Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Malla13 | 2009-05-16 20:31 | |
![]() | Trashone: Varför det? För att människor är mer värda än djur? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:32 | |
![]() | Ja. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:32 | |
![]() | Malla, det är ett moraliskt dilemma att stänga in djur i fållor så de inte har någon flyktväg och samtidigt inte skydda dem mot inkräktare. Det gränsar till djurplågeri i mitt tycke. Håller fullständigt med dig om att man kan låta de vilda djuren vara ifred men ska vi ta oss rätten att skydda våra barn så kan vi också skydda våra tamdjur i viss mån. Tycker absolut man först ska vidta andra åtgärder än att skjuta ett rovdjur, det finns många sätt att skydda tamdjuren på. Däermot verkar det lite väl optimistiskt att ha nollvision när det gäller skyddsjakt. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:39 | |
![]() | Du får väl bli vegan då Malla13 om du inte redan är det. Då kunde de vilda djuren få större ytor att röra sig på. Tamdjuren finns ju i stor skala för att alla övergödda människor (ja både feta och smala) vill äta kött jämt och ständigt. | |
| Malla13 | 2009-05-16 20:39 | |
![]() | Plumspapper: Det jag försöker säga är bara att människor tar mer och mer av naturen av egoistiska själv, sedan skyller vi på att djuren inkräktar på våra marker, mm. Vi borde inte ha mer rätt att bestämma löver naturen än vad djuren har. Vi människor har blivit kloka och kan prata, bygga, jobba , mm.. men ger det oss rätten att bestämma över att människor har mer tillgång till jordklotet än vad djuren har. Jag läste någonstans minns inte redigt var att varje timme skövlas det ner 35 fotbollsplaner storlek med skog runt om i världen. Det är ganska mycket djur som går till spillo den i den skogen, allt från småkryp till större djur. För människan ska ha möbler, bostäder och plats att bo på. Tyvärr så är vi alla människor i stort sett lika goa till denna förstöring eftersom att vi alla har möbler, bostäder mm.. Jobbigt faktum! | |
| Malla13 | 2009-05-16 20:40 | |
![]() | Plumspapper: jag diskuterade inte ämnet om att äta djur, utan om att djuren har exakt lika stor tillgång till naturen som människor har. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:42 | |
![]() | Malla13: Vad är naturen? Boskap som människan tagit fram? Nej, inte så länge den inte är utplanterad. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:43 | |
![]() | Vildhästarna i USA äter x antal ton gräs, så vi borde dela på exakt lika mkt gräs. Glasklart! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:46 | |
![]() | "Plumspapper: jag diskuterade inte ämnet om att äta djur, utan om att djuren har exakt lika stor tillgång till naturen som människor har." Snakca om att stoppa huvudet i sanden... Begriper du inte att anledningen till att människan med tillhörande boskap tränger undan de vilda djuren är att människan använder landytor till att föda upp djur och djurfoder. Lösningen är liksom inte att dela med sig av boskapen till rovdjuren genom att tillåta levande offer i inhägnat utrymme. Lösningen är att retirera och det innebär att du får dra ned på din egen köttkonsumtion. | |
| Malla13 | 2009-05-16 20:56 | |
![]() | Plumspapper: DU är dålig på att läsa rätt tror jag. JAG diskuterar NATUREN...som GUD skapade om det nu va han..INTE något människan har framställt..Den VILDA naturen... du vet där ute finns det hjortar, vargar,rävar,björnar,fågl ar, och mycket annat...den delen skölvas ner för att folk vill ha möbler, TRÄ till huset du bor i..eller lägenhet..såvida du inte bor i ett tält.. DEN naturen skövlas ner... VAR ska dem vilda djuren ta vägen? Har du plats i din trädgård till dem?? Jag pratar inte om att folk äter kött, håller våra boskap inlåsta,eller att vi konsumerar kött.. Jag har LÄST på aftonbladet om en aligator som låg på vägen och orsakade en stor bilolycka..och utav det startade jag tråden..GÅ tillbaka till första sidan och läs vad jag menar så kanske du fattar vad dte e jag vill diskutera. Inte köttindusti, våra tamdjur mm.. NATUREN den VILDA naturen..våra vilda djur... DET e dem jag pratar om, sedan att DU blandar in det andra det får ju DU stå för. SÅ lätt va det! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:58 | |
![]() | "Om det kommer in vargar som börjar äta upp våra får går vi ut och skjuter ihjäl dessa vargar." eller alternativt "OM DET KOMMER IN VARGAR SOM BÖRJAR ÄTA UPP VÅRA FÅR GÅR VI UT OCH SKJUTER IHJÄL DESSA VARGAR" | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 20:59 | |
![]() | Ja men du får väl sluta äta hjort, älg, fågel och fisk då... Då har de vilda djuren mer vilt att äta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-16 21:00 | |
![]() | Detta är bra underhållning iaf. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 21:02 | |
![]() | :) Malla13: Hittade en väldigt tydlig artikel i Aftonbladet som du kanske kan läsa: www.aftonbladet.se/k...e4 55332.ab | |
| Malla13 | 2009-05-16 21:04 | |
![]() | plums: jag äter inte hjort,älg,fågel eller fisk..så det är inget problem för mig. Synd bara att du har problem att förstå TRÅDEN... Du får fortsätta diskutera mat med någon annan... Du anser tydligen att människan har mer rättigheter till naturen än människan..jag är INTE av din åsikt. | |
| Malla13 | 2009-05-16 21:05 | |
![]() | Än djuren ska der vara..=) | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 21:06 | |
![]() | Malla13: När har jag skrivit att vi har mer rätt till naturen? Jag skrev att man bör skydda tamdjur i viss mån men att man bör minska ned antalet tamdjur. | |
| Malla13 | 2009-05-16 21:09 | |
![]() | Plums: Tack för länken..ska läsa den sedan... Det finns mycket i våra liv som bidrar till att förstöra naturen...TYVÄRR... och jag hoppas innerligt att vi människor verkligen skulle vilja göra något åt det. Jag vill bara få fram att det är konstigt att människor ska verka bestämma allt på denna planeten. Att fritt skövla ner djurens hem..oavsett om det är för mat, möbler, boende... VEM ger oss rätten till det. Vem har sagt att jorden är människans? Tänk om djuren kunde komma och skövla ner våra bostäder. Skulle det vara ok? Troligtvis inte..dem skulle avrättas på platsen. Människor gör som dem vill med ALLT!! | |
| Malla13 | 2009-05-16 21:10 | |
![]() | Jag har aldrig sagt att du har sagt det heller.. jag tycker att din antydan i det du skriver verkar vara så att människor har mer rätt till jorden än djuren. thats it! | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-16 21:13 | |
![]() | Var antyder jag det? | |