Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:28 | |
![]() | Det verkar inte så LowProfile - då hade de väl redan gjort det för länge sen? | |
| eric1971 | 2009-05-01 19:31 | |
![]() | Montera ett 10 meter högt stängsel runt området o låt militären patrullera utanför... ;) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:32 | |
![]() | dudeniro: Enligt TS uppgifter så var det lätt för mig att tolka det så. Men om vi vänder på det. Om de haft patruller där tidigare (där de nu ska sluta patrullera) så tyder det väl på att det behövs/behövts? Alltså borde det bli osäkrare utan patruller och därmed inte samma service. Eller bara en sån sak som att brandkåren slutarrycka ut :S | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:35 | |
![]() | Viktor - det verkar som om polisens bedömning är att det är just deras regelbundna närvaro som korrelerar med bråket. Det är polisen som är föremålet för attacker och trakasserier. Nu kan man ju resonera som så att en polis med begränsade resurser inte bör göra sig själv till föremål för polisbeskydd. Läs f.ö vad näpo-chefen själv säger, det handlar inte om att polisen inte har resurser, problemet kan dock inte lösas av polisen enligt honom. | |
| oddball63 - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:35 | |
![]() | eric1971 har ett annat förslag låt dem införa sharialagar i området. lär stenkastandet ta sig en annan form ;) | |
| CHL | 2009-05-01 19:37 | |
![]() | eric1971: *tummen upp* | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:38 | |
![]() | Det blir så jävla förenklat. Viktor - brandkåren slutar naturligtvis inte rycka ut, däremot har man sagt att man inte tänker köra på bränder (soptunnor t.ex.) som inte hotar vitala värden. Istället tänker man satsa på att gå ut i skolorna och informera. Socialdmokratiske Rosengårdspolitikern Andreas Konstantinides berättar att man nu ska vidta åtgärder: “Vi håller nu på att identifiera de ungdomar som håller på med det här. När vi identifierat en skyldig kommer vi att ha en diskussion med familjen“ frianyheter.wordpres...rd -brinna/ | |
| klackspark | 2009-05-01 19:40 | |
![]() | Jag bor själv i Rosengård och jag kan säga att den bild som media förmedlar till viss del stämmer. Polisen är starkt utsatta liksom brandkåren, och visst undviker man att vistas ute när det är mörkt men det gör man väl nästan överallt i dagens samhälle? Men här finns också "vanliga" människor, som ni pratade om innan, som går och handlar, är ute och leker med sina barn och spelar fotboll. Rosengård är inte fullt så farligt som "omvärlden" fått för sig. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:44 | |
![]() | Tack Klackspark. Det finns naturligtvis starka intressen av att demonisera Rosengård på grund av de problem som varit och eftersom det bor så många invandrare där. Nu får dom det ju att låta som att det är ett laglöst land dit varken polis eller brandkår närmar sig. Samtidigt kan man ju tycka att det faktum att näpo pratar om att det inte handlar om mängden polisresurser utan åtgärder på andra nivåer, och att brandkåren fokuserar på att informera ungdomar om risker snarare än att rycka ut dagligen för bränder i soptunnor under stenkastning faktiskt är sunda reaktioner även om det på ytan verkar absurt (särskilt för dem som tror att problemen löses med typ de metoder som CHL gör tummen upp för) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:46 | |
![]() | Dude, det låter bra :) känner mig mer klar på området nu. Men jag vet fortfarande inte om jag förstår den där näpo-chefen riktigt. Det rör sig ju om brottslighet och han står och säger att polisen inte kan göra något. Då kan man ju igen fråga sig om de verkligen är tillräckliga. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:48 | |
![]() | Viktor, jag menar ungefär så här: Polisen är INTE bra på att förebygga brott, de är bäst på att reagera när brott sker. Närpolischefen menar väl att om bråken skall sluta, så är det inte förstärkta polisinsatser som behövs, utan att hela området förändras med politiska insatser. Polisen kommer ju inte åt segregationen t.ex. genom att patrullera där, snarare förstärker de ju "problembilden" | |
| CHL | 2009-05-01 19:51 | |
![]() | www.youtube.com/watc...zT hDFmYvGE www.youtube.com/watc...tF OBXNQxrs Alla videorna är helsjuka... ut med stollarna i samhället. Bättre att blanda ut dom med människor som tjänar sitt samhälle istället. Bort med dom därifrån iaf! | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:57 | |
![]() | dude, jo det är sant. Nåja, bara de fortsätter att bekämpa brottsligheten och erbjuder samma skydd och service för civila så är jag nöjd :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:58 | |
![]() | Jag håller helt med dig CHL, det krävs att man bryter upp och tänker om. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-01 19:59 | |
![]() | Nu är det så ska det låta. | |
| CHL | 2009-05-01 20:01 | |
![]() | jag är fruktansvärt missnöjd med att nysvenska ska ha dessa rättigheter att försöra, smutskasta och dra ned hela områden i skiten. Inte ska ett samhälle ansvara för människor på det sättet som krävs där, varje människa har sitt ansvar. Man kan själv söka sig därifrån, det verkar dom inte vilja. Man kan själv söka jobb, finns statistik som visar på att få gör det läste jag för nåt år sen. Dom vill inte, så det är jävligt svårt då. På alla filmer låter det som om dom vill, när samma personer säkerligen kastar sten på nästa film. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 20:04 | |
![]() | CHL - det är ju småkids och ungdomar som kastar sten!? Menar du att det är de som skall ta ansvar och flytta? | |
| CHL | 2009-05-01 20:07 | |
![]() | hade mina småkids gjort det, så hade jag som vuxen tagit mitt ansvar! Å dudeniro, bara småkids va? | |
| CHL | 2009-05-01 20:11 | |
![]() | jag anser att om ungdomar och barn gör detta (sätter mitt liv på att alla inte är så små dock) Så ligger ju ansvaret på föräldrarna, vad gör dom? Söker dom sig därifrån? | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-05-01 20:16 | |
![]() | Jag tror att det är många föräldrar som har väldigt lite "kontroll" över sina barn, och säkert en hel del föräldrar som inte vill flytta från Rosengård trots allt... Däremot tror jag inte att det är så enkelt som du beskriver. Ditt resonemang bygger ju på att dessa föräldrar och ungdomar skulle vara väsensskillda från oss andra som vuxna, och även att deras barn skulle vara väsensskilda från våra. Varför tror du det? Jag skrev småkids och ungdomar. Rapportera till mig om du sett några stenkastande "vuxna". | |