Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 458 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2009-05-01 17:01 | |
![]() | magga, det jag inte riktigt förstår är varför du började med att äta massa sötsaker och kakor om du inte ville gå upp i vikt. Det låter som du vill gå upp i vikt men ändå inte. Vad vill du egentligen? | |
| magga | 2009-05-01 17:10 | |
![]() | tack viktor Plumspapper: Jag har inga problem med min vikt, den är jättebra. Det är mina matvanor som oroar mig och jag tror de kommer leda till övervikt om jag inte skärper mig, så ja självklart är det inköpslistan jag ska fokusera på. Men har man sånt godissug så man inte kan behärska sig så har man anledning att vara orolig. trashone: ja det tjocka livet skrämmer mig, man hör så mycket om svårigheter med viktnedgång när man väl lagt på sig massa kilon och det är inget som lockar. apbur: jag har ätit för mycket godis sen jag var liten. det är något som jag är uppvuxen med. min mamma gav mig choklad om jag inhandlat mat eller diskat eller städat och det har väl gjort mig beroende antar jag. det är först nu som jag verkligen känner att det börjar sätta sig på min kropp. jag vill gå upp i vikt, bara några kilon och då ska det ju helst vara muskler eftersom jag vill ha en sund kropp | |
| magga | 2009-05-01 17:15 | |
![]() | En del av oron kommer ju av att mina föräldrar som var hur smala som helst nu är överviktiga. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-01 17:20 | |
![]() | Testa krom. | |
| magga | 2009-05-01 17:21 | |
![]() | Krom i tablettform har fått det tipset förut idag och ska testa:) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-01 17:25 | |
![]() | Jag är ingen expert på området,men du ska nog undvika öljästtabletter. | |
| magga | 2009-05-01 17:26 | |
![]() | Är de inte bra? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-01 17:32 | |
![]() | Jo,de kan säkert vara bra. | |
| apbur | 2009-05-01 17:36 | |
![]() | Du kan ju testa kromtabletter om det känns som det är lättare att motivera sig då. Vet inte hur stor effekt det har på sötsuget. Men jag tycker nog allt att din oro borde räcka som motivation att sluta äta sötsaker. Vill du äta sunt så kommer du ju automatiskt tänka dig för och inte köpa hem massa godsaker. Har man det inte hemma så har man heller inget att äta upp. När man väl har blivit av mitt sitt sockerbegär äcklas man i det närmaste av sötsaker. Jag får kväljningskänslor när jag stoppar i nåt för sött i munnen och det tar snabbt stopp. Tillslut tycker man även saker som inte smakade sött innan är sött. Jag kan känna den söta smaken i bröd och gryn. Känner du på något vis att det är omöjligt att inte köpa hem sötsaker? | |
| magga | 2009-05-01 17:55 | |
![]() | anneli, är öljästtabletter samma sak som kromtabletter och varför bör jag undvika dem? apbur, min oro borde räcka som motivation helt klart. just nu mår jag illa och jag har lovat mig själv att sluta. men det är samma löfte som jag gav i går och i förrgår o dan innan. jag klarade av att vara utan godis i ungefär en månad sist. det gick finfint tills jag tappade kontrollen för en sekund o jag var tillbaks på ruta ett. jag jobbar bredvid en lågprisaffär och det är så enkelt för mig att inhandla godsaker. men nu ska jag fan sluta. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2009-05-01 18:20 | |
![]() | När jag var 20 vägde jag 72-74 kilo och var 186 cm lång. Ingen har nånsin andats att jag skulle vara för smal etc. Undvik inte ett skit. Som du gillar... Hitta nåt annat att kontrollera. T ex att gå och lägga sig när kroppen säger till. Mänskligheten är så konstruerad att de flesta gillar olika saker. Som t ex tjocka eller smala. Korvar. Den naturliga övergången från godis till annat var de jävla cashewnötterna. De är dyra. | |
| apbur | 2009-05-01 18:27 | |
![]() | Det var inte så klokt sagt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-02 10:46 | |
![]() | Magga för att svara på din fråga är nog inte öljästtabletter bra för dig. De går inte att jämföra med krom på något sätt. | |
| Pillemarisk | 2009-05-02 10:55 | |
![]() | Mitt tips till dej är att äta rätt..kanske som jag byta livsstil...att äta mycket kolhydrater ökar sötsuget....www.markazits .com/in...Itemid=237 | |
| Pillemarisk | 2009-05-02 10:56 | |
![]() | passar alla smala som tjocka.... | |