Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:20 | |
![]() | Krutmarie. Ja, o så behöver du öka alkoholintaget för att få effekt. Antidepressivt är inte beroendeframkallande. Dvs du behöver inte öka dosen utan kan stå på en konstant dos. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:21 | |
![]() | krutmarie, naturlig spegling och dialog kring sina känslor för att förstå sin själs inre önskningar och behov. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:22 | |
![]() | :-) Vet jag inte. Men det finns väl iaf tillräckligt med statistik över alkoholens skadeverkningar. För övrigt så är obehandlad depression ett livshotande tillstånd. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:24 | |
![]() | Livet är ett livshotande tillstånd :) | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:27 | |
![]() | Det vanliga 'livet' kan du inte jämföra med djupa depressioner. Förlöjliga inte de som drabbats av det. | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:29 | |
![]() | klart det är bra om de kommer med glädjen jo 50-60åringarna är väl krigsbarn jaja menar att de tillhör den deppiga generationen men det gör ju 70-talisterna med jag önskar ibland att jag bara gjorde som alla andra | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:30 | |
![]() | Det gör jag inte, jag har haft existentiell depression själv. Depression utvecklas utav för många "ångestar", ångest är en signal av hot. Något som ens intelligens säger att man skall agera på. Jag kan inte se att just medecinsk eller elektronisk lobotomi gör livet mindre riskfritt. Då tror jag snarare på analytisk terapi som ger individen intelligens och vertyg till att ta tag i dom ångestar som signalerar något viktigt för ett bättre liv. | |
| krutmarie | 2009-04-27 16:31 | |
![]() | OK, Sally, en konstant dos då. Men jag känner flera som inte vågar sluta. En hade samma sak som jag och äter fortfarande efter 2,5 år. En annan blev änka för drygt 3 år sen och äter fortfarande. Bara 2 ex av de jag vet, men när man frågar om det inte skulle vara läge att "trappa ner" så vågar dom inte för dom tror att det kommer tillbaka. Jag vet att det finns olika sorter av depression, men jag tror att läkarna ibland lite för snabbt griper till tabletter som bästa utväg. Att gå på samtalsterapi, våga prata med andra om hur ledsen man är, fast man inte riktigt vet varför tror jag iaf kan hjälpa några. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:35 | |
![]() | Ja, det finns ju många alternativa metoder som fungerar. För den som är mottaglig. Alla är inte det. Existensiell depression utan genetisk påverkan kan säkert hjälpas lättare av detta. Nu finns det ju fler sorters depressioner. Och av olika orsak. En del behöver kanske inte medicin, en del kan behöva det en period.. kanske för att ens orka ta sig till en terapeut! Och andra kan behöva behöva det i flera år, eller kanske livslång behandling. Vid lobotomi tar man bort saker i knoppen. Antidepressiv behandling är något helt annat. Blanda inte ihop det. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:44 | |
![]() | Några år är iofs inte så lång tid. Och att du o din väninna hade samma diagnos innebär ju inte att ni kemiskt behöver vara lika beskaffade. Det är vanligt att när kroppen (kemin) inte längre behöver medicinen så brukar den säga ifrån. T.ex kan de efter flera års bruk plötsligt börja må illa. Det kan ju iofs vara så att det numera bara, för dina väninnor bara egentligen är en placeboeffekt. Å andra sidan. Vad gör det? Om du nu inte har några tråkiga biverkningar. Det är ju under alla omständigheter inte farligt att fortsätta äta det, även om målet skall vara att försöka trappa ner. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:52 | |
![]() | missionking, jag ser inte existentiell depression som en sjukdom utan mer som något naturligt i en värld formad som den här, mer en orsak och verkan av nuläget. Jag själv ser det som en signal av behov som måste tillfredställas. "Botemedlet" gentemot existentiell depression är "grounding" i vardagen och intellektualisering och det funkar för mig så länge jag fokuserar på det. :) Här är en bra artikel: www.sengifted.org/ar...ua ls.shtml | |
| tisseltassel - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:59 | |
![]() | Min antidepressiva medicin är min livboj! Den har botat min bulimi (jodå kvinnor runt 50 kan också lida av ätstörningar) och panikångest och gör att jag kan fungera i vardagen. Terapi skulle inte hjälpa då jag lider av serotoninbrist. Vem skulle skicka en diabetiker till psykiatrin? Självklart ingen, man ger insulin. Så tro inte att terapi kan bota all ångest. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:02 | |
![]() | Varför lider du av seratoninbrist då? Har du någonsin blivit ombedd att naturligt försöka normalisera nivåerna? Dvs helt enkelt få en behandlingsplan till att naturligt försöka återställa nivån... | |
| tisseltassel - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:05 | |
![]() | Hur? | |
| tisseltassel - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:09 | |
![]() | Och varför? Jag har varit bulimiker i nära 40 år, och slipper det gisslet med en liten vit tablett istället för långvarig terapi - då jag skulle fortsätta spy under tiden. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:10 | |
![]() | Missionking, ja indirekt, genom hur man behöver folk i sin närhet. | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:11 | |
![]() | jag har ju ingen i min närhet, vad ska jag göra? och jag skäms om jag ska gå ut ensam | |
| Missionking - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:11 | |
![]() | ok jag googlade nu | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:11 | |
![]() | länken funkar för mig, testa länken genom siten www.the-cloak.com så kanske den funkar bättre. | |
| dailynews - Ej medlem längre | 2009-04-27 17:14 | |
![]() | Det finns lite olika typer av ideela organisationer som erbjuder "stödperson" .. googla runt lite så finns det ett gäng, hittar inte den jag tänkte på direkt nu som är en möjlighet för alla, men sen finns ju t ex www.jourkompis.net Främjar man solidaritet och öppenhet så kommer sånt naturligt :) | |