Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade6
Mobilspel
Pågående19 485

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2009-04-28 14:22
Antal inlägg: 9699

krutmarie, har knappast sagt att man ska bli arg. Läs igen.

pennyjenny2009-04-28 14:23
Antal inlägg: 528

Jag längtar till den dagen då jag ärligt kan svara på den frågan, och nämna något jag verkligen behöver. Typ prylar till en egen bostad. Idagsläget finns ingenstans att förvara sånt, så det känns onödigt att önska det just nu.

ppi2009-04-28 14:25
Antal inlägg: 1173

Jag köper presenter till min dotter,. och min brorson.
Resten ritar jag teckningar åt, med vänsterhanden.

heeting - Ej medlem längre2009-04-28 14:52
Antal inlägg: 442

Jag har alltid svårt för att säga vad jag önskar mig men det är ju inte för att jag har allt utan snarare för att jag vill ha så mycket och inte kan bestämma mig ;)

ppi2009-04-28 14:56

heeting, skaffa dig ett jobb.

Zizzzi2009-04-28 14:59
Antal inlägg: 440

Jag brukar önska mig saker som jag behöver, men inte ligger så högt i prioritering på min egen inköpslista. En elvisp önskade jag mig i julas t ex.

Sen brukar jag på skoj önska mig t ex bahamasresa, den senaste storbilds-tv:n eller månen. Det kostar ju ingenting att önska. :)

Fast roligast tycker jag det är att köpa presenter till dem som INTE önskat sig någonting, det öppnar upp för kreativiteten; och man får fundera på vad det är för en människa, vad den har för intressen, och vad den kan tänkas uppskatta.

heeting - Ej medlem längre2009-04-28 15:00

ppi: Och vad är det som säger att jag inte har ett jobb?

ppi2009-04-28 15:02

heeting, för att det står "en ponny" högst upp på din önskelista?

emmylicious2009-04-28 15:04
Antal inlägg: 4501

krutmarie, ansiktsbehandlingar som är så underbart!

heeting - Ej medlem längre2009-04-28 15:06

Ja men självklart gör det det! Och du, skriv upp pepparkakor på din, du kan behöva bli lite snällare...

emmylicious2009-04-28 15:06
Antal inlägg: 4501

Jag önskar mig saker till eget boende trots att det inte finns nånstans att förvara dom. Nio flyttkartonger har jag :P

ppi2009-04-28 15:09

heeting, på min lista står det bara en sak. Och det finns det inte en själ på jorden som kan ge mig.

pennyjenny2009-04-28 15:09
Antal inlägg: 528

Jag har två flyttlådor i källaren som innehåller prylar till eget boende, och som har stått där sedan jag flyttade hem för drygt två år sedan.

krutmarie2009-04-28 15:10
Antal inlägg: 1696

Emmy, jag det där med ansiktsbehandling hade nån sagt till mig att det var sååå skönt så då trodde jag att jag skulle tycka likadant. Vet inte vad det var som gjorde att jag inte gillade det. Jag har svårt för att ligga stilla en längre stund och kände mig på nåt sätt stängd (konstigt), när man får ex manikyr så sitter man ju och tittar på och pratar med den som gär det och då har jag lättare för att slappna av :)

krutmarie2009-04-28 15:15
Antal inlägg: 1696

Apbur, nej det vet jag att du inte skrev (om att bli arg alltså) det var ppi, jag menade det andra inlägget där du skrev om att man kunde ge dom present, som inte kunde komma på vad dom skulle ge. Snällt tänkt av dig säkert, men som nån annan skrev så vill ju oftast mor- och farföräldrar (den generationen) ge presenter för att det alltid har varit så.

Hoppas du förstår hur jag menar fast det blev lite "grötigt".:)

_abc_2009-04-28 22:37
Antal inlägg: 2200

För mig verkar det som att när man börjat tjäna egna pengar så har man köpt saker man behöver/vill ha själv och har därför inte en DVD-spelare att önska sig i julklapp t ex, man har redan köpt en. Man går helt enkelt inte omkring 3 månader innan sin födelsedag utan DVD-spelare om man vill ha det, man köper det istället för att önska sig en i födelsedagspresent.

Sedan kan det te sig utomordentligt annorlunda vid presentutdelning par emellan. Diamanter är kvinnans bästa vän så att säga.

Barn värderar mer eller mindre presenterna som kärlek så det är svårt att jämföra med. Det mer intressanta är att se till mina föräldrar t ex kring 55-60-strecket. Iaf i morsans fall så är hon uppenbart nöjd med att få dyra presenter och hon uppskattar spa-besök etc. som nämnts av några. Farsan däremot är en snålverner så han vill inte alls att jag ska lägga krut på presenterna till honom. Helt skilda världar där. Tror att det inte nödvändigtvis har med ålder/mognad att göra att man inte längre önskar sig något. Själv har jag slutat önska mig särksilt mycket för jag har själv redan köpt det jag vill ha. För att "vara snäll" mot folk när de frågar drar jag till med nonsenssaker som kanske kan vara till nytta i köket eller dylikt, en mixer eller vad som helst.

Jag började bara fundera kring om det är skillnad mellan att önska sig massage, pedikyr, manikyr, fotmassage och dylikt som att önska sig/bli glad över att få en hemstädning av en polska för tre timmar. Unna sig själv lite lyx hette det väl? Är det inte att unna sig lite lyx om att få sin smuts bortstädad av någon annan? Vad är skillnaden mot att få fotmassage eller dylikt menar jag. Pest eller kolera att städa någon annans hem/toalett eller massera en hårig rygg, fila naglarna på svettiga fötter eller knåda fotsvampsfötter på någon. Eller jag kanske bara är löjligt fördömande...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?