Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 800

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nunnelunan2009-05-18 19:12
Antal inlägg: 1172

I matbutiken stör jag mig (som storkunsument av mjölk, filmjölk och yoghurt) på kassörskor/kassörer som LÄGGER ner paketen då de skall iväg på bandet.
Jag försöker hjälpa till genom att rada upp mina varor så att de snabbt skall ta sig igenom EAN-scannern. Jag ställer upp alla paket på rad med rätt sida mot apparaten. Så tar den förbannade kassörskan/kassören och lägger ner varje paket då det är inscannat!
För mig som kund tar de då dubbelt så lång tid (och energi) att packa ner mina förpackningar i en påse, eftersom jag först måste resa upp dem igen.

Hur kort får man tänka?

Kjempegrejt2009-05-18 19:13
Antal inlägg: 317

sant, inga kunder ingen lön.

Fast det gäller ju i all verksamhet i sverige, ingen efterfrågan, ingen lön.

Inte kan kunden ha rätt att bete sig hursomhellst för det?

Nä, dags att skärpa sig lite även i vardagen hoppas jag.

Egenskap - Ej medlem längre2009-05-18 19:14
Antal inlägg: 8331

Nunnelunan: Lägg de helt enkelt ner själv då så får hon plocka upp. :)

Kjempegrejt2009-05-18 19:15

nunnelnunan: kan det inte ha med att förpackningarna lätt välter och spricker? så dom har lärt sig detta av dåliga erfarenheter?

Kjempegrejt2009-05-18 19:18

egenskap: hon? är kassörskan en hon?

Kjempegrejt2009-05-18 19:18

eller kassören?

Harlort - Ej medlem längre2009-05-18 19:26
Antal inlägg: 670

Jag irriterar mig på den här typen av trådar. Visst, jag behöver inte läsa dom men men.... Vad är syftet, jag antar att vi gillar att gnälla över obetydliga saker. Jag försöker fylla mitt liv med berikande saker och tankar istället för att t ex sitta och fundera på vilka jobbiga kunder det finns.

Men det roligaste jag varit med om var en kund som satte sig och bajsade på en toalett på Bauhaus. Då ska det tillläggas att detta var en
utställningstoalett som stod uppställd bredvid flera andra toaletter, och inte gick det att spola.....haha

Kjempegrejt2009-05-18 19:28

hahahahaha :D

Minta2009-05-18 19:30
Antal inlägg: 20042

hahahhahah. Jag tycker att denna tråd är rolig, det är bra att tala öppet om det man känner, man behöver ju inte göra det inflr kunderna. Kanske behövs handledare där man kan debreafa som t ex socialtjänsten har.

nettan232009-05-18 19:31
Antal inlägg: 4086

Klart det finns mindre roliga kunder! Men det handlar ändå om att va serviceminded och stå ut. Tycker det finns fler i butik med tråkig attityd än jobbiga kunder :)

Minta2009-05-18 19:35
Antal inlägg: 20042

Ja, förr fick man alltid veta att kunden alltid har rätt. Man fick verkligen bita ihop ibland. Det som är värst med sådant jobb är de kunder som tar tillfället i akt att använda en som slagpåse eller mottagare för sina frustrationer i livet. Det kanske var vanligare förr. Vi fick också veta att man aldrig skulle döma en person efter kläderna och en av de rikaste som köpte mest guld och juveler såg ut som en luffare.

Nunnelunan2009-05-18 19:36
Antal inlägg: 1172

Egenskap :) . . . Jag brukar faktiskt "rya" i och då får de resa sig upp ur stolen (kanske behövs ibland under dagen) och resa upp mina paket...
Snart har jag uppfostrat de flesta på de ställen jag handlar på (fast det kommer nya).

Kjempe: faktiskt så tror jag att de spricker lättare om de ligger ner och det trycker på bakifrån på bandet hela tiden, jämfört med om de står upp? Kanske kan det bli förslag till någon att skriva B-uppsats om?
Intressant att stå där och räkna: POFF! -Där sprack dagens första paket.

Mitt nästa irritationsmoment är på Coop i Sala. Jag har valt NIX-tjänst hemma på telefonen för att slippa argumentera med försäljare av varor jag inte efterfrågar.
Var hittar jag dem då?
På vägen in i butiken står det och frågar vänligt:
-Vilket telefonabonnemang har du?
Jag brukar svara:
-Jag använder inte bindor...

le-lou2009-05-18 19:43
Antal inlägg: 17500

när jag jobbade i butik störde jag mig på folk som hällde ut ALLA sina prylar på disken i en stor pryl, när man höll på att scanna.
Bara att börja om.
De som inte unnar en en blick och säger hej tillbaka känns också lite lagom störiga.

le-lou2009-05-18 19:44
Antal inlägg: 17500

inte i en stor pryl. i en stor HÖG.

tilltrasslad2009-05-18 19:49
Antal inlägg: 158

*streckkoden är trasig och svår att läsa in*
Kunden: "Den kanske är gratis? hehe."

Hyttie2009-05-18 20:01
Antal inlägg: 1

kunder som ställer upp flaskor på bandet (som t.ex. läsk)!! Det välter ju direkt man startar bandet, vilket innebär att läsken blir skakad + att dom går sönder och börjar spruta överallt! Det har hänt mig många gånger!

Varu-berg är ju inte heller speciellt roligt! Det har hänt att kunden har gjort så stora varuberg att inte bandet orkar röra sig alls. (det var visserligen på en nyöppning av matbutik, men ändå!)

Snoosy2009-05-18 20:16
Antal inlägg: 4273

Eftersom jag arbetat i butik, så brukar jag när jag ser kundkorgar som står bredvid eller snett i ''kundkorgshögen'' ställa i den eller dom i högen.
Man är lite arbetsskadad tror jag :D

Men jag kan lika mycket irritera mig på butiker som inte har tillgänglig personal om man vill fråga om nått.
Och sen något som också kan vara irriterande är när matvaror inte är frontade ;)
Sånt var a&o där jag arbetade.

Snoosy2009-05-18 20:17
Antal inlägg: 4273

hyttlie, ja varuberg är sjukt jobbigt.
De som tror att ett kassaarbete är ett lätt arbete.. Prova på, så kanske ni är lite snällare nästa gång.
Och ställer varorna i rad eller åtminstone var för sig :)

mrperfect2009-05-18 20:19
Antal inlägg: 11437

Jag brukar fråga ifall jag får gå före ifall jag bara skall ha en sak, men det gör jag bara då jag har mycket bråttom, till exempel då jag måste in i en affär till som stänger om tre minuter och de tre före har vagnarna fyllda. Endast en gång har någon sagt nej, och de flesta släpper mig före utan att jag frågar eller utan att jag har bråttom på samma sätt släpper jag folk före ifall kön är lång och jag har mycket men dom har lite.

Jag har oftast inte bråttom men ibland kan jag ha råkat hamna i bilkö i 45 minuter eller något annat strul.

HumbleBug2009-05-18 22:00
Antal inlägg: 1836

Jag retar mig inte på människor ... jag retar mig på norrmän.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?