Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 458

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2009-05-03 13:16
Antal inlägg: 4814

Linköping - Eslöv...

Eniro-avstånd: 37 mil
Eniro-restid: ca 4 tim 15 min
Beräknad hastighet: 87 km/h

Faktisk restid: 22 tim
Faktisk "hastighet": 17 km/h

Tillägnar därför denna låt till uberbacon:
Östen Warnerbring - 15 minuter från Eslöv (1969)
www.youtube.com/watc...jo DQv7yzHE

MaadMaxx2009-05-03 13:33
Antal inlägg: 349

Jag och min vän liftade från Trollhättan till Linköping en gång, då vi tröttnat på röran i vårt kollektiv. Mycket spännande resa, men det är väldigt få som vågar plocka upp liftare (Fast vi är tjejer) och jag klandrar de inte, men det är lite tråkigt.
Jag plockar upp liftare, kanske lite dumdristigt, men va tusan, det är farligt att leva! ;P

uberbacon2009-05-03 18:28
Antal inlägg: 304

Åh Bamsefar =) Fint!

katalias - Ej medlem längre2009-05-03 18:40
Antal inlägg: 2032

På landet, en ensam tjej eller ung kille som tycks vara på väg hem och missat sista bussen... ja, då stannar jag. Annars inte.

Klimatet för liftare är förändrat, det är jag helt säker på. Som ung liftade jag och mina kompisar mycket, det var enda sättet vi hade råd att resa på. I dag skulle det inte falla mig in, och när 16-åriga systerdottern upplyste att hon varit ute och liftat i Europa i två veckor gick det kalla kårar längs ryggen - trots att hon redan var hemma och i säkerhet. Krävde mycket självbehärskning att inte brista ut i "Är du inte klok!?!" och i stället säga lite tamt "Jaså, hade du kul?"

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-03 18:55
Antal inlägg: 6214

Vi svenskar måste vara oerhört oroliga när det är lättare att lifta utomlands, t.o.m. i usa där rädslan för brott ibland tar sig löjliga proportioner.

Min senaste liftning var en väldigt sen natt då min fru och jag hade 1 mil att gå hem från en bröllopsfest. En trevlig ung raggare gav oss lift.

pöta2009-05-03 19:11
Antal inlägg: 157

Jag har liftat Göteborg-Emmaboda ett par gånger, fast det var några år sedan. Tycker det är ett roligt sätt att resa då man många udda individer och skaffar sig sjojjiga minnen för livet.

Sedan jag själv började köra bil har jag nog inte sett en enda liftare. Skulle definitivt plocka upp om jag inte fick dåliga vibbar. Tycker det är lite trist att liftarkulturen verkar ha dött ut nästan helt här i landet.

pöta2009-05-03 19:12
Antal inlägg: 157

ett litet 'träffar' föll visst bort ur inlägget.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?