Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BorderBeta | 2009-05-15 23:50 | |
![]() | Jag skulle ha ammat Reinfeldt i direktsändning och sagt följande, mycket talande vers. "Oh höstmåne, vojne vojne." Typ 10 ggr. Sen hade jag tagit fram en skylt där det stod: "Befria Sverige från Smyckeskladd!" (Citat: Risotto) | |
| BorderBeta | 2009-05-15 23:51 | |
![]() | *fan vad jag känner mig kreativ ikväll* | |
| Minta | 2009-05-16 00:17 | |
![]() | Jag skulle göra något snällt, t ex stå på en plats och tala om för varje människa jag möter de positiva, vackra saker jag ser hos honom/henne. | |
| Orm | 2009-05-16 00:28 | |
![]() | Risotto: Fina lödningar imponerar kanske på många men inte på mig. Jag har väl helt ok metallhantverksfärdighete r men tycker att traditionellt hantverk oftast hamnar i vägen för andra uttryck som är mycket mer intressanta än t.ex en prinsessinfattning av en sten. Har gjort praktik på en guldsmedja och skulle absolut aldrig vilja ha en egen sådan. Mest en massa lagningar av folks gamla släktsmycken. Då gör jag hellre nåt annat för brödfödan. | |
| Pumpagubben | 2009-05-16 00:54 | |
![]() | Är det ingen som funderat över att SL inte lyckats peka ut den vandaliserade vagnen? SL dokumenterar sedan många år all skadegörelse och polisanmäler detta. Filmen är lika fejk som Odells psykbryt men kulturminister, SL och tyckar-maffian går i taket - grundlurade. Det är konst =) | |
| syvhille | 2009-05-16 00:56 | |
![]() | Risotto, förarkt är inte heller något vackert hanterk oavsett var det är skapat någonstans | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-16 01:04 | |
![]() | Att tända en cigarett vid fel tillfälle är nog det värsta man kan göra. Det skapar debatt. Att måla en vacker tavla verkar lite ute. Lite sorgligt på ett sätt. | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-16 09:12 | |
![]() | Orm, jag hänger inte riktigt med på vad du menar, att en guldsmed bara gör lödningar dagen i ända? Nej hantverket handlar om så mycket mer, och det gäller allt riktigt hantverk, att vara noggrann i alla steg för att slutresultatet ska bli så bra som möjligt. Det ärä egentligen då vi pratar konst tycker jag, då man är ute efter att skapa något extraordinärt med god kvallitet. Graffitti är konst i rätt samanhang och om det görs på ett sätt som folk kan njuta av. Att göra en video där man planlöst vandaliserar "pisstråket" vid Slussen med svart sprayfärg eller att göra dito på en tunnelbanevagn är inte konst enligt mig. | |
| mrperfect | 2009-05-16 10:18 | |
![]() | Jag backar som vanligt upp Risotto för hans behärskade och relevanta inlägg som jag dessutom håller med om. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:21 | |
![]() | Konst och hantverk är två olika begrepp. Konsthantverk är ett tredje. | |
| Minta | 2009-05-16 10:25 | |
![]() | Nej, konst och hantverk är inte alltid samma sak. Däremot kan hantverk vara konstfärdigt och en konst att behärska. | |
| mrperfect | 2009-05-16 10:31 | |
![]() | Alla barnen gör något vettigt utom Jack Han går på Konstfack | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:38 | |
![]() | Ett litet tips till alla konstkritiker där ute: Säg inte att det och det inte är konst om allt ni inte gillar, för det låter väldigt miffigt. Säg att ni inte tycker det är bra konst istället. Då låter det som att ni vet vad bra konst är (ingen behöver ju veta att det är luffarslöjd ni tänker på). | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:47 | |
![]() | luffarslöjd är verkligen ett fint konsthantverk tycker jag | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:47 | |
![]() | Jag skiter i om det är konst eller inte. Jag vill inte betala för det i alla fall. Privatisera konstfack. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:48 | |
![]() | well dont? | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-16 11:01 | |
![]() | Men spelat psykbryt eller medveten vandalisering kan aldrig bli konst hur gärna man än vill ha det till det. Om det sen kostar samhället en massa pengar så tycker jag självklart att förövaren ska stå till svars för sina handlingar och instutionen vars namn de handlar i ska också ha sin släng av sleven. För att det ska vara konst så måste det i alla fall vara något som har potential att vinna beundran och vara unikt, annars är det bara kladd och slöseri med tid, kanske inte för förövaren men för alla andra som ska recensera. Tack Mr.P. för uppbackningen. | |
| Qaima | 2009-05-16 11:29 | |
![]() | Vad skulle de säga om man gick och klottrade på deras skola, på deras arbetsplats....... | |
| ingson | 2009-05-16 11:43 | |
![]() | Jag har nu låtit trycka upp nya visitkort där min titel anges : "performanceskonstnär" Varje gång någon tycker att jag uppträder underligt visar jag mitt visitkort och klargör att jag just har skapat ett konstverk. Reaktionerna är sådär lagom positiva, men alla förstår sig ju inte på konst | |
| canvas | 2009-05-17 00:24 | |
![]() | bra plumspapper nu vet vi vad vi ska säga för att inte framstå som idioter! jag funderar själv på att sätta in mina sista pengar på ngn pokersite och spela ihop tillräckligt med pengar för att köpa en revolver och sedan skjuta mig(givetvis skall jag filma det hela). Vad tror ni skulle det vara nyskapande lr skulle jag klassas som en wannabevadhonnuheterkonst facktjejen? | |