Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 457 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| smörbit | 2009-05-03 16:57 | |
![]() | jo det tror jag med men det måste finnas en poäng med att folk köper dessa år ut och in, varje år samma vissa. vem vinner och vem förlorar. handlaren det tror jag inte. produsenten ? fraktaren ? | |
| VaKul | 2009-05-03 17:00 | |
![]() | Trodde det stavades "blomjord".... | |
| Nunnelunan | 2009-05-03 17:02 | |
![]() | Damm, lamm, ramm och blomm... VaKul, har du inte lärt dig dina ramsor? :) | |
| VaKul | 2009-05-03 17:08 | |
![]() | Måste ha missat den lektionen med "blomm"...*s* | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-03 18:12 | |
![]() | smörbit. Den som köper dyrast jord vinner i längden. Varför är mer komplicerat att svara kort på men det handlar bl.a om katjonskapacitet o förrådskapacitet m.m. Dvs. jordens förmåga att lagra näring. Mörk dyr jord-stor katjonskapacitet=bäst. Ljus billig jord- liten katjonskapacitet= sämre. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-05-03 21:47 | |
![]() | JAg köper 5 säckar för 100:- för att ha i balkonglådorna, slänga på lite i olika blommor här hemma, som man börjar se rötterna på (mellan de stora omplanteringarna som brukar ske i jan-feb) eller helt enkelt fylla ut lite i trädgårdens alla rabatter.. Det är ju inte precis något man sätter potatisen i eller så!! :D | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 21:56 | |
![]() | hmm.. ja? Hunden måste ju få gå ut..Om du inte klarar av det får du seom någon annan kan. Vi har en jättebra dagmatte. Vårt problem är att få hunden att vilja gå ut medos eftersom han är så trött. Tänk efter lite så finns det nog bra lösningar. Nilsons plantskola i kullavik har för övrigt sveriges bästa jord. | |
| mrperfect | 2009-05-03 22:22 | |
![]() | jag köper aldrig jord utan jag har egen kompost och gratis gödsel | |
| Ruhrområdet | 2009-05-04 00:26 | |
![]() | Pappas Docka: toalett på balkongen låter smart och bekvämt - nu är det bara musikanläggningen som saknas för hundens maximala komfort. | |
| Lisaa | 2009-05-04 18:37 | |
![]() | I senaste Råd & Rön var det en artikel om blomjord, och i princip kvittade vilken man valde. Fast K-Rautas var dålig... Bäst var pelargon- och rosjord. Det viktigaste var att man tillförde gödning hela säsongen. | |
| susila | 2009-05-04 18:43 | |
![]() | Det beror ju på vad ens utgångsläge är, vi har tung lerjord på vår kolonilott, där passar det jättebra att blanda upp med tex vitmossetorv (sphagnum) eller planteringsjord från Bauhaus, 5 säckar för 89 :- Sen får man göda efter vad man sår/planterar. Kvävegödning till bladgrönsaker, gödning med fosfor till blommande växter osv. | |
| baralillajag | 2009-05-04 18:43 | |
![]() | det allra bästa är ju egen kompost. kan inte få en bättre jord om man sköter om sin kompost lite och ser till att den blandas. sen på med lite hästskit så växer det så det knakar. | |
| susila | 2009-05-04 18:46 | |
![]() | Fast kompost är inte jord eftersom den saknar mineralinslag. Det är dock verkl jättebra till odling. | |
| krutmarie | 2009-05-04 19:01 | |
![]() | Vi har kompostjord också, men inte så mycket så att det räcker till allt vi vill. OK, om Råd & Rön har testat jorden och kommit fram till att K-Rautas inte är bra. För mig har den iaf varit helt OK till sommarblommor, tomat- och paprikaplantor. Hade vi fått mer skörd än vi har haft så skulle stammen inte klarat av att bära den trots att man bundit upp med hjälp av stödpinnar. | |