Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-04-29 16:05 | |
![]() | Deutscher ist uber alles! ;@ | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-04-29 16:06 | |
![]() | *smart* | |
| pennyjenny | 2009-04-29 16:09 | |
![]() | I den skola där min kusin gick på mellanstadiet läste alla 1 termin tyska och 1 termin franska i sexan, sen fick de välja språk till sjuan. Smart tycker jag. | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-04-29 16:12 | |
![]() | Tyskland österrike och schweiz pratar iaf tyska som huvudspråk... det är alltså större än spanskan inom Europa? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 16:33 | |
![]() | Tyskarna, Schweizarna och österrikarna pratar ju å andra sidan hyffsat engelska. Spanjorerna kan vara svårt att göra sig förstådd med på annat språk än just spanska. Viva los dudeniros! | |
| frippefrappe | 2009-04-29 16:34 | |
![]() | Ja, det är ju sant att Tyska är ett av det mest pratande språken i Europa, det är ju både större än spanska och franska | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-04-29 16:38 | |
![]() | frippefrappe: Har du blivit något klokare ännu? | |
| Pillemarisk | 2009-04-29 16:47 | |
![]() | Hej..fårni inte provveckor i språk?? så ni kan välja efter det? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-29 16:51 | |
![]() | spanska rockar. Jag har läst fyra år tyska, bara för att sedan inte säga ett knyst på det språket på vad det nu är (20 år!?). Jag har kanske beställt en jägermeister på sin höjd på tyska. Spanska däremot, vilken värld! Dora the Explorer! Go Diego Go! Cerveza, Los Lobos, Los Locos, el dudeniro! | |
| pennyjenny | 2009-04-29 16:59 | |
![]() | Min kära mor läste spanska på gymnasiet. Hon har aldrig använt det. | |
| slånbär | 2009-04-29 17:03 | |
![]() | Jag pratar flytande spanska och det gör att jag även hänger med hyfst på portugisiska,Italienska och även franska. Läste spanska och franska på gymnasiet men bor sedan mer än 20 år med en chilenare så därav att jag numer talar flytande. Spandka är ett väsrdspråk och även i stora delar av USA talas spanska. Ska man jobba inom tex turism eller liknande så är spanskan självklar. | |
| frippefrappe | 2009-04-29 17:05 | |
![]() | Pillemarisk: Nej, vi måste välja den här veckan vilket språk jag vill läsa, och det är bara en dag kvar på veckan! | |
| pennyjenny | 2009-04-29 17:06 | |
![]() | Det beror nog på var man ska jobba. Här är det tyska som efterfrågas. Man vet ju aldrig när man träffar på en tysk här i Glasriket. De finns lite överallt tycker jag. | |
| MaadMaxx | 2009-04-29 17:07 | |
![]() | Mitt tips är att läsa det du finner mest intressant nu, språk kan man alltid lära sig. | |
| slånbär | 2009-04-29 17:14 | |
![]() | Spanska är dessutom ett ganska lätt språk att lära sig. grammatiken är rätt enkel med regler men inte en massa undantag som i Franskan. Det uttalas ofta som det skriv, vilket inte är fallet i Franskan heller. Jag tänkte mer på om man vill jobba utomlands för då är Spanskan väldigt bra att kunna. Det är som sagt dessutom ett av dom stora världsspråken. | |
| LadyZara | 2009-04-29 18:33 | |
![]() | Jag läste franska i sju år, kan så jag klarar mig på semester i frankrike. Hade jag fått välja nu hade jag valt spanska. Tror man har mest nytta av det eftersom det är det största av de här tre språken. Å andra sidan är ju tyska härligt porrigt... och franska låter vackert. | |
| HumbleBug | 2009-04-29 19:01 | |
![]() | För några år sen hade jag sagt läs kinesiska. Men valet är inte lika självklart idag. Man måste kunna språket jävligt bra och ha ekonomisk alt. ststsvetenskaplig utbildning. Det finns fortfarande ett behov av duktiga människor. Men behovet börjar mättas. Konkurrensen är brutalt mycket hårdare nu än för bara fem år sen. | |
| Brasved - Ej medlem längre | 2009-04-29 19:26 | |
![]() | kinesiska i sexan..? ;) knappast.. det är iaf engelskan man lever på så sitt B-språk är egentligen bara ett dumt påhitt.. | |
| Lisaa | 2009-04-29 19:33 | |
![]() | Spanska eller franska, helt klart. Låter trevligare än tyska och så får man en massa ordkunskap indirekt eftersom de kommer från latinet. I Tyskland klarar man sig på lite engelska plus att man ofta kan lista ut vad det står på skyltar och sånt ändå. | |
| frippefrappe | 2009-04-30 15:26 | |
![]() | Jag tror att vi kan stänga tråden nu! Jag har idag valt att läsa spanska, och mycket tack vare er! :D Tack så mycket! | |