Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ppi | 2009-05-11 14:45 | |
![]() | ljusskenet var nog solen. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-11 14:46 | |
![]() | Jag har heller inget att göra, skall jag starta en till tråd tro? | |
| ppi | 2009-05-11 14:48 | |
![]() | Ja | |
| kajix | 2009-05-11 14:50 | |
![]() | I såna fall; I övrigt så känns det som att det finns 3 vettiga förklaringar till varför vi blir matade med skrämsel genom media titt som tätt. Pengar, pengar och gissa, pengar. Jag säger inte att våra stora svenska tidningar sitter och ljuger, men den här svininfluensahypen känns som om den vinklas rätt dramatiskt. Man har blåst upp det lite extra för att sälja. Sen kan jag tycka att man i och för sig ska ta på det på allvar ändå, givetvis. 2000 misstänka fall bara i Mexiko och lättspridd. Alla influensor bör ses med respekt. Men som mommes sa tidigare så är risken ofantligt liten. I vart fall för oss svenskar som sitter här långt upp i norden. Plus att jag tar bort dig från listan över misstänkta utomjordingar. | |
| Snoosy | 2009-05-11 19:57 | |
![]() | dyslekso, att vara misstänksam är väl lika med att ha konspirationsteorier ? viktor, det finns inget sammanhang mellan svininfluensan och ljusskenet/meteoriten. Vill bara få fram att man kanske inte alltid ska lita på allt som sägs i media. I en skvallertidning vet vi att hälften av vad som skrivs är osanningar. Men att komma med skrämselpropaganda i sveriges största nyhetsprogram är så lågt. Vi är i en djup lågjunktur. Vad media vill verkar ju vara att vi ska må sämre än vi redan gör. | |
| ppi | 2009-05-11 19:58 | |
![]() | Allt i Hänt extra är sant. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-11 20:07 | |
![]() | kajix: Jag vet inte om jag hajar din poäng riktigt. Kanske har så kallad dumhet slagit rot i mitt huvud, men det verkar som att du missförstått mig. Hade viruset varit så dödligt som media tidigare framställt det så hade UD aldrig tillåtit fortsatta resor till Mexiko. Det har hittats exempel på människor som varit helt immuna mot denna influensa. Jag tror alltså inte att man behöver vara rädd och ja, jag tror att media har blåst upp det och får det att låta mycket farligare än det är. | |
| kajix | 2009-05-11 20:17 | |
![]() | du missförstod mig, jag håller med dig. fast medias inställning till sanningen borde inte vara en överraskning. | |
| vulcan | 2009-05-11 20:18 | |
![]() | Snoosy: Media vill nog inte att vi ska må sämre. Du behöver inte tillskriva dem några mer djupgående motiv än de mest uppenbara: De vill sälja tidningar/program. Ett av de bästa sätten att sälja lösnummer är att - inte för ofta dock - använda sig av vad som ibland kallas för skrämmisar - artiklar och teman vars syfte är att göra folk rädda. När vi blir rädda för något dras vi ofta till det samtidigt i något slags komplext växelspel. Om inte annat vill vi ha mer information för att se HUR rädda vi egentligen ska bli. Det är ganska cyniskt, men någon hemlig agenda tror jag inte att svenska media har. | |
| swingmatism | 2009-05-11 21:04 | |
![]() | Har i San Francisco har det inte varit nagon hysteri - daremot ringde mor ifran Sverige och talade om hur hemskt det var. En skola i Sacramento, nagra mil harifran stangdes ned men man har hort ytterst lite om H1N1-viruset som de vill kalla det; storsta bekymret tycks ha varit att andra namnet sa att inte den redan daliga Amerikanska ekonomin skulle bli annu samre da lander runtomkring borjar bojkotta exporten av griskott. | |
| Snoosy | 2009-05-11 23:19 | |
![]() | vulcan, anser du att det är rätt att ljuga för att sälja lösnummer eller för att folk ska titta på nyheterna ? Det slutar ju bara med att man inte kan ta nyheterna på allvar heller. | |
| Snoosy | 2009-05-11 23:21 | |
![]() | swing, ja men det är väl det som är syftet med svininfluensan. Att vi ska bojkotta griskött. Det är så sjukt att media får hålla på att manipulera på det sättet. | |
| vulcan | 2009-05-12 00:09 | |
![]() | "vulcan, anser du att det är rätt att ljuga för att sälja lösnummer eller för att folk ska titta på nyheterna ?" Nä klart jag inte anser - hur i all världen kan du tolka det jag har skrivit så??? | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-05-12 00:12 | |
![]() | Fokus har en intressant artikel i senaste numret om ämnet ifråga. | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-05-12 00:20 | |
![]() | Jag skulle vilja låna vissa människors hjärna då och då, vilken tripp. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-12 00:24 | |
![]() | Jag skulle vilja låna ett par vita skor, vilken promenad. | |
| vulcan | 2009-05-12 00:37 | |
![]() | Lysande idé P.D - låt oss göra ett antal spin-offs på "Being John Malkovich" | |
| Jesper M | 2009-05-12 00:58 | |
![]() | jag har varit från allt vad nyheter heter i två veckor. och idag landade jag på frankfurts flygplats, där möts jag av en massa asiater med munskydd. WTF?? tänkte jag. sen så fick jag tag på en amerikansk tidning, och det hela lät ju inte så vidare värst farligt. men ALLTID har asiater på sig munskydd så fort det pratas influensa, det är såklart förståeligt om man är i ett smittat område. men på en flygplats där ingen annan har munskydd känns väl lite omotiverat? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-12 01:44 | |
![]() | flygplatser är ändå de platserna som folk reser till och från Mexiko från så. Sen är det klart att asiater har på sig munskydd av gammal vana. Så mycket storstäder i östasien så man måste typ gå med munskydd när man är sjuk. min spontana fördom bara ^^ | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-12 02:52 | |
![]() | Passande nynn "Those who are dead are not dead, They're just living in my head. And since I fell for that spell, I am living there as well" | |