Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 702 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stol | 2009-05-14 21:01 | |
![]() | Sjukkassan finns inte till för att hjälpa folk att komma tillbaks till arbetslivet utan deras främsta uppgift är att förhala utbetalningar och trötta så att man till slut skiter i det man har rätt till. | |
| Ässät | 2009-05-14 21:05 | |
![]() | När jag blev utförsäkrad från FK så fick jag hjälp av en jobbcoach som inriktar sig på personer med arbetshinder på Arbetsförmedlingen. Jättebra faktiskt. Hon tog mig på allvar och tog fram de jobb/praktikplatser som skulle vara mest lämpat för mig eftersom jag har tre hinder som gör att jag inte kan ta vad som helst. Jag har nu fått arbetsprövning på ett ställe för att kolla om jag klarar av att jobba 8 timmar. Det går bra och personalen där är helt underbara och tar hänsyn till vad jag klarar och inte.. | |
| stol | 2009-05-14 21:05 | |
![]() | Det finns knappt någon arbetsförmedlare som har hjälpt en person att få ett jobb än mindre har försäkringskassan hjälpt till att en sjuk ska kunna återvända till ett arbete eller rehabilitering. Det är bara att konstatera att välfärdssamhället har monterats ner för gott. | |
| stol | 2009-05-14 21:07 | |
![]() | Du har haft en himla tur. | |
| le-lou | 2009-05-14 21:10 | |
![]() | stol borde flytta utomlands | |
| Ässät | 2009-05-14 21:10 | |
![]() | Det ska finnas en jobbcoach på varje Arbetsförmedling. Jag ville bara ut i arbetslivet igen, inte krav på att det skulle bli jobb på det hela.. hon såg på mig att jag verkligen inte ville gå hemma längre. Nu har jag Aktivitetsstöd istället för Akassa men det är samma lilla inkomst men jag får känna mig behövd och det är jag glad över | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-14 21:11 | |
![]() | telefonförsäljare har väl handsfree? då har du en hand över till och med, djtörna. | |
| ozzypozzy | 2009-05-14 21:41 | |
![]() | När jag bröt armen då min flicka var nyfödd, alltså jag var mammaledig, så godkände Fk inte min sjukskrivning, de tyckte jag kande ta ut mina föräldradagar istället, trots att jag varken kunde bära lyfta, byta blöjor eller lägga till och amma utan hjälp. Hela min hand och tumme var ingipsade och min make fick ta tjänstledigt för att vara hemma och hjälpa mig. Man är väl föräldra ledig för att ta hand om sitt barn i alla fall. | |
| Tess 08 | 2009-05-14 22:42 | |
![]() | karpaltunnel... borde du inte opereras då? | |
| SylphiD | 2009-05-14 22:45 | |
![]() | Eller alfakassan, det är riktiga hejare de. Jag har inte fått några pengar sen februari månad. | |
| nystan1 | 2009-05-15 05:58 | |
![]() | Min barnmorska berättade om en tjej som går hos hennesom hade sökt havandeskapspenning, som inte fick svar på sin ansökan förrän en och en halv vecka EFTER att hon skulle gått. Heja heja.. | |
| BlondBrigade - Ej medlem längre | 2009-05-15 09:16 | |
![]() | Jag har vid fyra tillfällen varit i kontakt med försäkringskassan, alla gånger har det handlat om ganska långa sjukskrivningar pga. arbetsskador eller olyckor. Tre gånger har det hela löpt på utan några problem, en gång strulade det till sig, och då rejält. Det mest enerverande var att ingen ville ta något ansvar och att de nästan genast började kommentera mina frågor och klagomål med dylika kommentarer som "det vet jag inte" eller "det är inte vårt jobb". När man som icke insatt behöver hjälp (och erbjuder sin hjälp) istället blir bemött med kallsinningt ickeförståelse och rent motarbetande personal förstår jag att folk blir förbannade. Samtidigt kan jag ibland bara himla med ögonen åt vissa saker som folk klagar över. FK är en hjälp, ingen välgörenhet. Några viktiga saker att tänka på när man går till FK är att alltid vara trevlig men bestämd, veta vad det är man har rätt till och att aldrig ge upp. På försäkringskassan faller skiten lustigt nog väldigt ofta uppåt istället för nedåt. | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-05-15 10:31 | |
![]() | Om dom har missat en utbetalning så kan man gå dit och få sina pengar på en gång,finns visst nån lagtext som säger det. MEN jag vet inte om det gäller numera,förut var det så iaf. | |
| djtörna | 2009-05-15 15:13 | |
![]() | Jo,operation är sista utvägen.....men var god vänta du har plats 3865 i kön...=(. och det finns absolut jobb där man inte behöver båda händerna...typ på FK där man sitter med ett headset och ringer upp människor och talar om för dom att man inte är" tillräckligt sjuk" för att ha rätt till sjukpenning!! | |
| djtörna | 2009-05-15 15:18 | |
![]() | Tack för tips angående jobbcoach på AF,visste inte att det fanns sådana,=) | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-05-15 22:15 | |
![]() | Men är man kapabel att arbeta ska man inte ha sjukpenning! Sen är det ju faktiskt inte FK som ska se till att du får ett jobb, det är det ju AF som gör... (HAhahaha!!) Fk har ju gjort en bedömning att du klarar av ett arbete, oavsett om du har en eller två händer, sen är det ju upp till dig och AF, som sagt. Det mesta funkar bara man vill!!!! | |
| någonannan | 2009-05-15 22:31 | |
![]() | Din fk -handläggare har blåst dej, det är din "personliga handläggare# som även betalar ut dina pengar. Lätt att skylla på ngn annan. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-15 23:14 | |
![]() | på någonannan menar du`? | |
| ordfröken | 2009-05-15 23:39 | |
![]() | ozzypozzy: det verkar ju helt galet ju!! Måste ju ha blivit något allvarligt fel där! | |