Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 485 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grusplan | 2009-04-28 21:23 | |
![]() | Ta något som han verkligen behöver varje dag tex hans dojjor eller favvojackan | |
| qla2 | 2009-04-28 21:24 | |
![]() | Definitivt knark med i bilden! Verkar ha gått ganska långt redan dessutom. | |
| le-tigre | 2009-04-28 21:25 | |
![]() | apbur: mor eller ej, han respekterar inte henne och bryr sig inte om hennes tillsägelser. hon har gett upp för länge sedan. | |
| slånbär | 2009-04-28 21:26 | |
![]() | Har mamma tappat kontrollen eller är hon bara ointresserad? Mina ungar är 15 och 17 och dom skulle aldrig våga hålla på sådär. Den biten med respekt och att veta var gränserna går sattes i mycket unga år och har varit glasklar sen dess. Ingen av dom har ens varit ute och festat ännu. Dom surar ,tjafsar och diskutterar självklart och ifrågasätter det mesta men dom gör som jag säger ändå i slutändan. Ingen skulle komma på tanken att kalla oss föräldrar för något annat än mamma och pappa. Skulle bara våga..... | |
| slånbär | 2009-04-28 21:29 | |
![]() | Hur gammal är du själv föressten? Kan du be någon annan vuxen om råd och hjälp? Någon i skolan om du är så ung så du går i skolan. Om din mamma har gett upp så måste någon annan visa att dom bryr sig. Man får aldrig ge upp om sina barn men som det verkar så sviker hon ju även dig och det är för jävligt. Ring BRIS kanske? | |
| Mouche - Administratör | 2009-04-28 21:30 | |
![]() | Knappast något som hör hemma i Seriöst. Mouche | |
| qla2 | 2009-04-28 21:32 | |
![]() | Din bror är nog i den situationen att han själv måste inse att det han gör är fel. Kan ta många år innan det händer om det ens händer överhuvudtaget. | |
| qla2 | 2009-04-28 21:34 | |
![]() | Du va mig en mysko värd! Vad kallar du för seriöst egentligen? | |
| le-tigre | 2009-04-28 21:38 | |
![]() | slånbär: mamma har tappat kontrollen. hon har inget att säga till om längre. jag är nitton år. funderar faktiskt på det där med vart jag ska vända mig. ja, hon sviker i princip hela familjen - inklusive sig själv. mouche: inte seriöst? vad är då seriöst? qla2: ja. han måste skippa attityden på egen hand och kamma håret, typ. ingen kan påverka honom. eller, han ger ett sken av att det är så i alla fall. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:40 | |
![]() | jag tycker också att du ska polisanmäla. bror eller inte, han stjäl grejer. kan inte föräldrar på vanligt vis undervisa honom i vad som är rätt och fel så får väl samhället göra det. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:40 | |
![]() | du är 19, se till att flytta hemifrån snarast möjligt. | |
| qla2 | 2009-04-28 21:40 | |
![]() | Det är väl så att något drastiskt behöver hända innan han inser vad han håller på med. Men det kommer hända något förr eller senare det garanterar jag. | |
| qla2 | 2009-04-28 21:42 | |
![]() | Hjälper inte att anmäla honom, kommer bara förvärra saken. Satsa hellre på att ta avstånd från honom snarast möjligt. | |
| canvas | 2009-04-28 21:42 | |
![]() | pissa i hans säng! | |
| Jacob_Flygar - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:42 | |
![]() | Det är ju alltid lätt att ha förslag, svårare att genomföra... Men tala om för honom att ni tycker om honom och så vidare men att det är en ohållbar situaton för honom och för er (ni kommer tröttna, bli på dåligt humör, inte lita på honom, han kommer med tanke på det han gör nu att riskera att få skulden även när han är oskyldig och så vidare ---det som alltså är vad NI känner), upplys honom om vilka konsekvenser det kan få för honom både inom familjen och också utanför den (om han begår brott där också) med mera. Konfrontation, stöttning, ultimatum, beröm när han gör något bra, tala om när han gör fel etc. Om din mamma har tröttnat tror jag att din bror framför allt måste höra vilken energi han suger ur henne. Att hon på grund av situationen nu inte orkar göra allt det hon annars skulle orka. Fråga gärna honom också "Och hur tycker du att vi borde reagera när du stjäl från oss?". Som sagt, lätt att ge råd när man inte är i situationen. | |
| qla2 | 2009-04-28 21:43 | |
![]() | Ja det hjälper nog canvas! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:43 | |
![]() | Din bror kanske gör dumma saker för att få din uppmärksamhet. Du får kanske uppmuntra honom när han gör något bra. | |
| le-tigre | 2009-04-28 21:44 | |
![]() | qla2: a, jag känner också att en anmälan skulle förvärra saken. han blev haffad för inte så länge sen för "lättare" typ av misshandel. rättegångsprocess, skadestånd osv. men han har fortfarande inte lärt sig. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:44 | |
![]() | Blås bort hans knäskålar med en hagelsprakare. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-04-28 21:44 | |
![]() | vet inte hur allvarligt du ser det på saken. En stöld kan ju trots allt variera i allvarlighetsgrad. Hur nära relation har ni? Och alla problem kan faktiskt inte heller lösasas, även om ibland vill tro det, iallfall inte kortsiktigt. Hur gammal är han? Han kanske inte förstår konsekvenserna av en stöld innebär och det intrång han faktiskt orsakar. | |