Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 20 014 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stefanf | 2009-05-16 13:08 | |
![]() | Jag kommer nog inte att orka masa mig iväg (lite struligt med valsedlar och sånt också då jag inte är svensk medborgare) men skulle kunna tänka mig att rösta på PP just för att få ett fokus på personlig integritet. Tanken/förhoppningen skulle då inte vara att jag verkligen vill att PP ska styra EU men kanske tvingas övriga partier att faktiskt vässa sig, lyssna och lära sig lite mer om något som är viktigt för väldigt många. Fildelningsproblemet är helt ointressant för mig personligen. | |
| Robban_dårå - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:12 | |
![]() | Trashone, berätta vad det är som du inte förstår. Om du nu orkar att skriva mer än en mening förstås. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:12 | |
![]() | Vet inte om jag orkar svara med puss gullan och dyl till dig. | |
| _lula_ - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:13 | |
![]() | Jag lyssnar på en utfrågning på radio nu och är inte så imponerad. | |
| Robban_dårå - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:14 | |
![]() | Fullständigt obegripligt inlägg. Gör om, gör rätt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:14 | |
![]() | Är du inte nykter? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:22 | |
![]() | Jag kommer (troligtvis) att rösta på Junilistan. Dom är inte emot EU, men dom vill begränsa eus inflytande. Sossarna o moderaterna är i eu som två tummar i samma r*v, dom nickar ja o amen till allt. Även EAP är därför ett intressant alternativ. Under alla omständigheter behövs det fler åsikter i eu. Av den anledningen kan pp också behövas, men jag skulle aldrig rösta på dom. | |
| Ades | 2009-05-16 13:25 | |
![]() | Piratpartiet! Rösta på dom = Ja 27 år | |
| Mimikryp | 2009-05-16 14:25 | |
![]() | Nej, det tänker jag definitivt inte göra! | |
| Pillemarisk | 2009-05-16 15:05 | |
![]() | tydal----väl formulerat...tänker typ lika....ska rösta på piratpartiet.. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-18 02:14 | |
![]() | Piratpartiet är det enda parti som till fullo representerar mina åsikter i samtliga moralfrågor och intressen. Jag ger dem min helhjärtade röst, men vill samtidigt lägga in en brasklapp för att jag inte vill uppmuntra någon annan att rösta som mig bara för min skull, utan efter en saklig övervägning av hur de egna intressena tas upp i partiprogrammet. Man måste komma ihåg att en röst utan fullständig föregående analys av argument och sakfrågor är en röst som inte skänker någon tröst i ignoransens tyranni. //Karsten, PhD | |
| 655556 | 2009-05-18 02:32 | |
![]() | Min "världsbild är så komplex" att jag troligtvis aldrig kommer rösta något annat än blankt. ;) | |
| 655556 | 2009-05-18 02:34 | |
![]() | ang. pp. Intressant företeelse och jag stödjer deras sak. Dock är det synd att så många, framförallt unga, kommer rösta på et parti som vi vet mycket lite om vad gäller andra frågor. Att kalla dem för enfrågeparti är dock lite väl magstarkt. De är nybildade och kommer säkerligen fixa till sig en konformistisk partipolitik likt alla andra partier, troligtvis med starka inslag av liberalism o.dyl. | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-18 03:25 | |
![]() | Ganska intressant att folk envisas med att lyfta fram "andra frågor" som om de vore intressanta... de senaste tio åren har jag nog inte sett nåt parti hålla fast vid nåt längre än till dagen efter valet. Känns betydligt bättre att rösta på ett parti som tycks hålla fast vid en fråga och eventuellt till och med kommer stå för vad de sagt även efter de blivit valda. Däremot är det meningslöst att kasta bort sin röst på partier som gång på gång visat att de inte har nåt intresse av vare sig demokrati eller lojalitet mot väljarna. Visst tycker de etablerade partierna om att gnabbas lite för syns skull, låtsas ha varsin färg eller placering på nåt slags fiktiv höger vänster-skala, men de står smärtsamt enade så fort nåt nytt parti börjar bli populära... nej nej... inga idealister i politiken tack, då kanske vi måste börja stå för våra beslut... Rent tekniskt behöver väl inte ett parti ens ha en åsikt i några frågor? Det finns mängder av utredningsgrupper, departement och andra byråkratiklumpar fulla med överbetalda kräk som utreder allt möjligt för att sen överlämna ett ja/nej-formulär till våra politiker som kryssar i den ruta som rekommenderas av utredningen. Politik handlar så vitt jag förstått om att delegera, ta beslut och sen stå för dem, det behövs inget partiprogram för sånt och skulle frågor uppstå på vägen, anställ ny expert. Det är ändå arbetsgivaren (du) som betalar. Jag röstar på vad som helst utom de gamla vanliga partierna och eftersom jag gillar saker som är gratis så ligger piratpartiet bra till, skulle det dyka upp ett gratis-knark-parti eller sova-hela-dagen-parti så skulle nog det också funka, men än så länge känns piraterna som det enda vettiga alternativet. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-05-19 23:36 | |
![]() | Alfonetic, Jag tycker att du sammanfattar mina ståndpunkter i ämnet på ett alldeles acceptabelt och godkänt vis, och kan inte annat än hålla med och lyfta på glasögonen och rynka en aning på ögonbrynen. Jag måste nypa mig själv i ögat för att försäkra mig om att jag inte inbillar mig det jag läser, eftersom jag lika gärna skulle kunna tro att det är jag själv som skrivit detta. Detta är inte på något sätt menat som en hyllning, men jag tycker ändå att det är viktigt att meddela när man ser någon som har åsikter som är korrekta uttrycka dessa på ett sansat och välbehaligt vis. //Karsten, PhD | |
| NarNarGoon | 2009-06-02 18:52 | |
![]() | Enligt SvD ligger Piratpartiet på 7,9% i senaste opinionsundersökningen. Här på Beta säger 22% av de som svarat att de tänker rösta på det partiet. Vad tror ni den skillnaden beror på? Har ingen teori själv men är nyfiken. | |
| __ehlin | 2009-06-02 18:55 | |
![]() | piraterna fick min röst.. = ) | |
| Lesptisk | 2009-06-02 22:04 | |
![]() | Det finns alltså fler partier? De ser likadana ut härifrån... | |
| meimse - Ej medlem längre | 2009-06-02 22:39 | |
![]() | Synd att piratpartiet är så enfaldigt annars vore det kul att se en piratflagga vaja på euparlamentets byggnader. | |
| Mimikryp | 2009-06-03 19:12 | |
![]() | NarNarGoon; Kanske kan bero på att det finns många på Beta som inte uppnått röst-bar ålder? meimse; Och röstar vi in sossarna får vi se deras röda ros svaja där? Tveksamt... | |