Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| remvanrijn | 2009-05-16 09:40 | |
![]() | Njea, har svårt att bara köpa det, som jag sa i Holland brasar man på i 130- 140, trafiken är tätt, avstånden korta, bilar överallt till höger o vänsterom en och ädådör där relativ mindre folk på vägarna än i , då kan inte hastighet vara den mest avgörande faktorn enl. mig.. | |
| remvanrijn | 2009-05-16 09:41 | |
![]() | hmm* avstånden mellan bilarna.....*och ändå... (förlåt, lappens tangbord är lite känslig..) | |
| Limer | 2009-05-16 09:42 | |
![]() | Kan det kanske vara så att Holland geografiskt ligger gynnsammare till vintertid? | |
| Legobiten | 2009-05-16 09:43 | |
![]() | "Farten har ingen betydelse sålänge föraren har god uppmärksamhet på trafiken och koll på väglaget (anpassa hastigheten efter omständigheterna är självklar för mig)." I vilken verklighet lever du? Det är ju det som folk inte kan. Jag anser att lagar inte har någon betydelse sålänge medborgarna har god moral och koll på att de inte sysslar med olagligheter (att inte begå brott är självklart för mig) | |
| remvanrijn | 2009-05-16 09:50 | |
![]() | Lego; vissa personer snattar, men ALLA får fritt komma i i affären, bara de som etappas med stöld blir lagförda.. men för att vissa inte behärskar trafiken , måste ALLA hålla sig till 110 km/tim... Var är logiken? | |
| Limer | 2009-05-16 09:52 | |
![]() | Men för helsicke Rem - nu får du väl ändå vässa till dig lite? Andra köpare i affären dör väl inte om nån nu inte skulle kunna låta bli att snatta? En sak vore väl om fortkörarna bara körde ihjäl sig själva, då skulle inte jag vara den som hindrade dom. | |
| Mammaoxå | 2009-05-16 09:57 | |
![]() | Jag har bekanta som förlorat sitt barn som blev påkörd. Jag vet att hastiheten har betydelse. Jag glömmer också bort mig ibland och kör för fort, men försöker ändå tänka på konsekvenserna | |
| Legobiten | 2009-05-16 09:58 | |
![]() | what?? men vem avgör om man tillhör de där "vissa" som inte kan behärska hastigheter 110? om man ska koppla till ditt långsökta argument så anser du dig vara en bra tjuv som aldrig kommer åka fast då eller? Grejen är att när du väl snattat för sista gången så har du i alla fall inte ihjäl dig själv, kassörskan och kunderna i kön som du gick förbi. | |
| mrperfect | 2009-05-16 10:03 | |
![]() | Om jag kör perfekt i 150 och Nisse långsam plötsligt gör en felmanöver så blir det ju en allvarlig olycka hur skicklig jag än är... så om jag kör 70 så hinner jag med att bromsa och dessutom kanske avvärja fara., så visst spelar hastigheten in .. | |
| Zickzacker | 2009-05-16 10:08 | |
![]() | www.garaget.org/vide...6w 9fbpg5ah | |
| remvanrijn | 2009-05-16 10:09 | |
![]() | Skall kanske upprepa det jag nämnde tidigare; i tätbegyggd område förespråkar jag inte höjda hastigheter. det jag pratar om är lriksvägarna och motorvägarna. Där finns ju minimalt eleler inga möta mellan bilister o gående. Kör jag till stockholm och det är bara andra bilister , så deltar alla på lika villkor,och då är där en risk att man omkommer i trafiken , ja.. .Man lever livet och det är förenad med en visst risktagning.. Åker man utförsåkning är det förenad med en viss risk, antingen om du själv åker omkull, eller nån annan som majar ner en.. (jag är kanske mera fatalistisk än ni andra här..?) | |
| remvanrijn | 2009-05-16 10:12 | |
![]() | Hmmm .. I mitt hemland kallas en volvo för en bil tillverkad i Sverige av svenskar för folk som egentligen inte vågar delta i trafiken...Om jag läser era ideer här tycker jag den är helt besannad.. | |
| Limer | 2009-05-16 10:15 | |
![]() | Jag måste nog börja med att säga att jag hoppas att jag misstolkade ditt inlägg här lite granna (eller rätt mycket). "alla deltar på lika villkor och då är där en risk att man omkommer i trafiken" Vad i helsicke menar du? Det är mycket möjligt att du sitter helt själv i din egen bil och kan få det till nån häftig liten lek med din egen odödlighet, men vad sitter i bilarna runt om dig? För din egen skull hoppas jag att du slipper uppleva att du pga såna tankar slipper stå vid någon väggren och inse att du kört ihjäl nån annans barn bara för att deras bilkörande förälder gett sig in i "leken". | |
| mrperfect | 2009-05-16 10:23 | |
![]() | Grundiden är att alla kan göra fel och att man har nollvisionen som mål, dvs att ingen skall omkomma i trafiken, därav alla knasiga lösningar i trafiken, fast irriterad blir man. | |
| krutmarie | 2009-05-16 10:26 | |
![]() | Jag håller helt med om att hastigheten kunde höjas på våra stora motorleder. Finns ju många med både 2 och 3 filer som är lämpade för kanske 120 km istället för 90 max 100. I tättbebyggt område räcker det helt klart med 50 och utanför dagis/skola SKA det vara max 30 km. Eftersom jag gillar att köra fort där det går (är kanske nån odefinierad sjukdom?) så är enda möjligheten egentligen att åka till Tyskland och köra autobahn. Dessutom, som redan skrivits här av någon, skulle det vara höga böter på att snacka i mobil utan handsfree, sminka sig med hjälp av backspegeln eller sitta och kolla GPS:n eller käka smörgås samtidigt som man kör. Det finns ta mig tusan INGEN bilförare som kan ha full uppmärksamhet på vägen om man inte är koncentrerad på just bilkörningen. Har själv haft körkort nu i 44 snart 45 år utan anmärkning (har väl haft lite tur också när jag kört för fort), fick min första P-bot förra fredan och det kändes hårt. Hade glömt ställa in tiden på P-skivan helt enkelt. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:51 | |
![]() | remvanrijn vet ej vart du får det ifrån? Runt ett par hundra dör varje år i trafiken i Sverige medans i Holland dör 1000 personer och bland dom 40 barn per år | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:52 | |
![]() | surfhastighet? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-16 10:58 | |
![]() | rem en annan sak om vi pratar bensinpriser, förra året tankade jag och min man i Holland, bensinen kostade över 20 kr litern då, så då är väl sveriges bensin "billig" | |
| nystan1 | 2009-05-16 11:04 | |
![]() | Jag förstår inte varför man har så bråttom att man inte kan hålla 120 på motorväg. | |
| YamahaJet | 2009-05-16 15:48 | |
![]() | Starkt argument beträffande trafikdöda BiNo. I Sverige dör ca 400-500 personer om året i trafikrelaterade olyckor. För USA är siffran ca 40 000. Alltså måste det vara ungefär 100 gånger farligare att färdas i bil där borta? Fortsätter man med din proportionskorrigerade matematik kanske det innebär att dom kör 100 gånger fortare där? | |