Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-19 11:50 | |
![]() | Jag använder vetegroddolja på huden. Mkt bättre än olivolja tycker jag. | |
| Peddape | 2009-05-19 11:50 | |
![]() | Jag är anti rynkkräm. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-19 11:50 | |
![]() | *Jag ÄR 34 år redan kom jag på. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-05-19 11:52 | |
![]() | Har faktiskt många gånger tänkt på att de ofta har väldigt fint hår i filmer och tv-program från 60- och 70-talet. Vad berodde det på? De färgade inte och hade inte löshår eller var det för att de inte tvättade sig med schampo då? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-19 11:52 | |
![]() | :D | |
| Pappas Docka - Ej medlem längre | 2009-05-19 11:55 | |
![]() | Jag använder euroshoppers tvål för 8.90 som schampo. Då har jag iofs inte så många millimeter på huvet. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-19 11:57 | |
![]() | Jag är dels för snål för att köpa dyra krämer, och dels så har jag insett att utan speglar i huset och med en blind karl så funkar det ändå. | |
| BorderBeta | 2009-05-19 11:58 | |
![]() | Pappas Docka Min 3-åring är blond och snaggad och eftersom mamma hämtar hygienprodukterna i köket brukar han välja schyssta saker som kakao, socker och som i vintras; krossade pepparkakor. Har man några millimeter att sköta om är det fritt fram för mkt. men ersätt tvålen med lite bikarbonat. Så blir du garanterat okliig och och sval hele sommaren långer... | |
| Sotfinger | 2009-05-19 12:02 | |
![]() | Detta är ju bara så intressant! Borderbeta: hur gör du rent konkret med bikarbonaten? Använder du den torr i håret och borstar/sköljer ur? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-19 12:04 | |
![]() | Hur luktar man eg efter bikarbonatbadet? | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-19 12:07 | |
![]() | ..Det är lite det jag undrar också. Man är ju ganska van vid att lukta lite kemiskt framställt äppelblom - så bikarbonat och vinäger känns ju lite...vågat. | |
| dannä | 2009-05-19 12:15 | |
![]() | anti rynk krämer? | |
| lolinonek | 2009-05-19 12:16 | |
![]() | borderbeta, vart har du fått dina metoder ifrån? Jag läste lite på länken om att tvätta håret med balsam, gör du det eller har du en helt annan metod? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 12:24 | |
![]() | Nu blev jag nyfiken på borders sätt att tvätta håret. Jag har jättelångt hår och tycker det är skitjobbigt att tvätta det. Ska prova på med havregryn nästa gång. Men jag undrar lite över om man inte luktar illa? Man blir ju svettig i hårbotten när man tränar och så. | |
| BorderBeta | 2009-05-19 12:31 | |
![]() | Jag får väl starta en tråd om det med lite tips och info? Jag har samlat info och provat mig fram, men har en del allmän kunskap (tipsnivå) om det också. kissed Jag har också väldigt långt hår. | |
| BorderBeta | 2009-05-19 12:34 | |
![]() | Bikarbonat lämnar ingen lukt. Det liksom fräser till skönt i hårbotten och sen gnuggar man. Överlag är tekniken viktig när man träffar med bara vatten eller bikarbonat. man ska gnugga bestämt och i hela hårbotten. Verkligen gnugga och skrubba rent huden under håret. Det blir väldigt renoch en skön klar känsla. Vissa gillar inte bikarbonat utan aanvönder enbart vatten och vissa balsamsorter. Det finns nämligen balsam som är HELT naturliga. Vissa använder de flesta balsam. | |
| Sotfinger | 2009-05-19 12:34 | |
![]() | Gör gärna det Borderbeta. Detta är en kunskap jag har saknat länge men inte tagit mig för att söka aktivt. Ända sedan jag var ung (man använde faktiskt schampo redan på 60-talet...) har jag hävdat att schampo är skit och att man hellre ska köpa schampo för torrt hår om man har fett hår osv. | |
| vulcan | 2009-05-19 12:49 | |
![]() | "Det liksom fräser till skönt i hårbotten" :-D dagens roligaste replik. Men jag håller mig nog till Barnängen i alla fall. | |
| le-lou | 2009-05-19 13:02 | |
![]() | jag tvättar mitt hår med enbart balsam och inget annat. Det viktiga är att verkligen tvätta ur allt skit man har i håret innan man börjar med detta, kolla länken och FAQ så finns det bra tips på hur man startar. Sen har jag helt lagt ner mousser och plattänger, det har slitit på mitt hår förmodligen mer än alla färgningar genom åren. Jag märkte skillnad redan efter nån vecka, mitt hår är blankare och ser tjockare ut (känns tjockare också iofs). Testa. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-19 13:17 | |
![]() | Vad för balsam ska man använda då. Tips tack:-) | |