Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 800

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BiNo8 - Ej medlem längre2009-05-15 10:55
Antal inlägg: 3473

13

heeting - Ej medlem längre2009-05-15 11:44
Antal inlägg: 442

13 känns rimligt ja...

KarnaK - Ej medlem längre2009-05-15 11:46
Antal inlägg: 34

Vår äldste är 12 och totalt yr i bollen (hårt ärvtligt belastad) så eftersom han troligtvis skulle glömma den någonstans och för att den inte skulle vara stöldbegärlig fick han för drygt ett år sen en enkel mobil.

Eftersom den är så ocool så har han aldrig med den någonstans. Han har alltså inte blivit av med den, men vi kan ju inte nå honom heller, men det är inget stort problem eftersom han dyker upp när han blir hungrig och han är på fotbollsplanen 90% av tiden.

bergliot2009-05-15 12:20
Antal inlägg: 36

Så länge barnen går i "småskolan" dvs så länge det finns fritidsverksamhet fram tills föräldrarna hämtar efter arbetet så har de INGEN användning av egen mobil.- det finns alltid vuxna omkring dem och möjlighet att tex låna telefon vid behov. Fritids sträcker ju sig, som de flesta vet, tom tredje klass dvs barnen fyller eller har fyllt 10 då de börjar vara ensamma efter skolan. Då kan det bli aktuellt att diskutera ev behov av mobil. Det är min åsikt.
Min minsta dotter går i tvåan och har epilepsi. I hennes fall blir det sannolikt aktuellt med egen mobil när hon inte längre har fritids. Då för att hon snabbt skall kunna nå en vuxen om hon mår dåligt. Men hon tjatar redan nu efter nu efter egen mobil.. hon kan väl tjata.. Och jag irritera mig på de vuxna som gav klasskamraterna egna mobiler innan de var torra i byxorna...

lmammapptuss2009-05-19 12:24
Antal inlägg: 17

Vi bor i en liten fjällby med lika långt till allting. Min man jobbar borta hela veckorna o jag är mycket till fjälls o rider, jobb, då behövs mobiltelefon. Vi har inte ens fast telefon då det så sällan går att få tag på den som det rings till. Ungarna har fått våra gamla mobiler allteftersom. Så så fort de börjat skolan får de mobil. Bodde jag i en stad veti faan. De används alldeles för mycket till allt utom att ringa med.

Skid Row - Ej medlem längre2009-05-19 12:30
Antal inlägg: 559

Jag skaffade min i 1an på gymnasiet haft den sen dess typ 4 år elelr nåt använder den sällan

Pseudonymf2009-05-19 21:51
Antal inlägg: 8282

13 var jag, då jag behövde den när jag var ute i stallet 24seven och var ute på mycket längre ritter i skog och mark. Men jag anser att har vi klarat oss utan mobiler så länge, borde väl barn idag klara sig fram till att de börjar högstadiet iaf. Jag har svårt att förstå logiken i att ge en 6-åring en mobiltelefon, men man kan inte få grepp om allt :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?