![]() | Jag går upp i skogen med hunden och hunden själv sprätter över jord så då slipepr man plocka upp han skiter aldrig på gatan när jag ute me han | |
| le-lou | 2009-04-26 21:27 | |
![]() | Just L - du jämför ju ungefär som att du betalar för den el du använder i din lägenhet...men då kan jag säga att du kan betala min el med - eftersom jag får betala för si och så mycket i samhället som jag INTE utnyttjar. Helt logiskt. Eftersom jag betalar för barn jag inte har, så kan du betala för mina sopor eller min el. Och att du skulle rädda en hund före en bebis får stå för dig, även om jag kan fundera på hur 17 det där kom in i diskussionen? | |
| pennyjenny | 2009-04-26 21:33 | |
![]() | Plockar inte upp om hunden bajsar i skogen. Däremot om det är uppe på cykelbanan, såklart. Här är det så att på vissa ställen sitter tunnorna väldigt tätt, på andra ställen är det mycket glest. Visst, om nån går förbi vår tomt och slänger bajspåsen _i_ vår tunna kan det väl kännas okej, istället för att det ligger på trottoaren. Vi betalar ju per tömning och tunnstorlek numera. Det var bättre förr, när man betalade för mängden man slängde... | |