Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-05-08 19:24 | |
![]() | Emmy: Det är inte bara just överviktiga på pizzeria jag reagerar på. Gubben med andingssvårigheter och slemhosta som röker. Den pinnsmala "anorektikern" som äter ett salladsblad innan träningen. Och liknande... Jag ska inte säga att jag aldrig kommer hamna där, men just NU förstår jag inte att man inte ser stupet innan man går över kanten. Mollee: Det du sa om gravida: Kan inte annat än instämma. FRUKTANSVÄRT! Misshandel är vad det är! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:25 | |
![]() | Men Miss, det är väl skönt att känna sig bättre än alla andra? Vad klagar du över eg? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:26 | |
![]() | Äter bara halva pizzan. Dela pizzan med nån istället. Blir ju billigare också. Många har ju lärt sig att inte lämna kvar nåt på tallriken o det tycker jag man ska skita i. Ät tills du är mätt o skit i vad andra tycker. | |
| micro113 | 2009-05-08 19:27 | |
![]() | Klart jag gillar att må dåligt -- frågan är väl vad det angår TS. | |
| emmylicious | 2009-05-08 19:28 | |
![]() | Haha, tror det blir pizza imorgon då... ;) Och det handlar inte om ogillande och äckelkänsla, utan det är sympati, iallafall för min del. Dessutom så är väl anledningen att man fastnar i ett mönster, en rutin, som blir svår att bryta. Ett beroende, av t. ex. socker för överviktiga eller alkohol för alkoholister. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:28 | |
![]() | jag både dricker och äter för mycket när jag av olika anledningar inte vill vara i kontakt med mig själv. eller på ett vanemässigt/ reflekskoordinerat tillärt instinktivt sätt tror jag att det ger mig kontakt med mig själv att äta fast jag inte är hungrig och dricka mig full även om jag av erfarenhet vet att jag kommer att ångra det. tycker det är en bra fråga - vill jag må dåligt? det vill jag inte; men mitt medvetande är inte alltid starkt nog för att avgöra vad som är bäst för mig. | |
| Miss_jk | 2009-05-08 19:29 | |
![]() | Trash: Ja, självklart! Jag klagar inte ett dugg. | |
| Snoosy | 2009-05-08 19:29 | |
![]() | Prosti, mår du dåligt eftersom du uppenbart endast ser allt det negativa ? | |
| -tweedledum- - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:30 | |
![]() | Idag till lunch åt jag så onyttig mat att jag började må illa, så jag var tvungen att ta en portion till, fast den andra gången tog jag dillpotatis och fisk, för att jämna ut nyttighetsbalansen i magen och lindra illamåendet. Men det är alltid gott med hemmalagd bearnaissås och överdrivet stora nyfriterade pommes frites och hamburgare. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:32 | |
![]() | Äter också bara halva pizzan! Har hänt nån enstaka gång att jag kanske ätit 75 procent med det är sällan :) Men kolbxbo, det beror ju även på situationen. Om ex jag skulle träffa en ny karl och är hemma hos mina nyvunna svärföräldrar för första gången och blir bjuden på mat och svärmodern har lagt upp en portion åt mig, då är det nog rätt sannoligt att jag äter upp hela portionen av ren artighet och för att visa tacksamhet. | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-08 19:33 | |
![]() | Varför ens reta sig eller bry sig om andras ätande och utseende ,, har man inte nog med sig själv,, Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:35 | |
![]() | Jag skulle må dåligt om jag åt en halv portion bara så att en okänding 3 bord bort skulle vara utan äckelkänslor. Tänk på mig va! | |
| Snoosy | 2009-05-08 19:36 | |
![]() | ja det där med att vi överviktiga inte kan köpa oss en pizza utan att folk ska snacka, det är komiskt. Själv delar jag upp en pizza i, ibland 3 omgångar, men oftast 3. Men det vet ju inte folk när man kommer bärandes på en kartongask. :) | |
| Miss_jk | 2009-05-08 19:36 | |
![]() | Jag har inte nog med saker att störa mig på hos mig själv så jag måste störa mig på andra också... | |
| Snoosy | 2009-05-08 19:36 | |
![]() | *ibland 2 omgångar, men oftast 3 | |
| Miss_jk | 2009-05-08 19:37 | |
![]() | Snoosy: Nej tyvärr vet vi ju inte det och som vanligt så ser vi bara det vi ser. Det är ju så. | |
| Miss_jk | 2009-05-08 19:38 | |
![]() | Tyvärr... | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:42 | |
![]() | Jag förundras över trådskaparens självklara val att tro att den som är överviktig eller så mår dåligt. Det speglar nog snarare dennes syn på de som gör det och att han (?) mår dåligt av att "se det". Den där pizzan som den 140 kilo tunge äter, det kanske är en belöning, och det "första" den äter på länge, efter att ha gått ner 25-30 kilo? Jag väljer att inte må dåligt "för andras skull" om de inte uttrycker att de behöver min hjälp. Fö, så det där med rökningen och gravida eller mammor med barnvagn/små barn - fy fan! | |
| -tweedledum- - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:53 | |
![]() | Själv brukar jag sitta på ICA och mobba undernärda personer som lägger nyckelhålsmärkta produkter i sina varukorgar. Alla har vi olika fritidsintressen. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-05-08 19:54 | |
![]() | Nej, folk vill inte må dåligt. Jag struntar fullständigt i om en överviktig person köper en pizza, det finns verkligen annat i mitt liv som är mer intressant att lägga energi på än att sitta och fundera över hur vad andra stoppar i sig. | |