Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| focusmitten - Ej medlem längre | 2009-05-05 23:56 | |
![]() | lol på stormvind | |
| Tess 08 | 2009-05-05 23:59 | |
![]() | Om en liten pojke jagas av en vuxen man, ramlar och mannen såtr hotfullt över pojken och sliter/tar tag i pojkens arm, ja, då anmäler man!!! Det finns fan i mig inte en enda jävla anledning för en vuxen person att slita tag i pojken om han inte just i det ögonblicket tillfogade "Amanda" någon skada. Alltså hade pojken slagit, brottats eller på annat sätt varit elak mot henne blir det kanske mer en bedömningsgrej, men att JAGA stackarn och sedan vara hotful.. nej, det är inte ok. Låter intressant att Nunnelunnan skulle använda sitt förnuft... för det verkar ju verkligen (?) denne man göra! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-05-06 00:01 | |
![]() | Du gjorde helt fel. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-05-06 00:01 | |
![]() | På alla punkter. | |
| Nunnelunan | 2009-05-06 00:06 | |
![]() | Tess: att använda sitt förnuft innebär att man inte lär barn att man löser ett dåligt beteende med ett lika dåligt; att man tänker efter före; att man analyserar en situation och tar reda på vad som verkligen har hänt och inte hysteriskt ställer sig och skriker... Men som jag skriver så kan det vara svårt att bromsa känslor då det gäller ens eget barn, därför är det bra att koppla in någon annan (polisen). Igen så säger jag att världen inte är bara svart och vit... | |
| barbi | 2009-05-06 00:14 | |
![]() | "Amanda" är/var kär i min son. Hon gillar att reta pojkarna men det tillhör väl åldern. Min son hade tagit kort på Amanda och det gilla inte hon så hon sparka till min son och han gjorde tyvärr tillbax:( det var då min son messa mig och han va på väg hem när mannen kommer springandes. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-05-06 00:21 | |
![]() | åh nej! vilken katastrof det måste inneburit för din del. ett trauma för livet | |
| Proddad av | 2009-05-06 06:06 | |
![]() | Belasta stackars poliserna med ett fall de kommer begrava djupt i sin hög. Har du ingen manlig vän som kan misshandla snubben istället. | |
| Liisa-Pirjo | 2009-05-06 06:35 | |
![]() | Min son var med om ngt liknande för ett antal år sedan. Ett gäng småkillar var på väg hem från skolan och skojade och busade. Några av dem, kanske min då 8 årige son gjorde tecken åt bilister som passerade, fula fingret. En storvuxen man stannade och jagade ifatt barnen. Han fick tag på min son och tryckte upp honom mot ett staket med ett grepp runt halsen. När 8 åringen kom hem var han likblek och jag trodde att han var sjuk. Han gick direkt in o la sig och sov i flera timmar och när han vaknade var han livrädd. Jag fick av de andra barnens föräldrar samtal under eftermiddagen och min son lyckades beskriva mannen. Innnan jag lyckats få veta mannens identitet anmälde jag till polisen. Trauma för livet är väl lite starkt att säga att det blev...men en rädd pojke under rätt lång tid. Alla har rätt att reagera men inte att fysiskt agera om det inte handlar om att skydda barn! Du gjorde rätt! Det kanske inte är första gången som mannen i fråga visat prov på sin handlingskraft, så var det i fallet som rör min son! | |
| wildcard | 2009-05-06 07:09 | |
![]() | Vi får hoppas att mannen reagerade på vad han såg när din son sparkade tillbaka. Han kanske inte såg hennes spark som utdelades just före. Om han bara såg att hans flickväns dotter blev sparkad av din son så kan jag förstå att han blev arg och reagerade/agerade. Däremot överreagerade han, man ska så klart aldrig ta till hot mot någon annan och att greppa ett barns arm på det viset, när inte någon annans liv är i fara är faktiskt att räkna som minst barnaga eventuellt olaga frihetsberövande om man skulle hårddra det och det är både otrevligt och olagligt. | |
| wildcard | 2009-05-06 07:14 | |
![]() | Proddad av: ja, våld föder ju inte våld? Han ringer sin ÄNNU större kompis som spöar barbis manliga vän osv... Om vi har tur så kommer inte den här snubben att jaga barn i fortsättningen och barbi kanske har skrämt upp honom så pass att hon i stället har förhindrat värre brott från denna man? Iofs tror jag inte det OM han är sjuk i huvudet men om han bara överreagerade (det mest troliga) kanske han lär sig att lägga band på sig tills han har alla fakta en annan gång och inte går in och spöar upp någon som inte råkar ha sina föräldrar i närheten! | |
| lusdrama - Ej medlem längre | 2009-05-06 08:30 | |
![]() | en no brainer-du gjorde rätt! olaga hot kanske är en rubricering? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-06 11:14 | |
![]() | Du gjorde HELT rätt | |
| Vankelmod | 2009-05-06 12:55 | |
![]() | en fråga bara...att din unge hamnade i dispyt med denna..har det hänt förr?...finns alltid logik i beteenden även om de verkar bisarra...möjligt att han var någon med bristande impulskontroll..möjligt oxå att bägaren rann över.. nu här i västerbotten står en lärare åtalad för att han tagit tag "strypgrepp" på en gosse i en matsal för att denne vägrat bära bort sina mjölkglas...som förälder skulle jag skämmas att åtala!!! och påpeka till telningen att nästa gång plockar du bort dina prylar... | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-06 12:59 | |
![]() | Skojar du Vankelmod? Tycker du det är ok att man som vuxen tar strypgrepp på ett barn för att han inte tar bort sitt mjölkglas?? Helt sjukt i mina öron, skulle anmäla bums!! Och till dej barbi så gjorde du helt rätt! Skulle absolut gjort detsamma. Spelar ingen roll vad din pojke gjort så får man inte bete sig så när man är vuxen. Vi pratar ju om en pojke på 9 år för böveln!! | |
| Vankelmod | 2009-05-06 13:01 | |
![]() | nej jag skojar inte..skulle däremot ifrågasätta dig som förälder vilka värderingar du har...barn kan ju faktiskt uppfattas som odrägliga o tom vara odrägliga även om mamma tycker det är världens gullunge..;) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-06 13:04 | |
![]() | Men det är klart att man ska ta tag i problemet men man får ALDRIG nånsin bära hand på någon. Det är förbjudet enligt lag med aga, visste du inte det? Du skulle ifrågasätta mej som förälder? Tillåt mej skratta:-) Jag har jobbat inom skolans värld hela mitt liv och skulle bli väldigt förskräckt om personalen tilläts ta strypgrepp på eleverna. Om mina barn blev utsatta för det skulle det ta hus i helvete kan jag lova! | |
| barbi | 2009-05-06 15:51 | |
![]() | Jag säger inte att min son är nån gullunge. Men det är helt fel (tycker jag) att en vuxen man gör som han gjorde! Min son vågar knappt gå ut och leka längre:( är det nån som vet om barn och rättegång? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-06 16:59 | |
![]() | Vad jag vet så får inte barn närvara vid rättegång utan man brukar använda sig av ett videoinspelat samtal med barnet. | |
| barbi | 2009-05-06 17:22 | |
![]() | och tack kissed | |